• 0

Opzetten 2e webshop: op dezelfde KvK-inschrijving? Ook bij de Belastingdienst?

Hallo ,

 

Ik had een vraagje voor jullie. Ik heb een bruidsshop(online shop met showrroom in huis) nu wil ik ook geschenkpakketten gaan aanbieden die gegeven kunnen worden aan bruidsparen voor vrijgezellenfeesten etc. Maar nu lijkt het me ook leuk om een webshop te starten met in het aanbod verschillende gifts die zich niet alleen richten op bruidsparen/thema huwelijk. Als ik een nieuwe webshop met nieuwe website gaan opzetten. Moet ik hiervoor een nieuwe inschrijving doen bij de kvk? Nu is het toch zo dat je tot een bepaald bedrag geld mag verdienen zonder opgave aan de belastingdienst. Maar aangezien ik al inkomsten heb van mijn bruidsshop zal ik niet voor mij gelden...of? Met mijn bruidsshop sta ik ingeschreven bij de kvk onder de vermelding bruidsmode en gifts.

 

Ik hoor graag van jullie

 

alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je KvK inschrijving is alleen van belang voor het kunnen inkopen in dit geval. Kan je de spullen inkopen onder je huidige omschrijving? (Ik verwacht het wel) Dan hoef je niets te veranderen. Het is echter wel handig je nieuwe (extra) handelsnaam op je KvK inschrijving er bij te vermelden. Volgens mij kan je dat via de website van KvK doorgeven.

 

Alle inkomsten moet je opgeven aan de belastingdienst, als het weinig is zou het wellicht kunnen zijn dat je niet als ondernemer wordt aangemerkt voor IB. Ik heb daar geen verstand van maar je mag best meer gaan verdienen, Vind de belastingdienst niet erg hoor... ;D

Link naar reactie
  • 0

Hoi griekie,

 

Een tweede handelsnaam lijkt mij voldoende. Je kan daarvoor naar de http://www.kvk.nl gaan en onder het kopje formulier handelsregister neem je formulier 14. Invullen en opsturen (doe er voor de zekerheid een kopie van je ID bij).

 

Voor de belastingdienst (BTW) maakt het ook niet zoveel uit, omdat de activeiten nog steeds non-food detailhandel zijn.

 

Voor de IB maakt het ook niet, het blijft dan 1 onderneming in de aangifte.

 

Groetjes

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

... (doe er voor de zekerheid een kopie van je ID bij)...

 

Doe dat maar vooral niet!

Het is een ieder verboden drukwerken of andere voorwerpen in een vorm die ze op reisdocumenten doet gelijken, te vervaardigen, te verspreiden of ter verspreiding in voorraad te hebben.

Artikel 61 paspoortwet

 

Tenzij je gebruik maakt van de speciale "paspoort stand" die moderne kopieermachines hebben.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Astron,

 

Dat wist ik niet. Maar ik weet wel dat de KvK vaak dan toch gaat vragen om zo'n kopie, want iedereen kan een formulier downloaden en invullen. Het enige wat je nodig hebt, is dan het KvK nummer en die kan je ook bij de KvK zelf opvragen.

 

Leuk dillema.

 

Groetjes

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Wat denk je van de overheid zelf? Overal willen ze een kopie.

Werkgevers, uitkering instanties, KvK, Internet providers, banken, verhuurders, consulaten (ook Nederlandse in het buitenland) en ga zo maar door....

 

Ik kan me overigens herinneren dat ik onze KvK inschrijving online heb gedaan maar we hebben dan ook een login voor de KvK website, wellicht dat het daardoor kon.

Link naar reactie
  • 0

Dubbele boekhouding is echt niet nodig. Aan te raden is om de omzetten en de inkopen apart te boeken. Zo ook met een aantal specifieke algemene kosten die met je nieuwe activiteit samen hangen.

 

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Dubbele boekhouding is echt niet nodig. Aan te raden is om de omzetten en de inkopen apart te boeken. Zo ook met een aantal specifieke algemene kosten die met je nieuwe activiteit samen hangen.

 

Maar factureer je dan vanuit de hoofdinschrijving? Als je dat door elkaar doet sluiten de factuurnummers niet aan.

Link naar reactie
  • 1
Het is een ieder verboden drukwerken of andere voorwerpen in een vorm die ze op reisdocumenten doet gelijken, te vervaardigen, te verspreiden of ter verspreiding in voorraad te hebben.

 

Ron,

Ik vraag me af of de wetgever met de wetstekst zoals deze hierboven staat vermeld daarmee bedoeld heeft dat een papieren kopie niet zou mogen. Immers een kopietje op een 80-grams A4 is in mijn ogen niet "een vorm die op een reisdocument doet gelijken". Daar komt volgens mij nog wel meer bij kijken. Onder andere de dikte van het papier; voor-en achterzijde; formaat; etc. Bedoeld is dat je deze documenten niet na mag maken. Dat is met een kopietje op A4 niet het geval.

 

Vergelijk het met bankbiljetten. Die mag je ook niet kopieren. Tenzij ze fors afwijkend van kleur zijn, of fors groter of kleiner (150% ofzo).

Link naar reactie
  • 0

De factuurnummers kunnen aansluiten per activiteit of per factuurnummer gebruik je zeg maar ander briefpapier. Daarmee heb je een sluitende facturatie.

 

Als ik het goed begrijp kun je de factuurnummers aanhouden en dan alleen ander sjabloon voor je factuur aanhouden.

 

Dus bijv. factuur

 

201000001 Hoofdinschrijving op factuur

201000002 2e handelsnaam op factuur

201000003 2e handelsnaam op factuur

201000004 Hoofdinschrijving op factuur

etc.

 

Klopt dit?

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een ieder verboden drukwerken of andere voorwerpen in een vorm die ze op reisdocumenten doet gelijken, te vervaardigen, te verspreiden of ter verspreiding in voorraad te hebben.

 

Ron,

Ik vraag me af of de wetgever met de wetstekst zoals deze hierboven staat vermeld daarmee bedoeld heeft dat een papieren kopie niet zou mogen. (...)

 

De wetgever heeft dit inderdaad niet zo bedoeld. Uit de parlementaire geschiedenis (Kamerstukken II 1987/88, 20 393) blijkt dat de wetgever gevallen voor ogen had waarin ongewild een mogelijkheid om te frauderen in de hand wordt gewerkt, door bijvoorbeeld voor reclamedoeleinden documenten te vervaardigen die op paspoorten of andere reisdocumenten lijken.

Link naar reactie
  • 0

De factuurnummers kunnen aansluiten per activiteit of per factuurnummer gebruik je zeg maar ander briefpapier. Daarmee heb je een sluitende facturatie.

 

Als ik het goed begrijp kun je de factuurnummers aanhouden en dan alleen ander sjabloon voor je factuur aanhouden.

 

Dus bijv. factuur

 

201000001 Hoofdinschrijving op factuur

201000002 2e handelsnaam op factuur

201000003 2e handelsnaam op factuur

201000004 Hoofdinschrijving op factuur

etc.

 

Klopt dit?

 

Dat is juist :)

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Mag ik hier nog wat over vragen:

 

Ik heb een 2e webshop gekocht wat echt heel verschillend is van mijn huidige wegshop.

 

KAn ik dan de KvK mailen om die naam erbij te zetten met omschrijving of moet het een 2e inschrijving worden?

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Aannemende dat je gewoon als eenmanszaak staat ingeschreven dan is het vrij eenvoudig, je kunt maximaal 1 eenmanszaak inschrijving hebben bij de KvK, het enige wat je kunt doen is een extra handelsnaam aanmaken en eventueel de omschrijving van de activiteiten aanpassen.

Link naar reactie
  • 0

Het is een ieder verboden drukwerken of andere voorwerpen in een vorm die ze op reisdocumenten doet gelijken, te vervaardigen, te verspreiden of ter verspreiding in voorraad te hebben.

 

Ron,

Ik vraag me af of de wetgever met de wetstekst zoals deze hierboven staat vermeld daarmee bedoeld heeft dat een papieren kopie niet zou mogen. (...)

 

De wetgever heeft dit inderdaad niet zo bedoeld. Uit de parlementaire geschiedenis (Kamerstukken II 1987/88, 20 393) blijkt dat de wetgever gevallen voor ogen had waarin ongewild een mogelijkheid om te frauderen in de hand wordt gewerkt, door bijvoorbeeld voor reclamedoeleinden documenten te vervaardigen die op paspoorten of andere reisdocumenten lijken.

 

Ik weet even van geen jurisprudentie waaruit blijkt hoe het toegepast moet worden. Volgens de wettekst mag het niet. Grote kopieerapparaten hebben een speciale "paspoortstand" waarmee je paspoorten of ID kaarten kan kopiëren. Op de kopie komt dan een tekst te staan waaruit duidelijk blijkt dat het een kopie is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.