• 0

Incasso in Spanje

Enige tijd geleden hebben wij een opdracht voor een Spaanse klant gedaan, na correcties te hebben hersteld die deze klant aangaf hebben wij niets meer van hun vernomen waarop wij hebben gefactureerd. Na de 2e herinnering ontvingen wij een aangetekende brief retour waar in stond dat ze "officieel protest" aantekenen tegen de factuur omdat niet alles 100% zou werken. Hierop heb ik aangeboden alle problemen kostenloos te herstellen, hierop is afwijzend gereageerd zij willen geen zaken meer met ons doen en ook de factuur niet betalen, ze maken wel gewoon gebruik van het door ons geleverde product.

 

Ik heb contact opgenomen met een incasso-kantoor welke een brief gestuurd heeft met het verzoek te betalen, helaas geven zij hier weer geen gehoor aan. Zoals de medewerker van het incasso-kantoor mij kon mededelen kan het niet op no-cure no-pay basis een zaak worden omdat de zaak "betwist" is.

Het bedrijf in Spanje lijkt precies te weten hoe ze bepaalde dingen "Gratis" kunnen gebruiken, en dit gun ik ze niet!

 

Het gaat om een kleine €2500,- dus niet echt een groot bedrag,

Is er iemand die ervaring heeft met een zaak voeren in Spanje en graag zou ik willen weten of het de moeite is om voor €2500,- een zaak te beginnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste,

 

Vervelend wat je is overkomen... maar ik adviseer je je verlies te pakken...

Dit gaat je jaren duren in Spanje, rechtzaken duren verschrikkelijk lang én zijn zeer kostbaar..

 

Waarschijnlijk heb je in je algemene voorwaarden wel staan dat Nederlands recht van toepassing is?

Dan heb je "zo" een vonnis, maar die is nederlands... het executeren geschiet in Spanje,

en alleen de vertaalkosten van het vonnis is al bijna 2500 euro schat is....

het is niet anders..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.