loading
Ga naar inhoud
Moonlight
Verberg

Hoe kom ik aan klanten???

vraag

Goedendag,

 

Onlangs ben ik een evenementen organisatie bureau begonnen gespecialiseerd in B2b evenementen, evenementen voor particulieren en weddingplannen. Nu is mijn vraag hoe kan ik mij het beste promoten bij bedrijven? Hoe kom ik aan klanten?

Kan iemand hier tips over geven?

Link naar bericht
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

ik heb advertenties geplaats in de krant, flyers uitgedeeld in de brievenbussen bij bedrjven en bewoners. Morgen ga ik naar een beurs toe waar ik ga netwerken. Mond op mond reclame. Wil ook een mailing op gaan zetten en deze naar bedrijven mailen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Zowel B2B als particulier?

 

Als je evenementen organiseert, moet je inderdaad maar eens iets organiseren.

 

Organiseer de eerste voorjaars straatbarbeque of bedrijvenbarbeque?

Mss kan de plaatselijke buurtsuper of slager wat sponseren.

Doe zelf ook wat leuks in de vorm van een prijsvraag met daaraan voor de winnaar een prijs gekoppeld met wat je doet.

Geef een speech en deel nog een folder of balpen uit.

 

Je organiseert evenementen. Meteen iets organiseren waarmee je laat wat je kan en wie je bent,

dan komt die mond tot mond reclame vanzelf

 

ronny


www.bofatelefoondienst.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2
  • Waardeer dit antwoord

Beste Moonlight,

 

Welkom hier op HL! Nu geeft jouw vraagstelling mij de indruk dat je een paar stappen in je plannen hebt overgeslagen en daarom meteen maar een paar kritische vragen (van een vakgenoot):

 

1. Wat heb jij te bieden, waar je doelgroep(en) op zitten te wachten, zodanig dat jij verwacht dat ze daar de portemonnee voor trekken?

2. Hoe weet je dat, (hoe) heb je dat onderzocht?

3. Wat heb je over je promotiestrategie opgenomen in je (marketing)plan, heel concreet: in je marketingmix? (een eventbureau wat geen idee over de eigen promotie heeft, komt een beetje onbeslagen ten ijs over, toch?)

4. Wat wil je met je bureau bereiken, in een jaar, in drie jaar, enz...?

5. Hoe wil je dat bereiken?

6. Wat iservoor nodig om dat te bereiken?

 

Dat zijn zo'n beetje de vragen waar je je mee bezig zou dienen te houden, om te kijken hoe je jezelf als eventbureau het best over het voetlicht krijgt.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

 

 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant en Horeca -, Recreatie - & Toerisme-Ondernemer 'in ruste', MSc-Student 'Ontwerp Gedreven Innovatie' (Design Driven Innovation)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • -1
  • Waardeer dit antwoord

Ik zag toevallig je vraag staan en wil je graag helpen. Klanten krijg je niet zomaar, je moet er hard voor werken. Je moet ervoor zorgen dat er veel bezoekers komen op je website en daarop moet iets te downloaden zijn wast voor jouw bezoekers geweldig is.

 

Creëer een viraal effect. Dat betekent kortweg: zorg ervoor dat hetgene wat jij aanbied ZO goed is dat iemand het doorstuurd naar zijn of haar vrienden. Maak het ze gemakkelijk door tell-a-friend scripten te plaatsen op je website.

 

Daarnaast is het misschien leuk om een blog te ontwikkelen. Blogs zorgen voor veel bezoekers maar je kunt ook klanten terug laten keren, vertrouwen winnen, nieuwe activiteiten opstellen enzovoorts.

 

Nog een tip: video marketing. Maak een leuke video waarop jij informatie biedt dat voor jouw doelgroep erg handig is om te gebruiken.

 

Denk ook nog aan social media zoals hyves en twitter! Ik heb in de bijlage een PDF bestand geplaatst, dit leek mij wel interessant voor jou!


Met online marketing kan je meer uit je bedrijf halen! Volg mij op http://twitter.com/watkookjij

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Bovenstaande reactie raakt kant noch wal. Waarom zou voor een B2B evenementenbureau een blog, twitter, video, virale effecten etc relevant zijn. Klinkt een beetje als een standaardpakket wat iedereen tegenwoordig roept om indruk mee te maken. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog maar heel weinig relevante cijfers gezien voor de effecten van alle dingen die je opnoemt.

Ik word er (en dat is een persoonlijke mening) een beetje moe van om overal doodgegooid te worden met het mee "moeten" met social media, blogs, twitter accounts, hyves etc.

 

Neemt niet weg dat internet hartstikke leuk spul is ;-) en je er best op een gerichte manier heel veel effect mee kan bereiken, maar niet door gewoon alle termen erin te gooien die je kent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik denk dat hierboven al een aantal zeer zinnige opmerkingen zijn gemaakt waar TS iets mee kan.

 

Wat mij zelf opvalt is term specialisatie en daarbij de range van gebieden waarin je gespecialiseerd zou zijn. Dat komt op mij niet geloofwaardig over voor een startend bureau (eenpitter). Als potentiele opdrachtgever zou ik hierin absoluut niet geinteresseerd zijn. Naar mijn mening is het beter om je te profileren op een meer afgebakend gebied en pas als dat goed gaat je diensten uit te breiden.


ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord
Naar mijn mening is het beter om je te profileren op een meer afgebakend gebied en pas als dat goed gaat je diensten uit te breiden.

 

Dat zou inderdaad de betere aanpak zijn.

 

De vraag van TS komt een beetje over als: "Ik heb hoog en droog een boot gebouwd, wanneer stijgt het water genoeg om er echt mee te kunnen varen?" Als je toevallig Noach heette, had je de mazzel dat een hogere macht je al had ingefluisterd dat het hoge water ook echt ging komen.

 

In het geval van Moonlight zal inderdaad onderzoek naar duidelijke propositie en de afbakening van doelgroep moeten plaatsvinden, aangezien die kansen tegenwoordig niet meer door hogere machten worden ingefluisterd...

 

Succès en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant en Horeca -, Recreatie - & Toerisme-Ondernemer 'in ruste', MSc-Student 'Ontwerp Gedreven Innovatie' (Design Driven Innovation)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik denk dat je al in de goede richting denkt door evenementen op te zoeken waar je kan netwerken. En alle andere middelen die helpen bij het zorgen voor naamsbekendheid. Maar nog belangrijker is vastleggen welke doelen je hebt met het werven van deze nieuwe klanten. Als je bijv binnen 3 maanden 20 extra protentiele klanten wil werven die gebruik willen maken van je diensten. Dan zou je acties moeten ondernemen die dit in werk kunnen stellen. Het doel opschrijven en de uitkomst van deze extra protentiele klanten te zien helpt al enorm.

 

Succes...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

En vergeet Social Media niet! Denk aan Twitter, LinkedIn en Facebook account, want vind zelf Hyves niet meer zo geschikt! Maar dat is mijn persoonlijke mening. Kijk ook eens online naar Blogs en online magazines want die worden ook steeds professioneler en probeer daar gratis reclame te genereren door middel van Free Publicity. Op Blogs kun je ook vaak een berichtje achterlaten met de url van je website erbij.


Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Is dat niet de hele essentie van zaken doen: het werven van klanten...

 

Jazeker.. Drie jaar na de start van dit topic is dat nog steeds het geval :)

 

Heb je ook inhoudelijke tips of suggesties? Of enkel "stating the obvious"?


Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er is 1 lid online en 62 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké