• 0

(Speelgoed ) Fabrikanten

Hallo,

 

Ik loop al een tijd met een idee rond waarvan ik niet precies weet wat ik ermee moet.

 

Ik heb een idee voor een stuk speelgoed waarvan ik denk dat het een leuke aanvulling kan zijn bij de speelgoedwinkel.

Echter heb ik 2 keer van dichtbij meegemaakt dat iemand zijn idee gepikt zag worden nadat hij hierover had uitgeweid tijdens het gesprek met de potentiele deelnemer. Hierdoor ben ik huiverig geworden, en dit heeft ervoor gezorgt dat ik niet weet wat te doen. Wie is er nog te vertrouwen ?

 

Ik heb niet de financiele middelen om het speelgoed daadwerkelijk te laten fabriceren, en dan daarmee te gaan lobby'en of een bedrijf te starten.

Laat staan ideeen of patenten vast leggen .

 

Ik denk dat als ik nu met het idee naar een van de bekende fabrikanten ga die de speelgoed zaken vullen, dat ik weinig succes in mijn voordeel boek.

 

Voordat ik verder ga zou ik graag horen van iemand die ervaring heeft met dergelijke situatie en een idee met minimale middelen naar een product heeft gekregen of iemand die ervaring heeft met een idee aan de / een fabrikant voor te leggen daarmee een succesje geboekt heeft.

 

Ik merk dat de juiste vraag stellen moeilijker is dan ik dacht .. ik hoop dat iemand er iets mee kan .

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb geen directe ervaring met deze materie. Maar mijn guts feeling zegt dat je volgens mij niet heel veel cash hoeft te hebben om je product te beschermen.

 

Misschien heb ik het mis (HL heeft veel leden die hier veel meer vanaf weten), maar het lijkt mij een goed idee om te beginnen bij een buro dat je idee kan beschermen. Dus eerst het patent regelen en dan de gesprekken voeren.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

weet dat op linkedin een forum over speelgoed leveranciers is.. wie weet hebben zij een tip.

Of wellicht kun je een grote speelgoed importeur eens aan de tand voelen, wie weet wil hij wel partner

worden.

Mocht je wat namen van leveranciers/importeurs willen weten? stuur dan een PM

Link naar reactie
  • 0

Als je al niet veel financiële middelen hebt om je idee vast te laten leggen voor bescherming, hoe denk je dan uitvoering aan die bescherming te kunnen gaan geven? Grote fabrikanten komen vaak gemakkelijk weg omdat de kleine bedenkers geen geld hebben om een eventuele slepende procedure te voeren via de rechtbank. Bovendien kunnen ze je idee op enkele punten wellicht aanpassen zodat het niet meer genoeg op jou product lijkt.

Het gaat er dus vooral om hoe uniek is je idee en valt het goed te beschermen.

 

Ik hang de weegschaal wellicht wat zwaar de negatieve kant op maar het zijn wel dingen waar je mee te maken zou kunnen krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, ik zal het linked in forum eens opzoeken. Ik zie het ook niet meer zo positief in.

Er was een buitenlandse fabrikant erg geinteresseerd naar het idee, maar in mijn ogen zaten ze alleen te vissen naar het idee zelf om er zelf iets mee te doen. Ik hou het idee dus voor me zelf tot ik meer mogelijkheden heb om eea vast te laten leggen.

 

Zoals ik al zei een vriend van me zit met een lading onverkoopbare artikelen omdat de "Blkkr" het idee in plastic en grote hoeveelheden heeft laten vervaardigen.

Link naar reactie
  • 0

Probeer eerst dat goed op papier te zetten. Als dat technisch haalbaar is dan via EZ of Syntens of anders TU/Delft rechtstreeks benaderen met de vraag of zij iets voor je kunnen betekenen. Ik ken enkele pas afgestudeerde industriële ontwerpers van TuDelft. Die staan te popelen aan de slag te gaan. Beter is dat je als een eenmanszaak inschrijft bij de KvK en dan pas buiten treden. Soms is het lastig bij dit soort organisaties als particulier aan te melden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.