(Prefab) Bouwen

Aanbevolen berichten

Hi People,

 

Kunnen wij het even hebben over het onderwerp bouwen, o.a. over Prefab bouw methodes.

Wat vinden jullie van of wat zijn jullie ervaringen met Prefab bouwwerken.

 

Kennen jullie die Prefab woning en appartement bouw methoden/materialen van China...Wat vinden jullie daarvan...?

 

Ik vind Prefab bouwen een uitstekende oplossing. Natuurlijk moet dat wel kwaliteit bouw zijn. Het verkort een enthousiaste woning bouwer zijn verlangen om een huis te hebben.....

 

Juliie nu...

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Randal,

 

Ga nu eerst eens je koers bepalen.

ff op een rijtje.

 

Je bent bezig met:

fietsen, auto's, spelcomputers, speedboten, Prefab huizen, olie, draadloze toetsenboarden.......

 

Er zit geen enkele lijn in en je verwacht dat iedereen er moeite in steekt.

 

Als je prototypes wilt voor je fiets idee, kan ik die zo voor je maken.

Maar als ik kijk hoe jou koers loopt, zou ik niet met jou in zee willen gaan.....

 

Edit: kneus is niet van mij. Ik wilde het doen, maar had zoiets van laat ook maar.

 

Iets met Chinese prefab betonnen plaat voor de kop.

 

Link naar reactie

Goeiedag Jeronimus,

 

Bedankt voor jouw reactie. Zal ik jou even hetvolgende moeten uitleggen...

 

Ik heb enkele ideeen door de jaren heen even bedacht en op papier gezet. En nu heb ik dit leuk forum van proffesionals + gevonden, dus ....laat ik een beetje los ... begrijp jij me. Neem dat computer idee b.v. ...die dateert van iets voor 2004... Maar in 2004 had ik via via vernomen dat ik b.v. Logitech kom vragen....

 

Begrijp jij mij nu.

 

Ik heb meerdere ideeen hoor.

En ik heb nu echt wel gezien dat dingen die ik bedenk...enkele paar jaren daarna (enkele) ook daadwerkelijk worden uitgevoerd.

 

Dan bedoel ik wel, als ik de tijd vrij maak om een vervolg product of ding te innoveren...

 

Oooops daar heb ik weer eentje...... Do you know your way around with magnets...? Maar dat is dan voor die andere topic...

 

Dat van bouwen.... Wel iedereen dankt toch wel aan bouwen....mocht het een huis/ hok/ hotel of appartementen building zijn...

 

Jij of u kunt mij even mailen betreffende dat van die fietsen...

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
Ik heb meerdere ideeen hoor.

 

Ja, dat is vrij duidelijk... Ik denk dat Jeronimus probeert duidelijk te maken dat al die ideeen compleet onuitgewerkt zijn en je hier dan heel algemene vragen gaat stellen die niemand kan/zal/wil beantwoorden.

 

Daarop voortbordurend is het misschien een idee om eerst zelf eens wat moeite te doen om antwoorden op die vragen te vinden in plaats van ze hier in de groep te gooien en te verwachten dat wildvreemden even voor je uit gaan zoeken hoe je je bedrijf zou moeten opstarten.

 

Begrijp je?

Link naar reactie

De transportkosten om bouwelementen uit china te halen zijn dermate hoog dat het absoluut niet

concurrerend kan zijn.

 

Google eens op " bouwsystemen" en je ziet direkt de belangrijkste spelers op de nederlandse markt

als het gaat om bouwsystemen waarbij gebruik wordt gemaakt van zowel unitbouw als systemen met bouwelementen.

 

Er zijn bedrijven die zich specifiek richten op woningbouw dmv prefab elementen. Productie er van vindt lokaal plaats

in de werkplaats van het bedrijf.

 

Zelf installeren wij elektrotechnische installaties in projecten die dmv bouwsystemen worden gebouwd.

Dit zijn dan over het algemeen scholen en kantoren en geen woningen.

 

Een beetje googlen had je veel informatie kunnen opleveren voordat je dit topic startte.

 

Groet.

Jeroen

 

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie

Hey guys..... Even lezen...

 

Ik zit in de vastgoed branche, maar ik heb een Marketing background. Internet Marketing en andere business gerelateerde zaken, dat zijn gewoon hobbies van me.

 

- Vastgoed branche-linkt naar bouwen

- Een eigen huis willen bouwen - linkt naar bouwen

- In mind hebben om in de toekomst (mischien) een hotel te bouwen - linkt naar bouwen

- een appartementen projekt in mind hebben - linkt naar bouwen

- Ook een monteur die aan een eigen stekkie gaat denken - linkt naar bouwen

- Een bedrijfs assamblage willen opzetten..... etc. etc..

 

Als ik google ... kom ik op ..... heel wat pagina's... nou, als ik enkele opties lees , dan is dat prima.... En als jullie tussen al die duizenden pagina's ook enkele opties hebben gelezen... ook prima..... dan kunnen wij toch even erover praten ter verkrijging van een bredere kijk op zaken... Daar 's toch forum voor....vrienden....

 

Maar het punt was eigenlijk om informatie te verkrijgen van mensen die daar ervaring meehebben. Durable...? ja..?. Evenaart de tradionele beton/ stenen bouw.......? etc etc...

 

Die ideeen heb ik groten deels zo'n poos terug bedacht gaf ik ter verduidelijking al aan.

Dat is dan ook gewoon een extraatje van mij... Nieuwe dingen bedenken

 

Die wil ik dan wel graag aan bedrijven doorgeven tegen een vergoeding

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Randal,

 

Ideeën zijn geen geld waard, oplossingen wel.

Zet voor je zelf eens alles goed op een rijtje, in de korte tijd dat je op HL bent, heb je 7 verschillende ideeën gepost.

Je hebt je profiel 2 keer veranderd, het word steeds moeilijker om je serieus te nemen.

 

Pak eens een schrijfblok en zet alles eens op een rijtje.

Ga dan eens kijken wat haalbaar is en wat niet. Een aantal ideeën bestaan allang (en ja van voor 2000) en dan heb je nog de vraag zitten mensen er echt op te wachten.

 

Wat betreft mailen, ik heb geen email kunnen vinden en pm's blijven onbeantwoord....

 

 

Link naar reactie
Daar 's toch forum voor....vrienden....

 

Nee. Dit forum is om informatie uit te wisselen, en dat houdt dus in zowel brengen als halen. Jij komt alleen maar halen, en dan ook nog op de meest irritante manier denkbaar - zonder zelf blijkbaar enige moeite te hebben gedaan.

 

Enneh...vrienden maken vergt tijd en inzet, en jij bent het tegenovergestelde aan het doen. Dus om je even heel toepasselijk te quoten: "Even lezen..."

Link naar reactie

De transportkosten om bouwelementen uit china te halen zijn dermate hoog dat het absoluut niet

concurrerend kan zijn.

 

1 huisje past toch wel in 1 of 2 containers, en komt dan op zo'n 2000-4000 dollar?

 

Dat is toch wel te doen?

 

LOL... dan heb je idd wel een leuk Chinees huisje.... ;)

Link naar reactie

Ik was serieus! :)

Prefab volgens Wikipedia

 

Ik kijk graag naar bouwprogramma's, en daar lijken die panelen echt niet zo groot te zijn.

 

Het is een Amerikaanse manier van bouwen en die, kijkende naar de Chinese aanbieders, importeren het echt (soms) vanuit China.

 

Haalbaarheid voor Nederland buiten beschouwing latende, zou ik persoonlijk wel in een paar weken een spotgoedkoop huis willen laten bouwen.

Link naar reactie

Randall,

 

Ik vindt je een Ideeën generator. Wellicht kan ooit iets uitkomen rollen, maar je moet wel meer structuur in zien te krijgen . Wat wil/zoek je, wat voor probleem wil je met je idee verhelpen. Als je uit de vastgoed wereld komt dan zal je heel wat poen hebben verdiend in de laatste decennia. Investeer een deel van je geld in een van je ideeën welk je denkt mee succes te willen bereiken.

Link naar reactie

In de laatste decenia.... Mister I am 31 years of age.... ;)

 

- Enkele ideeen zijn werkbaar maar dan puur to have produkten voor liefhebbers.

 

- Bij een van ze zou je kunnen zeggen........ ok... die kan er nog bij in de schappen....

 

- Van de auto industrie..... Die zou, als het goedgekeurd zou worden..... een revolutie in vele zaken brengen,........Dus men zou er echt over moeten gaan nadenken. Maar voor Luxe cars ....... I think 'ts needed.

 

Ik heb de nodige uitleg wel voor de uitvoerder Iemans 3

 

Over verdienen - Vastgoed..... Daar moet ik weer echt intensief gaan werken..... Meestal ging het op wielletjes. Maar nu moet ik echt slimme strategien toepassen..... What sells best, What do spenders and investors buy for ...?price...

By the way, vastgoed in Suriname danwel.

 

En als inbreng: Wel ik denk dat "Alibaba" wel een belletje zal rinkellen ...

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Ik vindt je een Ideeën generator.

 

Klopt, eigenlijk wilde ik geld gaan verdienen met ideeen/ product vernieuwings ideeen/ oplossingen voor zaken, need I to be specific.....

 

Als dat nog mogelijk gemaakt kan worden. Why not give a try....

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Beste Randall

 

Om bij Prefab te blijven en even de algemene praat te negeren, hierbij het volgende huiswerk:

 

[*]Zoek 5 aanbieders van prefabwoningen in China

[*] Maak van die 5 een analyse van productenomvang, type producten, verschepingsvolume, prijs, betalingswijze, levertijd en vooral de gebruikte materialen

[*] Vraag testrapporten op, bij voorkeur getest bij een europese instantie, en controleer ze

[*] Pak het bouwbesluit erbij en toets je woning aan het bouwbesluit

[*] Zoek contact met een aantal van de 5 leveranciers en kijk of er samenwerkingsmogelijkheden zijn en onder welke voorwaarden

[*] Schrijf voor jezelf 20 toepassingen op waar de diverse Prefab's in te zetten zijn

[*] Zoek per toepassing 3 mogelijke afnemers, bij voorkeur van enige omvang

[*] Zoek uit wat de transportkosten zijn

[*] Zoek uit of je importeur of agent wilt worden

[*] Zoek uit hoe het zit met vergunningen, invoerkosten etc

[*] Ga praten met 1 van de 3 potentiele afnemers per toepassing (bij voorkeur degene die je vooraf het minst kansrijk lijkt). Maak hiervoor vooraf een vragenlijst.

[*] Bepaal welke kosten je naast de import nog meer zult hebben (o.a. marketing, garantie, verzekeringen, een beetje salaris etc.)

[*] Maak hiervan een verslag en verwerk de do's en don'ts en zie hoe je de don'ts kunt omzetten naar do's

[*] Ga op basis van je uitgewerkte verslag nogmaals praten met de nummers 2 uit diverse branches

[*] Kijk of je voor jezelf het product, de markt , en jezelf tot een mooi geheel kunt smeden

[*] Kijk tussendoor eens of er concurrenten rondlopen.

 

Doe dat, en je leert gaandeweg het traject vanzelf of het kans van slagen heeft.

Nu blijf je hangen in de dagdroomfase. Als je jezelf daar niet uitrukt dan blijf je erin hangen en daar begint het wat mij betreft erg op te lijken.

 

Leuk voor op feestjes: "Ik heb zoveel ideeen joh. Ik had in 2001 een idee voor een toetsenbord, had ik er maar wat mee gedaan dan was ik nu binnen geweest want die kwam in 2004 op de markt...." Gaap.

 

Stop met dromen en ga doen! (of ben je bang dat je ego gekneusd wordt als je daadwerkelijk wat gaat doen en het blijkt niet te lukken?)

 

Frans

 

Link naar reactie

Precisely mister Frans,

 

Ik citeer: "Need I to be specific..."

 

Ik heb uiteraard al enkele van die stappen ondernomen, z.a. contact opnemen, naar prijzen informeren...., de concurrentie op de Surinaamse markt checken.....(ik zou ook daarbuiten willen lobyen). Mogelijkheden voor projekten....etc..etc..

 

En daarom ook juist die topic, voor mogelijke prospects of andere/ gebruikers hun point of view..... So simpel was 't ...

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Kom op dan, en blijf niet zo vaag

 

Laat eens de producten van van 1 van die 5 leveraciers zien, welke markt heb je zelf op het oog, wat zijn daar de voor- en nadelen van, welke keurmerken zitten erop, waar loop je nu echt vast.

 

M.a.w. Wees eens specifieker want dit schiet niet echt op zo: Jij krijgt niet de info waar je wellicht op hoopt cq. die je verwacht omdat je te algemeen bent in je vraagstelling

 

Frans

Link naar reactie

Goeiedag mensen,

 

Ik ben intussen in contact met een Europese Prefab house kit engineering company & fabriek, die

bouwsystemen (inclusief alle materialen) naar Europese standaarden kunnen leveren.

 

Goede prijzen, die voordelig zouden uitkomen voor NL....

Voordelig voor Projekt ontwikkellaars.

;)

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Ik ben pas sinds kort actief, dus zie dit topic voor het eerst.

 

Maar het valt me op dat de TS het alleen maar over: 'Ik wil'... maar niet 'ik Ga' of 'het is gelukt' praat.

 

Het is nu om de nabij een jaar later en meneer is in contact? bind me er niet op vast maar ik heb het vermoede dat de vaste bezoekers pas gaan reageren als je met iets concreets komt?

 

Ik ben wel benieuwd naar het idee dat dhr. Odems maart 2010 had.

 

Link naar reactie

Concreet: Ik ben een Authorised Representative

 

Ik wil serieus lobbyen met grote projekt ontwikkelaars.

Ik heb de backing van experts (ingenieurs) en een fabriek.

;)

 

Voor any projekt, als nou om huizen gaat, naar uw eigen bouwconcept, of appartementen, Hotels

en of Kantoor panden, 4 of 20 hoog... Bring it !!

25E051a.thumb.jpg.695e75cc0f356e83d3555280692d917a.jpg

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.