• 0

Ervaring met link buying via Teliad?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt gelijk: oppassen met het aankopen van links.

 

Google heeft in 2007 al het algoritme aangepast om betaalde links te filteren en zelfs een betaalde-links-spam-meld-formulier online gezet. Het is nog niet helemaal duidelijk of je er een penalty voor krijgt, of dat de links gewoon niet meetellen voor de ranking.

 

Om je vraag te beantwoorden: het ligt eraan hoe Teliad het doet. Als ze jouw link op relevante pagina's plaatsen, verwerkt in de tekst is er niets aan de hand. Google valt niet over dit soort links en vind het prima als je je site voor dit soort links verhuurt.

 

Ik ga er by-the-way wél vanuit dat ze een standaard trackingcode aan de link toevoegen, waardoor het voor Google erg makkelijk is een Teliad-link te herkennen. Je links zijn dan alsnog "waardeloos".

 

Ook als ze irrelevante, Adwords-achtige blokken op honderden sites plaatsen ben je (wat linkbuilding betreft) geld aan het weggooien. In dat geval zou je het kunnen zien als text-banners en hopen dat het bezoekers oplevert.

Link naar reactie
  • 0

Linkbuilding is hetzelfde als het opbouwen van een naam/reputatie: het kost tijd en moeite en die moet je ook nemen om zorgvuldig te kunnen blijven opereren. Lange halen - gauw thuis werkt vaak averechts zeker ook mbt SEO.

Stop de tijd en moeite van het zoeken naar min of meer legale linkfarms in het plaatsen van relevante links en net als met visitekaartjes: elke x als je een aardig contact opdoet laat je je kaartje/link achter.

 

GJ

 

Onderstaand een aardig stuk (van mijn site ;D )

 

Er zijn geen snelle truukjes als het aankomt op SEO. Laat dat duidelijk zijn. Je moet er geduld voor hebben.

 

Dit is misschien wel het meest belangrijke aspect om te onthouden over SEO.Het is ook een van de dingen die veel marketeers, webmaster en zakenmensen in de weg zit. In onze snelle "ik wil het nu" maatschappij verwacht iedereen meteen resultaat van elke inspanning, zelfs van inspanningen met betrekking tot SEO.

 

Zoekmachineoptimalisatie of seo is traag

 

In feite zijn er geen snelle truken. SEO is een traag en langdurig proces. Geen enkele website komt zomaar even op de 1e plaats in Google. Daarvoor zijn een paar redenen:

 

Eén reden dat het lang duurt om een goede positie te krijgen heeft te maken met de (leef)tijdfactor. Zoekmachines (als Google) houden van oudere, respectabele websites. Eerlijk of niet, zo is het. Maar het eigenlijk wel logisch. Vergelijk het maar met het betalen van je schulden. Om te bewijzen dat je kredietwaardig bent en een autoriteit in je vakgebied, moet je wat horden nemen. Dit is een afspiegeling van de gewone wereld waar mensen zelden aan te top starten; je start onderaan en werkt jezelf naar boven. Zo werk het met SEO ook: je begint onderaan en werkt je naar de top binnen Google.

 

Een volgende reden dat het tijd kost om hoog te komen in Google, is dat Google (en andere zoekmachines) een voorkeur hebben voor bepaalde elementen die belangrijk zijn binnen SEO. bijvoorbeeld links. Het duurt een poos voordat je een goede, relevante link-portefolio hebt gebouwd. Dat gebeurt niet even. Het kost tijd om de goede links te vinden, een goede mix van links te maken en de juiste kwaliteit/kwantiteit van links te krijgen.

 

Dan is er nog de inhoud of content. Eén pagina zal zelden een hoge positie bereiken. Maar als je blijft bouwen aan de content en regelmatig de website opfrist met nieuwe, originele content, dan zal dat helpen. Bedenk wel: 10 pagina's met content in 10 dagen is een start maar maakt nog geen reputatie. Bouw de content op en uit gedurende de tijd en je verhoogt de kans op een goede positie in Google.

 

SEO is een traag, voortdurend proces. Het is niet iets dat je even doet. Doe jezelf een plezier en handel daar ook naar.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik koop links voor al mijn websites (niet via Telliad) en het werkt erg goed, top 10 posities binnen 30 dagen zijn gewoon mogelijk.

 

Waarom staat er nergens op de Google website te lezen hoe je een top 3 positie krijgt?

Omdat het niet in het belang van Google is: 95% van de miljaren winst van Google gegenereerd wordt door Adwords.

 

Een penalty krijgen voor het kopen van links?

Dat zou betekenen dat je websites uit de top 10 kan krijgen door een link voor ze te kopen.

 

mvg,

Keesjan

Link naar reactie
  • 0
Waarom staat er nergens op de Google website te lezen hoe je een top 3 positie krijgt?

Omdat het niet in het belang van Google is

 

Nee, omdat daar geen generieke methode voor is.

 

Voor een long tail keyword (een zoekterm waar niet veel naar gezocht wordt en waar weinig concurrentie voor is) is het redelijk eenvoudig om snel in de top 10 te komen. Voor een zeer populair keyword is het simpelweg onmogelijk.

 

De beste SEO techniek is dus deze:

Begin met proberen te scoren voor long tail keywords. Is dat gelukt maak je de stap naar wat populairder keywords.

 

En over de originele vraag: ja ik heb ervaring met betaalde diensten, en die is niet best. Hoewel het niet controleerbaar is denk ik dat ik er meer schade van heb geleden dan dat ik er baat bij heb gehad.

 

Overigens zijn er uitzonderingen: goede betaalde directories, waar Yahoo de beste van is.

 

Link naar reactie
  • 0

Goed om te zien dat link buying als onderwerp nog steeds veel los maakt. Voor mij was het ook lange tijd taboe, maar ik neem jullie verder mee in mijn twijfel. Bij vorige sites die ik heb gemaakt, schreef ik relevante webmasters aan met een verzoek een linkje op te nemen. Dat vraagt enige inzet van tijd, maar het levert prima resultaten op.

 

Teliad werkt met een concept dat niet zo gek veel anders is dan de "legale" werkwijze. Je logt in en selecteert sites die over het door jouw gewenste onderwerp gaan. Vervolgens check je die site zelf (de url staat er vaak bij) en dan bepaal je of het je waard is te investeren in de link.

 

Juist vanwege deze werkwijze (je laat geen link-bom los oid) lijkt het mij dat Teliad kan werken. Maar ik blijf benieuwd of iemand ervaring heeft...

 

@ Keesjan Je koop niet bij teliad, maar bij wie wel als ik vragen mag?

William Burghout

Link naar reactie
  • 0

Wie weet waar je dan op een 'legale wijze' links kunt inslaan? Afgestraft worden door google bij inkoop via een linkfarm is het mij namelijk niet waard. Ik ben benieuwd waar jullie goede ervaringen mee hebben.

Bezoek www.leasedeals.nl en vind leaseauto's aangeboden door diverse leasemaatschapijen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.