• 0

Kosten webshop met dropshipping

Hallo kan iemand mij een ruwe schatting geven van de kosten van een webshop die verkoopt dmv. dropshipping?

Ik heb nu een budget van 10k (eigen geld) zou ik echt heel veel meer nodig hebben? Ik heb op de kvk site gelezen dat je 18k nodig hebt voor een bv. maar met dat geld mag gewerkt worden, dus leen ik 8k en stort het meteen weer terug indien ik het niet nodig heb. Ik weet dat je de kosten beter ziet door het maken van een ondernemingsplan, maar ik wil het gewoon ongeveer al weten (ben druk bezig met het ondernemingsplan).

Ik woon nog thuis(18 jaar) en dat zal voorlopig nog zo blijven en heb rond de 40 euro financiele verplichtingen per maand(dus dat valt te verwaarlozen), hiermee wil ik zeggen dat als ik de eerste paar maanden geen omzet zou maken ik niet hoef terug te vallen op mijn mogelijk geleend geld .

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor 10k kom je een heel eind. Weet je al wat je eisen en wensen zijn ? Lijkt me een belangrijke prerequisite.

 

Maar je stelt ook nog een andere vraag die hier niet zo veel mee te maken heeft. Lees daarvoor even wat andere topics over BV's. Ik denk niet dat het handig is om al meteen bij de start een BV op te richten. Tenzij je niet af te dekken risico's loopt zou ik het niet doen. Kost je bakken vol met geld...

 

Edit: kleine nuancering: het is gewoon totaal onaantrekkelijk om als starter (vanuit financiëel) oogpunt een BV te hebben. Verplicht salaris, notariskosten, administratieve kosten, etc.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Wellicht erg offtopic, maar waarom een B.V.? Een startende webshop in dropshipping zal toch geen dergelijk grote risico's met zich meebrengen dat een B.V. nodig is. Ook zal het in de start fase fiscaal ook niet voordeliger zijn lijkt mij?

 

Wat heb je zelf al uitgezocht om er achter te komen aan hoeveel je moet denken qua kosten? Ondernemer is ook zelf achter dingen aan gaan. Zelf berekeningen maken van wat je nodig zou hebben. Van de 6 topics die je momenteel hebt geopend, zaten er zeker 5 tussen waarvan je de antwoorden met de zoekfunctie op HL had kunnen vinden denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik denk dat ik begin met een eenmanszaak aangezien de omzet niet meteen over het break-even-punt zit en de risisco's te overzien zijn. Wanneer ik een goede winst kan draaien zal ik hem natuurlijk wel omzetten.

 

Dat lijkt mij verstandiger. Een B.V. wordt fiscaal gezien pas interessant bij een winst van ongeveer €100.000,-

Link naar reactie
  • 0

Tommie... Weet je wat die goede winst dan moet zijn... ? :)

 

Misschien handiger om eerst wat meer research te doen over een aantal onderwerpen. Want je kan ook voor 1.000 euro een webshop opzetten. Zelfs voor nop als je de kennis hebt. Belangrijkste is wat je eisen zijn...

 

Begin daar maar eens mee...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een goede winst is voor mij 40 euro voor mijn financiële verplichtingen ;) .

(Het werd al aangegeven dat bij 100.000 winst het pas aantrekkelijk is om een bv te starten).

Ja ik zei ook al dat ik er mee bezig ben maar wou al een ruwe schatting hebben.

Link naar reactie
  • 0

:) Zet die 10k dan gewoon op de bank. Dan kom je ook een heel eind om je vaste kosten te dekken... :)

 

Er zijn bedrijven die minder dan 10k uitgeven aan een site. Een start up als jij moet met minder dan 5k uit kunnen komen. Belangrijker is eerder: wat gaat het opbrengen. Als jij een dropshipping site gaat maken voor 10k, dan doe je iets niet goed. Je kunt beter een echte shop maken met voorraad dan. Site: 2k - 5k de rest voorraad. Dan houd je naast je vaste kosten ook nog wat over.

 

Ik denk dat er geen dropshipping site bestaat die meer dan 5k heeft gekost. Lijkt mij onlogisch in elk geval.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn eisen op het moment over de website zelf:

Overzichtelijk, makkelijk vindbaar, ideal/paypal als betalingsverkeer, winkelmand, rond de 80/100 producten.

Ik weet niet of iemand weet wat de exacte benaming is maar wanneer je iets koopt je automatisch een bevestiging mail krijgt.

 

Mijn dropshipper: pixmania-pro leek een goede keus maar hier moet ik wat meer research naar doen kosten, betrouwbaarheid, voorraad, mogelijkheid om mijn bedrijfsnaam erop 'te plakken', en de duur van een verzending, want een goede leverancier is wel essentieel lijkt me zo.

Link naar reactie
  • 0

Ga eerst maar eens wat lezen over bijvoorbeeld een functioneel ontwerp, interactie ontwerp, design en seo. Als je een bureau/zzp'er in de arm neemt, dan is het niet onverstandig om er zelf ook wat vanaf te weten.

 

Want ja: wat is overzichtelijk ? Wat is goed vindbaar ? Zo heerlijk subjectief.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Goed vindbaar google plaats 1 haha, denk niet dat het heel makkelijk is, overzichtelijk linkerkant een menu met Tv en dan een opsplitsing van plasma/lcd --> full hd/ hd ready. Maar oke inderdaad je hebt gelijk ik denk dat ik me maar eens goed ga verdiepen.

Link naar reactie
  • 0
Overzichtelijk, makkelijk vindbaar, ideal/paypal als betalingsverkeer, winkelmand, rond de 80/100 producten.

Ik weet niet of iemand weet wat de exacte benaming is maar wanneer je iets koopt je automatisch een bevestiging mail krijgt.

Dit zit vrijwel standaard in bijna elk webshop pakket.

maar een voorraad aan leggen van zeg 6000 dat beperkt denk ik de variatie aan producten wel heel erg aangezien elektronica niet erg goedkoop is en er veel keus is.

De marges op elektronica zijn ook erg laag, zou je aanraden om een andere markt te kiezen waar nog ruimte is.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Dat is ook weer zo... Maar ik vind 10k behoorlijk veel geld voor een dropshipping website.

 

Choices choices ... :)

 

Tsjah ik zou bijvoorbeeld sowieso niet in de elektronica gaan. Zeker niet als dropshipper. Veel aanbieders, weinig marge, weinig onderscheidend vermogen. Maar dat is weer voor een ander topic ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ter informatie; ik doe een webshop zonder dropshipping, heb wel een voorraad, en mijn grootste kostenpost was, logisch, de voorraad.Het kostte mij 'slechts' enkele duizenden euro's, dus lang geen 10.000 die jij hebt.

Bovendien hoef je niet direct alles te hebben, een klein assortiment langzaam uitbreiden kan makkelijk.

 

Ikzelf vind het erg prettig om 'dicht bij mijn producten te zitten'. Als er wat mis is kan ik het probleem direct oplossen.

Pakket kapot aangekomen? Ik kan diezelfde dag een nieuwe sturen. Klant niet tevreden? Retour sturen is geen probleem.

Bovendien kan ik ALTIJD binnen 2 dagen leveren (okok afhankelijk van de TNT).

 

Dit is geen reclamepraatje voor mijzelf. Maar als je dropshipping gaat doen, lijkt het me niet heel verstandig dit vanuit India, China en dat soort landen te doen. Ik zou dan veel eerder kiezen voor een product dat tenminste al vanuit Nederland verstuurt kan worden. Zo zit je er veel dichter op (je kan nog eens langs gaan om te vragen waarom het zo mis loopt met de orders?).

Misschien kan je dan denken aan handgemaakte producten. Iemand die meubeltjes opknapt, kunstwerken maakt, of zelf kleding ontwerpt. Die mensen zijn erg blij als ze een verkoopkanaal in hun schoot geworpen krijgen.

Maar dropshipping van electronica uit Azie.... ik zou het afraden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor onze eerste webshop hadden we een "startkapitaal" van € 1000,00. Een PC om de shop te maken en te runnen en een printer om bonnen te printen (we deden geen dropshipment) hadden we privé al.

 

De € 1000,00 hebben we gebruikt om in te kunnen kopen wat besteld werd. De shop zelf gebouwd (inclusief ontwerp). Binnen twee jaar een omzet van € 80.000, aangezien het om electronica ging niet veel verdient dus maar wel veel werk aan gehad.

 

€ 10.000 is dus niet persé nodig :P maar wel handig als je zelf de webshop niet kan maken.

 

Als je wil gaan dropshippen met Pixmania en dergelijke, is het beter een heel goedkope webshop te (laten) bouwen. De concurrentie is moordend (o.a. Pixmania zelf) en die kan doorgaans voor betere prijzen leveren. Door te dropshippen heb je weinig tot geen controle over de levertijden en garantieafhandeling etc. Daar kan je je dus ook niet in onderscheiden.

 

Het verdienmodel is dus zeer laag, vandaar niet teveel in investeren.

Link naar reactie
  • 0

als je zelf tijd hebt kun je voor onder de 1000 euro een goed magento pakket kopen.

designen, inrichten en knallen!

 

mensen die 10k wegleggen voor een webshop verklaar ik voor gek, tenzij je er ook

echt meer voor terug krijgt dan bij een standaard shop.

Ik kan in elk geval voor flink onder de 1000 euro alles wat ik wil en nog SEO vriendelijk ook.

 

Laat je dus niet gekmaken!

 

Link naar reactie
  • 0

10K is een groot bedrag een webshop heb je al voor 50 euro (alleen webhosting kosten) en dan kan je door middel van Prestashop (zie www.prestashop.com) gemakkelijk een webshop (inclusief een drop-shipping fuctie) site maken die eventueel doorlinkt aan andere webshops.

 

Ik zou ook eerst kijken naar welke producten je gaat verkopen en of het wel handig is om deze producten via internet te verkopen.

 

Groet, Tijl

Link naar reactie
  • 0

10K is een groot bedrag een webshop heb je al voor 50 euro (alleen webhosting kosten) en dan kan je door middel van Prestashop (zie www.prestashop.com) gemakkelijk een webshop (inclusief een drop-shipping fuctie) site maken die eventueel doorlinkt aan andere webshops.

 

Ik zou ook eerst kijken naar welke producten je gaat verkopen en of het wel handig is om deze producten via internet te verkopen.

 

Groet, Tijl

 

Groot misschien, maar zeker niet bijzonder hoog.

Wil je een mooie webwinkel met alles erop en eraan dan zijn dat soort getallen reeel.

 

Die 50,- wat jij aangeeft is inderdaad dan enkel hosting, en dan nog low-budget ook.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.