Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Henri Kroeze

Is ondersteuning in Shopfactory mogelijk?

Recommended Posts

Vanochtend bij een prospect geweest die met Shopfactory werkt. Het gesprek over mijn diensten was gauw over, men had grote problemen met de shopfactory software. Die waren ontstaan van upgrade versie 7 naar 8.

 

Ik ken het hele pakket niet, maar ik begrijp dat ze rechtstreeks contact met de bouwers hebben voor het oplossen van problemen. Echter, dat duurt minimaal een paar weken waarna men een nieuwe versie uitbrengt waarin 'de problemen' opgelost zouden moeten zijn. Dat is tot nu toe niet het geval (vanaf januari reeds bezig met het oplossen van problemen).

Het gaat om een database met meer dan 10.000 artikelen waarbij verwijderde artikelen niet getoond worden, maar nog wel in de database achterblijven. Ook het aanpassen van categorieen gaat lastig en schijnbaar verdwijnen er sponaan artikelen. De software heeft reeds 5 jaar naar behoren gewerkt, alleen de laatste upgrade (7 -> 8) schijnt problemen te geven.

 

Is er ondersteuning mogelijk buiten de bouwers om? Zijn er experts in deze tool die jullie kunnen aanbevelen?

 

Dank alvast!


... doet leuke dingen op internet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet helpen, heb wel 1 opmerking, sorry als het beetje offtopic is:

...

Het gaat om een database met meer dan 10.000 artikelen waarbij verwijderde artikelen niet getoond worden, maar nog wel in de database achterblijven. ...

Wat is daar mis mee dan? Het hoort juist erin te blijven anders kun je niet meer goed zien wat iemand in het verleden heeft besteld. Op zich zijn de gevolgen niet erg, maar het is zonde als je allerlei data weggooit terwijl er zoveel interessante statistieken uit gehaald kunnen worden, bv welke artikelen het meest hebben opgeleverd, etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb echt geen idee ???

Ik weet ook niet hoe de bestellingen worden opgeslagen. Wel weet ik dat ze een directe koppeling hebben naar SnelStart en daar alles in opslaan.

 

 


... doet leuke dingen op internet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja het kan natuurlijk zijn dat de klant een rare wens heeft, op zich mag je dan gewoon uitleggen waarom het beter is het anders te doen. ;) Tijd erin stoppen om te zorgen dat artikelen definitief uit database verwijderd zijn is zonde, je wint er niets mee, je verliest er alleen wat mee.

 

Dat sommige artikelen ineens niet meer getoond worden klinkt voor mij als een bug. Op zich zijn er altijd wel personen te vinden die tegen betaling een bug willen oplossen maar het lijkt me beter dat door de bouwers te laten doen die de hele code kennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit weleens heeeeeel lang geleden iets gedaan met Shopfactory. Is toch deels een offline module, waarna je met een druk op de knop alles online zet in statische HTML bestanden ? Althans zo was het vroeger.

 

Mede omdat er niet direct een database onder draait vreselijk traag met zoeken hoe meer producten je erin zet.

 

Met een dergelijk aantal artikelen en als je serieus bezig bent zou ik sowieso een echte shop aanbevelen aan je klant.


Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst willen weten met welke softwareversies het hostingbedrijf werkt en of de webshopbouwer hier garanties op geeft voor de werking van zijn systeem. Klinkt alsof gebruiker het systeem niet doorziet en geen of onvoldoende kennis heeft van databases. Ik zou me vingers niet willen branden aan een pakket wat ik in het geheel niet ken.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is daar mis mee dan? Het hoort juist erin te blijven anders kun je niet meer goed zien wat iemand in het verleden heeft besteld

 

nee hoor, een normaal pakket slaat de productdata zo op dat ook na verwijderen van een product bij de bestelling nog te zien is wat er besteld is.

 

Overigens in het begin ook ooit eens naar shopfactory gekeken en getest, maar kon daar echt helemaal niks mee, eerst ofline alles instellen en doen en dan uploaden via het programma. was echt niet flexibel.

Wet niet hoe het systeem nu werkt maar als ik wel eens shops zie zijn die nog vrijwel hetzelfde als de shops die ik daarmee in 1999 voorbij zag komen.

 

Vond destijds al de boel weinig flexibel en slechte ondersteuning.

Verbaast me ook zeer dat ze nog steeds bestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.... hoe meer ik lees, hoe gedateerder de winkelsoftware op mij overkomt.

 

Er zijn blijkbaar geen experts op HL aanwezig...?


... doet leuke dingen op internet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.... hoe meer ik lees, hoe gedateerder de winkelsoftware op mij overkomt.

 

Er zijn blijkbaar geen experts op HL aanwezig...?

 

Ik ben bang dat je geen experts gaat vinden, juist doordat het zo een gesloten sourche systeem is.

Voor wat ik er zo van weet kan je het gebruiken zoals je het koopt en kan er verder vrijwel niks aan aangepast worden.

Zal dus enkel gebruikt worden door mensen die echt het eenvoudigste van het eenvoudigste willen gebruiken zonder zich zorgen te hoeven maken over hoe je aanpassingen kan maken.

 

iemand die iets meer met zijn shop wil zal dus snel overstappen naar andere software en zo zullen er dus nooit experts komen.

 

enige dat je moet weten is dat als er wat is dat je het bedrijf moet inschakellen en dan afwachten tot je probleem wordt opgelost (als het dus geen aanpassing is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

enige dat je moet weten is dat als er wat is dat je het bedrijf moet inschakellen en dan afwachten tot je probleem wordt opgelost (als het dus geen aanpassing is).

Hm, ja. Dat hoor ik ook van de prospect. Ze zijn al vanaf januari bezig om een goede fix te ontvangen. Veel fixen ontvangen, heel veel werk (alles moet steeds worden geuploaded, 1,2 Gb geloof ik nu!) en dan blijkt dat alles toch niet werkt...

 

Dit wordt een uitdaging hen te laten inzien dat ze toch echt naar iets anders moeten gaan uitkijken, willen ze dergelijke problemen in de toekomst niet meer hebben.


... doet leuke dingen op internet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is daar mis mee dan? Het hoort juist erin te blijven anders kun je niet meer goed zien wat iemand in het verleden heeft besteld

 

nee hoor, een normaal pakket slaat de productdata zo op dat ook na verwijderen van een product bij de bestelling nog te zien is wat er besteld is.

....

Dat is niet hoe het volgens 'database regels' hoort hoor. Je slaat dan vele informatie dubbel op, ben even de termen kwijt (alweer jaren geleden dat ik het leerde op school ;) ), maar dubbel opslaan is not done. Je hoort gewoon tabel product te hebben met id's, in tabel bestelde artikel staat dan bv bestelid, productid, bestelde hoeveelheden en de prijs, die kan immers wel per bestelling verschillen. Maar feiten zoals naam, beschrijving, etc hoor je echt niet per bestelling weer op te slaan. Maar goed, laat ik maar niet verder offtopic gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is daar mis mee dan? Het hoort juist erin te blijven anders kun je niet meer goed zien wat iemand in het verleden heeft besteld

 

nee hoor, een normaal pakket slaat de productdata zo op dat ook na verwijderen van een product bij de bestelling nog te zien is wat er besteld is.

....

Dat is niet hoe het volgens 'database regels' hoort hoor. Je slaat dan vele informatie dubbel op, ben even de termen kwijt (alweer jaren geleden dat ik het leerde op school ;) ), maar dubbel opslaan is not done. Je hoort gewoon tabel product te hebben met id's, in tabel bestelde artikel staat dan bv bestelid, productid, bestelde hoeveelheden en de prijs, die kan immers wel per bestelling verschillen. Maar feiten zoals naam, beschrijving, etc hoor je echt niet per bestelling weer op te slaan. Maar goed, laat ik maar niet verder offtopic gaan.

beschrijving niet nee, maar naam prijs en artikelnummer wel.

Want wat anders als je b.v. de prijs van een artikel aanpast? dan hebben alle voorgaande bestellingen plots ook een lagere prijs.

 

Voor zover ik weet werken de meeste software oplossingen in elkgeval met de productinfo bij order info maar dan enkel de naam, nummer en prijs, meer info heb je ook niet perse meer nodig.

Zou wat zijn als je werkelijk alle producten die je ooit verkocht zou hebben perse als volledig product in de database moest houden, dan zou het b.v. bij dvd's snel en de vele tienduizenden lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei, de prijs moet erbij want die kan varieren. Maar de naam niet, kan best dat naam keer verandert maar dan is het niet zo dat de oude naam bij de bestellingen moet blijven staan. En wat als je site netjes in meerdere talen beschikbaar is, dan moet je weer aangeven welke taal default is om bij lijst bestelartikelen te staan. Dubbele data moet je zoveel mogelijk voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit wordt een uitdaging hen te laten inzien dat ze toch echt naar iets anders moeten gaan uitkijken, willen ze dergelijke problemen in de toekomst niet meer hebben.

 

Lijkt me een inkopper om ze over te zetten naar wel werkende software. Als het goed is lopen ze nu omzet mis en bouwen ze een zeer slechte naam op op Internet.

Al zou je ze snel een standaard osCommerce, Magento of Prestashop aanbieden. Hun eigen logo er boven plakken en ze hebben een betere site dan Shopfactory. Daarna kan je op basis van het gekozen pakket naar smaak gaan "customizen", ben je weer een poosje van de straat.

Het overzetten van de producten zal minder tijd in beslag nemen dan wachten op de juist update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een inkopper om ze over te zetten naar wel werkende software. Als het goed is lopen ze nu omzet mis en bouwen ze een zeer slechte naam op op Internet.

Al zou je ze snel een standaard osCommerce, Magento of Prestashop aanbieden. Hun eigen logo er boven plakken en ze hebben een betere site dan Shopfactory. Daarna kan je op basis van het gekozen pakket naar smaak gaan "customizen", ben je weer een poosje van de straat.

Het overzetten van de producten zal minder tijd in beslag nemen dan wachten op de juist update.

 

En zo is geschied. De offerte is goedgekeurd, inclusief vergaande customizing, dus ik ben idd weer een paar weken zoet! ;D


... doet leuke dingen op internet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 136 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept