Waar liggen de grenzen van onderwerpen op dit forum?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Vraag je je af waarom er de komende dagen vragen worden gesteld over dit forum en de resultaten die je ermee bereikt? Zie uitleg >>>

 

Binnen de vragen die gesteld worden, komen interessante nevenvragen van deelnemers in dat topic binnen.

Vragen die interessant genoeg zijn om daar een eigen topic voor te maken, zodat we daar met zijn alleen een idee over kunnen vormen.

 

Binnen de vraag moet dit forum fuseren met andere fora komt Merkava met een intereressant vraagstuk :

 

Als er al IT vragen voorbij komen dan worden deze regelmatig de kop ingedrukt onder het motto dat het geen directe link heeft met ondernemen. Mensen worden dan vaak doorverwezen naar andere sites zoals Tweakers, webhostingtalk enz. Dit bericht is verwijderd

 

- Dat gaat zover soms dat je in lijn met dat strenge beleid je de vraag kunt gaan stellen wat boekhoudvragen in godsnaam met ondernemen te maken hebben, ieder mens, ondernemer of niet, houdt er immers een huishoudboekje op na.

- Dergelijke vragen kun je in dat opzicht dus beter doorsturen naar administratieve fora of de boekhouder in stad of dorp.

 

"Waar liggen de grenzen van de te behandelen onderwerpen op Higherlevel.nl / dienen deze op dit forum behandeld te worden?"

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Vragen en onderwerpen op HL zijn altijd ondernemers / ondernemings gerelateerd. In 'Off Topic' is er meer ruimte voor lossere berichten.

 

Algemene IT vragen zoals 'hoe richt ik mijn security in' horen niet op HL thuis, maar bijv 'Hoe kan ik een goede keuze maken uit software voor van mijn bedrijf' weer wel.

 

Heel specifieke IT vragen kunnen beter op IT forums gesteld worden.

 

Een fiscalist die een zeer interessant fiscaal topic aansnijdt dat weinig met ondernemen te maken heeft kan ook beter op een forum voor vakgenoten zo'n verhaal kwijt.

 

In de praktijk merk ik als mod dat er zelden vragen verwijderd hoeven te worden dus de angst van Merkava deel ik niet zo. Het zijn meestal nieuwe leden die soms een onderwerp aansnijden dat hier niet thuishoort.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Ik vind de regels nogal duidelijk.

 

Vooral als je zelf aangeeft wat je al gedaan hebt en waarom het iets met je onderneming te maken heeft vindt je hier veel hulp.

Neem bijvoorbeeld mijn Camera advies topic. Ik twijdelde eerst of het wel gepast was, uiteindelijk benik heel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb er hele goede adviezen op gekregen.

Link naar reactie

Ook ik ben van mening dat de grenzen op een goede manier bewaakt worden door de mods. Als de TS het niet eens is met de beoordeling van de mod, staat altijd nog de mogelijkheid open om een privé bericht te sturen naar de mod. Als de mod vervolgens concludeert dat de vraag wél op HL thuishoort, wordt de draad ook direct weer geopend.

Wat betreft de vrees om een vraag te stellen, dat geloof ik wel, maar dat vind ik dan juist weer goed. Eerst nadenken, dan vragen. Als het een prangende vraag blijft, wordt ie toch wel gesteld namelijk.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Onlangs heb ik via de PM maar weer eens een vraag beantwoord over stichtingen en verenigingen. De draad was zoals gewoonlijk meteen op slot gegooid. Ik heb de vragensteller plaatsvervangend excuses aangeboden voor de m.i. licht spastische reactie op vragen over die rechtsvormen.

 

Ik snap werkelijk de reden niet. Stichtingen en verenigingen, zeker als er hier vragen over worden gesteld, zijn vaak gewoon ondernemer voor de BTW en/of VPB. Dus waarom die ban?

 

groet,

 

John

Link naar reactie

Ik snap werkelijk de reden niet. Stichtingen en verenigingen, zeker als er hier vragen over worden gesteld, zijn vaak gewoon ondernemer voor de BTW en/of VPB. Dus waarom die ban?

 

Stichtingen en verenigingen zijn zelden ondernemer om het ondernemen. Dat ze soms ondernemer zijn voor de BTW is niet relevant; die vragen kunnen gewoon gesteld worden, want dat is niet afhankelijk van de rechtsvorm.

 

We willen geen sportverenigingen en liefdadigheidsstichtingen etc aantrekken, en dat risico zou zeker reëel zijn als we die vragen toelaten.

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Een ander recent voorbeeld is een topic van iemand die baalt over de belastingdruk. Dat wordt gesloten omdat het als een oproep tot tips voor belastingontduiking beschouwd zou kunnen worden. Vervolgens wordt het onderwerp opnieuw geopend door een mod, die wel als voorwaarde stelt dat er geen illegale methoden mogen worden aangereikt.

 

Ik ben geen belastingexpert, maar als je je een beetje in die materie verdiept is het evident dat de ene overheid een belastingregel invoert om geldstromen uit andere landen om te leiden (en een graantje mee te pikken) waarop de andere overheid dan weer met reparatiewetjes komt. Nederland is daar zeer actief in.

 

Als ondernemer kun je van die concurrentie tussen landen gebruik maken, en soms moet je dat zelfs omdat je concurrent een kostenvoordeel heeft. Dat maakt de morele maatstaf (geen illegale tips) eigenlijk niet te handhaven. Wat illegaal is, is voortdurend in beweging. Ga dan ook niet zitten moraliseren in de moderatie, maar laat het forum zijn werk doen. Inclusief discussie over de legaliteit en moraliteit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Als ondernemer kun je van die concurrentie tussen landen gebruik maken, en soms moet je dat zelfs omdat je concurrent een kostenvoordeel heeft.

 

Dit klopt.

 

Dat maakt de morele maatstaf (geen illegale tips) eigenlijk niet te handhaven.

 

Dat volgt niet uit het voorgaande. Wat illegaal is ligt redelijk helder vast in wetgeving. Waar het niet duidelijk is beslist de rechter wel als het zover komt.

 

Wat illegaal is, is voortdurend in beweging.

 

Niet zoveel als jij nu suggereert.

 

Ga dan ook niet zitten moraliseren in de moderatie, maar laat het forum zijn werk doen. Inclusief discussie over de legaliteit en moraliteit.

 

Oproepen tot onwettige handelingen is en blijft verboden op HL. Maar niemand houdt je tegen zelf een forum te beginnen in illegale tips. ;D

 

Discussie over wat moreel verantwoord is mbt ondernemen past dan wel weer prima op HL.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

 

Oproepen tot onwettige handelingen is en blijft verboden op HL.

 

 

Hmmm. Dit forum krijgt vragen over parallelimport, het keuren van voedingssupplementen, adult entertainment, het gebruik van reeds bestaande merknamen, prostitutie, het vervreemden van eigendommen in een faillissement: allemaal onderwerpen met een legale dimensie. Er ontstaan discussies over wat wel en niet toegestaan is, wat wel en niet moreel verantwoord is. Er zijn genoeg experts die daarop hun licht kunnen laten schijnen. Het is hier toch geen lagere school waar het bespreken van onderwerpen al bij voorbaat verboden moet worden.

 

Om een onderwerp af te schilderen als een oproep tot onwettige handeling is sowieso overdreven.

 

Overigens kan ik geen forumregel vinden die van toepassing is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

In het kader van de grensverkenning is dit dus ongewenst vanwege uitlokkingsgevaar:

 

Is het mogelijk om een online dienst te ontwikkelen en de betalingen met iets als paypal te ontvangen zodat dit buiten het oog van de belastingdienst blijft?

 

Okay, weten we dat ook weer. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

twa, ik ben er wel klaar mee.

 

Als iemand de vraag stelt of hij zomaar zonder BTW kan factureren om zo op prijs beter te kunnen concurreren dan moet ook voor jou duidelijk zijn dat tips in die categorie aanzetten tot fraude (het idee zelf is al fraude). Je komt vervolgens zelf met een hoop poeha over hoe multinationals het doen, maar je geeft nergens aan hoe dat inhaakt op de simpele vraag "ik factureer geen BTW meer, meld mij af bij de KvK en de fiscus en kan zo onder de radar blijven omdat ik dan geen BTW hoef af te dragen en dus goedkoper kan leveren".

 

Jouw rancune richting multinationals die gebruik maken van mazen in de wet, is nog geen excuus om dat gelijk te trekken naar MKB-ers die dan maar de wet in het geheel moeten negeren. Dat getuigt wel van erg weinig inzicht in ons belastingstelsel en de jurisprudentie.

 

IMHO einde discussie.

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

 

Rancune richting multinationals - waar maak je dat uit op?

 

Er is iemand die iets voorstelt wat jullie niet kosher vinden. Dat kun je vertellen, je kan toelichten waarom, je kan opmerken dat het illegaal is. Je kan zelfs uitleggen hoe de belastingdienst dat toch oppikt. Of niet. Is ook interessent.

 

Maar moet dan meteen het topic op slot? Onder het mom van uitlokking? Als je niet meer wil discussiëren, hou je toch gewoon op met reageren. Maar om dat nou aan iedereen op te leggen...

 

Mijn omzet is 90% BTW-vrij, op advies van de belasting.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Moeten we ons hierin niet gewoon beperken tot wat de wet erover zegt?

 

Mensen aanzetten tot onrechtmatige daden als belastingontduiking lijkt me een duidelijk geval van over de streep gaan: In zo'n geval zou je iemand helpen bij het plegen van een misdrijf. In zo'n geval zou ons als HL een zekere verantwoordelijkheid ten deel kunnen vallen, iets dat we beter kunnen vermijden.

 

Maar als het gaat om belastingontwijking, dus langs geheel legale weg reduceren van fiscale lasten, lijkt me advies juist wenselijk. Het verlagen van belastingkosten binnen de wet is een geheel legale en nuttige praktijk, iets wat we m.i. zonder enige schaamte of schuld kunnen bespreken.

 

Het lastige zal voornamelijk zitten in een soort tussencategorie: handelingen die eigenlijk niet volgens de regels zijn, maar waar men in de praktijk vaak wel straffeloos mee weg komt. Ik zie deze niet altijd als problematisch: je mag iemand bijvoorbeeld best wijzen op plaatsen waar je niet mag parkeren, maar waar door gebrek aan handhaving de pakkans op een bekeuring minimaal is. Zolang maar zonneklaar is dat zulk advies resulteert in een overtreding vind ik niet dat het per se onbespreekbaar moet zijn.

Link naar reactie

Volgens mij was de vraag in algemene zin wat de grenzen van dit forum zijn.

 

Aangezien ieder voorbeeld door woordkeurs van een TS, onderwerpkeuze etc. op zich staat lijkt het me vrij lastig aan de hand van een enkel voorbeeld een algemeen geldende regel te bepalen.

Helemaal als dat niet de insteek van bovenstaande berichten is, maar meer het ontleden van een individuele beslissing om te kunnen aantonen dat één specifieke situatie volgens één of enkele specifieke poster(s) niet gesloten had mogen worden.

 

In algemene zin denk ik dat

[*] Al dan niet expliciet vragen naar illegale ondernemerspraktijken (import van namaak, mogelijkheden tot fraude, uit de ogen van de belastingdienst blijven e.d.),

[*] School-, studie- stagevragen in alle gevallen,

[*] Onderzoeksvragen,

[*] Zelfpromotie (zonder daar een 100% sluitende definitie van te geven) cq. spam

[*] Vragen die niet op zijn minst een beetje ondernemersgerelateerd zijn (wat vind je van de kleur van mijn nieuwe dekbedovertrek als je geen ondernemer in slaapcomfort bent)

 

Niet op HL toegelaten moeten worden.

 

Dat kan dus betekenen dat het topic gesloten wordt of eventueel het stellen van vervolgvragen van mod's of leden zo verandert dat het wel een HL-onderwerp wordt

 

Frans

 

Aanvullingen op voorgaande lijst zijn natuurlijk welkom

Link naar reactie

...

Ik zie deze niet altijd als problematisch: je mag iemand bijvoorbeeld best wijzen op plaatsen waar je niet mag parkeren, maar waar door gebrek aan handhaving de pakkans op een bekeuring minimaal is. Zolang maar zonneklaar is dat zulk advies resulteert in een overtreding vind ik niet dat het per se onbespreekbaar moet zijn.

 

Het probleem is dat dat een hellend vlak is. Om dat te voorkomen trekken we op HL simpelweg deze lijn: geen oproepen tot onwettig gedrag, geen theoretische discussies over de beste manieren om te frauderen of belastingen te ontduiken etc.

 

Mensen die dat persé willen moeten maar een ander forum beginnen. Gesponsord door de FIOD.

 

Wat wel kan (en ook vaak gebeurt op HL) is adviseren dat bepaald gedrag onwettig is.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Hmmm. Dit forum krijgt vragen over parallelimport, het keuren van voedingssupplementen, adult entertainment, het gebruik van reeds bestaande merknamen, prostitutie, het vervreemden van eigendommen in een faillissement: allemaal onderwerpen met een legale dimensie. Er ontstaan discussies over wat wel en niet toegestaan is, wat wel en niet moreel verantwoord is. Er zijn genoeg experts die daarop hun licht kunnen laten schijnen. Het is hier toch geen lagere school waar het bespreken van onderwerpen al bij voorbaat verboden moet worden.

 

Het lijkt er in mijn ogen op dat hier sprake is van een 'tussenslotje' op de mening van Twa. Ik wil niet eigenwijs zijn, maar als lid van dit forum mag ik toch wel mijn mening geven....... Hoor ik daar instemming? Komptie dan:

 

Enigszins gechargeerd gesteld mss, maar Twa heeft hier n.m.m. wel een beetje gelijk. Dit soort onderwerpen komen idd regelmatig voorbij en lang niet alles gaat op slot. Dat komt denk ik ook omdat het vaak vragen zijn van mensen die onwetend zijn of die twijfelen.

Zo'n draad komt dan 'vanzelf' uit op het enige correcte antwoord. Daar is toch niets mis mee?

Sterker nog: ik denk dat het juist goed is. TS en vooral ook anderen met vragen, komen er door de discussie achter dat iets niet mag en vaak ook waarom het niet mag. En vooral dat laatste kan heel verduidelijkend zijn.

 

Vragen over BTW-vrij factureren ivm concurrentie-overwegingen zijn evident not done voor de meesten, maar blijkbaar niet voor allen. Let it be. ;)

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie

John, het hangt sterk af van de intentie waarmee een vraag gesteld wordt. Mensen die onwetend zijn of iets illegaal is stellen hun vragen echt anders dan mensen die bewust de grenzen willen overschrijden. Die laatste groep willen (en mogen!**) we niet stimuleren.

 

** niet omdat HL gefinancierd wordt door EZ, maar domweg omdat het onwettig is.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

John, het hangt sterk af van de intentie waarmee een vraag gesteld wordt. Mensen die onwetend zijn of iets illegaal is stellen hun vragen echt anders dan mensen die bewust de grenzen willen overschrijden. Die laatste groep willen (en mogen!**) we niet stimuleren.

 

** niet omdat HL gefinancierd wordt door EZ, maar domweg omdat het onwettig is.

 

Fred, zou je even het wetsartikel kunnen noemen, waaruit blijkt dat dit onwettig is? Schept weer wat duidelijkheid ;)

Link naar reactie

John, het hangt sterk af van de intentie waarmee een vraag gesteld wordt. Mensen die onwetend zijn of iets illegaal is stellen hun vragen echt anders dan mensen die bewust de grenzen willen overschrijden. Die laatste groep willen (en mogen!**) we niet stimuleren.

 

Dag Fred,

 

ik begrijp wel wat je bedoelt en daar ben ik het mee eens. Maar hoe je er komt is iets waar we in mening over verschillen.

Daarnaast: als jij het over 'stimuleren' hebt, vraag ik me af of je wel weet wat ik bedoel. ???

Iemand stimuleren onwettig te handelen is echt het laatste wat ik zou willen.

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie

Fred, zou je even het wetsartikel kunnen noemen, waaruit blijkt dat dit onwettig is? Schept weer wat duidelijkheid ;)

 

Hoewel ik geacht word (net als jij) de wet te kennen ;), ken ik hem niet uit mijn hoofd. Maar er staat me bij dat iemand aanzetten tot onwettig gedrag strafbaar is. En nee ik ga het niet nazoeken. Als ik ongelijk heb zal iemand me vast daar op wijzen en zal ik het boetekleed aantrekken.

 

Daarnaast: als jij het over 'stimuleren' hebt, vraag ik me af of je wel weet wat ik bedoel. ???

Iemand stimuleren onwettig te handelen is echt het laatste wat ik zou willen.

 

Ik begrijp prima wat je bedoelt. Ik zeg niet dat jij dat wilt, ik zeg wel dat HL niet wil dat onwettig gedrag gestimuleerd wordt op dit forum.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Fred,

 

Om je even op weg te helpen. Sinds 1 juli 2009 (4de tranche AWB) kunnen adviseurs die hun cliënt aanzetten tot beboetbare handelingen ook zelf aangepakt worden. Voorheen was het al mogelijk om adviseurs straftrechtelijk te vervolgen. Het klassieke voorbeeld is de adviseur van Guus Hiddink. Die man was partner in een gerenommeerd accountantskantoor in Eindhoven en is nu dus alles kwijt.

 

Onlangs is er nog een belastingadviseur tot onvoorwaardelijke gevangenisstraf veroordeeld omdat hij zijn cliënt had aangezet tot antedateren, zodat een verlies op aandelen in zijn BV viel (fiscaal aftrekbaar) en niet privé werd genomen (niet aftrekbaar).

 

Oppassen met onwettige advisering dus.

 

Maar de wet kan alleen toegepast worden als er sprake is van een zakelijke relatie tussen cliënt en adviseur. Ik waag dus te betwijfelen als een topic een vragensteller aanzet tot illegale handelingen een HL-lid of HL in zijn algemeenheid hiervoor aangesproken kan worden,

 

Maar voorzichtigheid is geboden, dus ik kan me wel iets voorstellen bij jullie beleidslijn, wellicht ook ter bescherming van HL-leden.

 

Groet,

 

Odeon

 

 

Link naar reactie

Regels baseer je niet op incidenten maar op een bredere kijk. Je kan volgens mij geen regel opstellen die voorkomt dat mensen een vraag stellen waarop wellicht antwoorden gegeven worden die mogelijk onwettig gedrag veroorzaken. Bovendien worden veel vragen gesteld omdat mensen niet precies weten wat wel en niet mag. Daar is dit forum juist voor.

 

 

In algemene zin denk ik dat

 

[*] Al dan niet expliciet vragen naar illegale ondernemerspraktijken (import van namaak, mogelijkheden tot fraude, uit de ogen van de belastingdienst blijven e.d.),

[*] School-, studie- stagevragen in alle gevallen,

[*] Onderzoeksvragen,

[*] Zelfpromotie (zonder daar een 100% sluitende definitie van te geven) cq. spam

[*] Vragen die niet op zijn minst een beetje ondernemersgerelateerd zijn (wat vind je van de kleur van mijn nieuwe dekbedovertrek als je geen ondernemer in slaapcomfort bent)

 

Niet op HL toegelaten moeten worden.

 

 

Er bestaan net zo min illegale vragen als domme vragen. En de antwoorden kunnen alle richtingen opgaan. Dus als een deelnemer een advies geeft dat volgens de volgende deelnemer aan dit forum onjuist, immoreel of onwettig is, kan die volgende deelnemer dat gewoon melden. Dat is juist zo aardig van een forum.

 

Wanneer AH verpakkingen van Unilever namaakt, wordt uiteindelijk door de rechter een beslissing genomen. Mag AH nu geen vragen meer stellen over de grenzen van wetgeving en rechtsspraak? Is een forum dat zulke zaken bespreekbaar maakt fout? Een onderwerp bespreken is iets heel anders dan onwettig gedrag bevorderen.

 

Dus om de draai naar het originele incident te voltooien: als iemand betalingen via Paypal wil gebruiken om BTW-afdragen te vermijden, is er vast wel iemand anders die kan verduidelijken wanneer dat wel en niet toegestaan is. Het is een echt issue bovendien, omdat veel kleine ondernemertjes starten op Marktplaats of eBay en vervolgens de grenzen verkennen tussen particuliere en bedrijfsmatige verkoop.

 

Een algemeen verbod op vragen naar illegaal ondernemersgedrag (al dan niet expliciet) is niet te handhaven. Het is bovendien een morele stoplap die het forum afhankelijk maakt van de toevallige moderator. We hebben al eens eerder gezien dat er irritatie ontstond over de inzet van ltd's omdat een mod dat associeerde met misbruik - terwijl er juist een internationale concurrentie gaande is tussen landen die de inschrijving van kleinere bedrijven willen vergemakkelijken.

 

Nederland concurreert met België, Engeland, Duitsland, Luxemburg enz op zaken als belasting, vestigingsregels, en dergelijke, waardoor het voor ondernemers zinnig is alternatieven te vergelijken. Wat hier niet mag, mag daar wel. Die onderwerpen horen op dit forum, want het heeft alles te maken met innovatie en ondernemerschap.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Twa,

 

Je merkt terecht op dat het topic een stelling bevat die nadere discussie rechtvaardigt. Echter, zoals nu herhaaldelijk gezegd, is er een duidelijke lijn tussen vragen om belastingfraude tips en discussie over belastingbesparing (al dan niet met constructies).

 

Geen BTW factureren als je dat verplicht bent = fraude! Einde discussie en daar hoeven we dan ook geen tips over.

 

Vervolgens open ik een topic waarin ik het discussiestuk uit het gesloten topic aanhaal. Dat lijkt me een prima oplossing.

 

Er is onder de mods kennis genoeg over dergelijke zaken en we zijn prima in staat om te beoordelen of topics die aanzetten tot fraude te ver gaan.

 

IMHO ligt de grens daar waar de wet ophoudt en het benutten van mazen in de wet niet meer mogelijk is.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.