• 0

Webdesign/bouwen

Hallo ik wil een webshop beginnen. Ik geef dat uit handen(denk ik), maar ik wil het wel zelf elke week updaten(nieuw product, product verwijderen) Is het verstandig om hier toch een cursus in te gaan volgen of kun je het zelf ook uitvogelen? Het moet er wel professioneel uitzien natuurlijk. Ik heb op het moment 0 % verstand van webdesign of developing

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je het in de webshop branche zo moeilijk en ingewikkeld kan maken als je zelf wil. Er zijn diverse aanbieders van kant-en-klare webshops zoals biedmeerwebwinkels waar je al voor een tientje per maand een webshop hebt die erg gemakkelijk is qua updaten. Daarnaast zijn er natuurlijk ook webshops op maat verkrijgbaar bij diverse leveranciers welke je gerust tienduizenden euro's kunnen kosten. En alles hier tussenin natuurlijk.

 

De vraag is wat je wilt. Zoals je aangeeft heb je geen verstand van webdesign/developing, dus zal je snel uitkomen bij een kant-en-klaar concept of het uitbesteden. De keuze hiervoor is geheel afhankelijk van je budget. Of je voor het updaten je moet gaan verdiepen is ook geheel afhankelijk van je eigen kunnen. Hoe snel pik jij het op? Heb je er enige affiniteit mee? Ook dit is natuurlijk afhankelijk van het systeem wat je kiest, het een zal gebruiksvriendelijker zijn voor een leek dan het ander.

 

Waar heb bij een webshop pas echt lastig gaat worden denk ik is het daadwerkelijk genereren van verkopen. Een webshop starten kan vrijwel iedereen. Maar een webshop starten die genoeg oplevert om van te kunnen leven/je marketing terug te verdienen is een tweede. Heb je hier zelf kwaliteiten in? Al verdiept in online verkoop methodes?

Link naar reactie
  • 0

Oke stel dat ik een kant en klaar site gebruik voor de eerste paar jaar. Dan kan ik als mijn plan echt levensvatbaar is 'upgraden' naar een site op maat gemaakt toch? Het is op het moment toch nog iets wat ik naast mijn studie doe, maar na mijn studie wil ik daar mijn geld mee verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Oke stel dat ik een kant en klaar site gebruik voor de eerste paar jaar. Dan kan ik als mijn plan echt levensvatbaar is 'upgraden' naar een site op maat gemaakt toch? Het is op het moment toch nog iets wat ik naast mijn studie doe, maar na mijn studie wil ik daar mijn geld mee verdienen.

 

Dat lijkt mij wel, er zal vast wel het een en ander te exporteren zijn. Wellicht kan je je vraag neerleggen bij een helpdesk van een kant-en-klaar-aanbieder?

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook echt een goede tip bedankt! Maar heb je toevallig ook ervaring met het opzeggen van zo'n site bijvoorbeeld wanneer je toch het besluit neemt voor een op maat gemaakte site? Want dat is redelijk belangrijk ivm. domein naam die je toch wil behouden.

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook echt een goede tip bedankt! Maar heb je toevallig ook ervaring met het opzeggen van zo'n site bijvoorbeeld wanneer je toch het besluit neemt voor een op maat gemaakte site? Want dat is redelijk belangrijk ivm. domein naam die je toch wil behouden.

 

Bij biedmeer is het zo dacht ik dat je na een termijn van 3 maanden, maandelijks kunt opzeggen. Hierbij krijg je ook de mogelijkheid om voor een schappelijke prijs het domein over te nemen. Ik ga er vanuit dat de andere leveranciers dit ook bieden, maar dit zou je ook kunnen navragen bij ze en/of in de FAQ lezen.

Link naar reactie
  • 0

Laat een mooie en nette webwinkel ontwikkelen door een echt bedrijf, geen hobbyist.

Als je een webwinkel laat maken door een hobbyist blijft het veelal ook een hobbyisten webwinkel en zal het geen echt succes behalen.

Een webwinkel kun je meestal wel zelf beheren, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

 

Je kunt het beter niet doen, dan slecht doen is mijn advies.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.