• 0

Factuur verplicht?

Hallo allemaal,

 

Binnenkort wil ik een Webhosting gaan starten.

Echter zou het erg veel werk kunnen worden als ik voor ieder klant een factuur opmaak, een geautomatiseerde facturatie systeem is ook niet mogelijk omdat de volgorde van de factuurnummers niet meer klopt gezien ik ook andere diensten aanbied.

Dus was mijn vraag is het verplicht om een factuur te leveren bij een verkoop.

 

Ik ben namelijk van plan om een systeem te maken waarbij klanten maandelijks gelijk online kunnen betalen doormiddel van IDEAL waarbij hun hosting pakket voor een maand verlengd wordt.

 

 

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

 

Yassin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Factureren en betalen (betalingsschema) zijn 2 verschillende dingen.

 

Je kunt vooruitfactureren maar ook achteraf.

 

In jouw geval zou je dus jaarlijks een jaarfactuur kunnen maken voor j klanten met daarop de afgenomen diensten.

 

Stel je hosting kost 10 euro per maand, dan zijn er 12 vooruitbetalingen gedaan en aan het eind van het jaar maak je 1 factuur van 12 geleverde "hostingmaanden".

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stel je hosting kost 10 euro per maand, dan zijn er 12 vooruitbetalingen gedaan en aan het eind van het jaar maak je 1 factuur van 12 geleverde "hostingmaanden".

 

Dus achteraf factureren?! Zou ik zelf niet snel doen, eerder vooraf met vervolgens betalingstermijnen van 10,- p.m.... en dan bij voortijdige opzeggingen (reken je natuurlijk niet op ;)) een creditnota eruit doen. Anders krijg je dus allemaal geld binnen op een (nog) niet bestaande vordering op een debiteur!?

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Beste Yassin,

 

Als je klanten voornamelijk ondernemers zijn is factureren niet vrijblijvend; dan is het verplicht!

Jaarlijks achteraf kan alleen als er sprake is van een doorlopende dienst. Zo niet, dan moet je voor iedere dienst (helaas)een factuur uitschrijven.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.