• 0

iDeal tarieven Rabobank verlaagd

Ik heb het nergens als nieuws voorbij zien komen maar volgens mij heeft de rabobank de tarieven met 10 cent verlaagd.

Bij lite betaal je nu 65 dan wel 55 ct en voor professional betaal je nu 55 dan wel 45 cent.

Dat maakt ze toch wel interessant.

 

Misschien loont het dus nu je extra rekening bij de ing op te zeggen als je die alleen voor ideal hebt.

 

http://www.rabobank.nl/bedrijven/producten/betalingsverkeer/via_internet/ideal.html

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je geen bankselector maken in het proces, die RABO klanten standaard aan RABO laat betalen? ING klanten aan ING...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat kan ook, maar als je toch al bij de rabo zit dan zijn de betalingen van niet rabo klanten nog steeds goedkoper dan bij de ing.

 

Maar de Rabo heeft toch ook nog altijd een vast abonnement per maand; dus dat moet je ook meenemen...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het over basis/lite versies en direct over iDeal-betalingen kunnen beschikken (specifiek voor kleine gebruikers dus).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat kan ook, maar als je toch al bij de rabo zit dan zijn de betalingen van niet rabo klanten nog steeds goedkoper dan bij de ing.

 

Maar de Rabo heeft toch ook nog altijd een vast abonnement per maand; dus dat moet je ook meenemen...

 

Ja de ING ook, daarom zou ik ze ook niet naast elkaar gebruiken.

 

Nu zijn er mensen die hun rekening bij rabobank hebben, maar een aparte rekening bij de ING voor ideal (omdat die voorheen goedkoper was in sommige gevallen).

 

Mocht je ook je bedrijfsrekening bij de iNG hebben dan loont het minder om over te stappen naar de rabobank. Daarvoor moet je dan meer transacties maken.

Toch als je bijvoorbeeld 400 transacties per maand hebt bespaar je bij rabo (400*0.25 - 20) = 80 euro per maand.

Daar kunnen de kosten van een extra rekening wel vanaf (en dat kan ook nog voor andere zaken handig zijn).

 

 

@ Highio

iDeal betalingen zijn al zo goed als direct binnen (max 1 dag volgens mij). Als kleine gebruiker wil je dan niet 2 zakelijke rekeningen lijkt me of snap ik je niet goed?

Link naar reactie
  • 0

Nu zijn er mensen die hun rekening bij rabobank hebben, maar een aparte rekening bij de ING voor ideal (omdat die voorheen goedkoper was in sommige gevallen).

 

Die zijn er inderdaad veel, vooral omdat ING geen maandelijkse kosten vraagt voor ideal, maar alleen een bedrag per transactie. Dat maakt het voor kleine/beginnende webwinkels zeer aantrekkelijk, ook al betaal je per transactie ietsje meer.

 

Tegen de tijd dat je honderden of duizenden ideal transacties per maand hebt, is het zeker de moeite om te kijken of de totale kosten bij een andere bank inmiddels niet voordeliger uitvallen.

 

Overigen bieden veel banken ook easy/lite/etc varianten aan, maar die zijn vaak nauwelijks geschikt voor technische koppeling met bijv een winkelsysteem, omdat de 'onderwater' melding van bank naar je webserver ontbreekt, en je dus afhankelijk bent van de gebruiker die moet terugkeren naar de website - lastig.

Link naar reactie
  • 0

Overigen bieden veel banken ook easy/lite/etc varianten aan, maar die zijn vaak nauwelijks geschikt voor technische koppeling met bijv een winkelsysteem, omdat de 'onderwater' melding van bank naar je webserver ontbreekt, en je dus afhankelijk bent van de gebruiker die moet terugkeren naar de website - lastig.

 

Je moet deze varianten sowieso niet gebruiken voor technische koppeling, die kan je namelijk heel makkelijk vervalsen.

Er is en wel manier op mbv geautomatiseerd inloggen in het ideal dashboard de status op te vragen, maar dat wil je eigenlijk niet. Bij ideal vinden ze dat ook niet zo leuk volgens mij.

Link naar reactie
  • 0
Overigen bieden veel banken ook easy/lite/etc varianten aan, maar die zijn vaak nauwelijks geschikt voor technische koppeling met bijv een winkelsysteem, omdat de 'onderwater' melding van bank naar je webserver ontbreekt, en je dus afhankelijk bent van de gebruiker die moet terugkeren naar de website - lastig.

Klopt inderdaad, kreeg afgelopen week een betaling binnen zonder bestelling. Is dan weliswaar niet moeilijk om via de naam de goede klant te achterhalen en deze zijn bestelling nogmaals in het systeem te laten zetten.

 

Hoop dat er een iDeal prijzenslag komt, kijken of die tarieven flink omlaag kunnen ;D

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.