• 0

Verruiming borgstellngskrediet per 27 maart 2010

http://www.ondernemerskredietdesk.nl/95/kredieten-tot-250-000-voor-gegarandeerd.htm

 

Ik heb vandaag naar ING ondernemersteam gebeld om een lening aan te vragen mbv borgstellingskrediet (35-50K).

Maar nee, daar hoef je bij de ING niet voor aan te kloppen, want die maakt haar eigen regels:

 

<35000 naar Qredits

> 250000 ben je welkom.

 

Het ministerie heeft juist de garantiestelling van 50% naar 80% verhoogd om de financiering naar MKB op gang te houden/te krijgen. Nergens in de voorwaarden, opgesteld door het ministerie lees ik van die ondergrens. Wel heeft het ministerie regels opgesteld betreffende de max. leningbedragen. Maar de staatsgarantie van het borgstellingskrediet is niet gebonden aan minimale leningbedragen.

 

Ik vind het allemaal maar heel vreemd:

Ik lees nl ook dit ergens op internet over het borgstelling:

Als de bank twijfels heeft over de haalbaarheid, dan kan zij het ondernemingplan voorleggen aan Senternovem (dus als je financiering wordt afgewezen door de bank, denk ik dat je moet vragen of Senternovem het getoetst heeft?). Als Senternovem slagingskans ziet, dan is dit voor de staat reden genoeg om de garantie te geven. Risico voor de bank is dan 20%. Dus er wordt alles gedaan om ondernemingsfinanciering te stimuleren,/risico voor de bank te beperken, maar banken dan hun eigen regels gaan maken, zoals ING doet, dan schieten we er ook niks mee op.

 

Dus heb ik maar een klacht ingediend bij ondernemerskredietdesk.nl

 

Ik raad iedereen aan die problemen heeft met financiering, te kijken naar die borgstellingsregeling en navraag te doen.

Van Lanschot hoef je niet te bellen, die heeft alleen interesse in "het grote geld"/miljoenenomzetten.

 

En wellicht wil je het laten weten wat het resultaat was?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.