• 0

Hoe nu verder met de onderneming?

Goededag iedereen van Higher Level!

 

Sinds 1 feb 2008 ben ik een onderneming gestart in de automatisering met een aantal producten op de nederlandse markt zoals; ImakeIT, PCdo, ServerDo.

De aanvraag is zo groot en het aanbod blijft komen zodat ik een beslissing heb genomen om een bedrijspand te huren . Het bedrijfspand wat ik nu gehuurd heb wordt gebruikt voor Snelle Reparatie terwijl de klant wacht, Showroom Presentatie, een ontmoeting plaatst voor ondernemers met vraagstukken over automatisering.

 

De vraag is "Hoe nu verder"

Ik vind best wel eng worden om nu ineens zo groot te worden, mede ook dat ik de afgelopen twee jaar gewerkt heb met ZZpérs en partime personeel.

 

Waar moet ik nu aandenken, of heeft iemand tips of adviezen.

John Sips ICTér van ImakeIT | Allround ITC Consulting

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi John,

 

Goed nieuws.

 

Ik heb wel wat puntjes van kritiek:

 

Zie wel wat typo's op jouw site: “Microsoft Gold Certifield Partner” / "IT Prossenional van Microsoft".

 

Tevens vind ik de prijsstelling een beetje onduidelijk geformatteerd, na 3x lezen snapte ik het wel.

Je kunt de prijs matrix wat inzichtelijker opstellen.

 

Zie ook dat je een Ltd als bedrijfsvorm hebt: ik ben daar geen voorstander van, ik associeer dat nog steeds met dubieuze advertenties in de Telegraaf.......

 

 

Ben zelf ook systeembeheerder: ik zoek het meer in extra/online diensten zoals onlinebackup, etc.

Ik hou wel zoveel mogelijk in eigen beheer: heb slechte ervaringen met het uitbesteden van diensten.

Wellicht kan je jouw dienstverlening ook die kant op uitbreiden.

 

Voor de rest: kosten in de hand houden en rustig doorgaan waar je al mee bezig bent.....

 

mvg,

 

dirk adamsky

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Hallo John,

 

Groei en meer klanten betekent goed nadenken over je propositie. Je belooft nu bijvoorbeeld aanwezigheid binnen 1 uur en in 90% van de gevallen ook een oplossing binnen 1 uur. Ik neem aan dat je dat nu meet en haalt, maar hoe past dat in een groeiende organisatie? Als je dat namelijk niet redt, gaan klanten je bellen en leggen daarmee een groot beslag op je tijd en energie, die je eigenlijk hard nodig hebt om te investeren in je groei. Dus zul je moeten delegeren en dan is het de kunst om daar niet alleen de juiste mensen voor te vinden, maar die ook nog eens te laten werken zoals jij dat graag wilt, zonder dat je er per se de hele dag bovenop moet zitten.

 

Het grootste risico bij groei is dat je het niet meer allemaal overziet. Als je bijvoorbeeld te maken hebt met offerte-aanvragen, dan kun je bij 2 per week altijd wel een gaatje vinden om die offertes te maken (desnoods midden in de nacht), maar als het er 2 per dag zijn wordt dat al lastiger. En 1 klacht per week afhandelen is een uitdaging, maar 1 per dag?

 

Daar zul je dus een structuur voor moeten opzetten. Een die met je meegroeit. Dus denk bijvoorbeeld na over:

- wat wil ik in de nieuwe situatie allemaal zelf doen

- wat mogen mijn medewerkers zelf beslissen

- waar wil ik over geinformeerd worden en op welke manier

- waar kan ik tijd winnen door te standaardiseren (offertes, contracten, formulieren)

- waar ga ik op sturen en hoe ga ik meten (onderhanden reparaties, gemiddelde reparatietijd, aantal re-repairs)

 

Ik zit in jouw "verzorgingsgebied" dus als je een keer wilt sparren over je bedrijfsvoering PM me dan maar.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Allereerst proficiat met je succes, mag ook gezegd worden.

Als ik het zo hoor, zou jij het meest geholpen zijn met coaching door iemand die al die stappen al heeft doorgemaakt. Liefst iemand uit een andere branche vanwege de scherpte.

Ik ben nog niet waar jij bent aangekomen, maar hoop dit ook binnen twee jaar te kunnen zeggen :)

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.