• 0

kiezen tussen payroll of in dienst nemen

Ik heb een vraag. Ik heb een webwinkel en heb 2 tieners gevonden die mij doordeweeks dagelijks willen helpen met het inpakken van bestellingen. Nu twijfel ik tussen in dienst nemen of betalen via payroll. Ik denk dat in mijn geval (goedkope tieners, circa 7 uur pp per week) in dienst nemen het beste is maar ik twijfel of ik iets vergeten ben waardoor via payroll betalen toch beter is....

 

Van wat ik zelf begrijp kies je voor payroll als:

- je niet zeker weet of de hoeveelheid werk stabiel zal zijn, bv al snel meer of minder werk

- je geen risico wilt lopen zoals doorbetalen tijdens ziekte, eenvoudig nieuwe werknemer kunnen zoeken als de persoon het werk niet goed doet

 

En kies je voor zelf in dienst nemen als:

- de hoeveelheid uren stabiel is en je hun voor lange tijd nodig zal hebben

- de persoon vertrouwt

 

Als ik iemand in dienst zou nemen zou ik het loonstrookje sowieso laten opstellen door mijn fiscalist dus ik neem aan dat het qua administratie niet veel uitmaakt voor mij?

 

Ik heb er vertrouwen in dat de hoeveelheid werk stabiel zal zijn, misschien uiteindelijk nog 'n hulp nodig, maar niet minder werk dan nu. Aangezien het ook om weinig uren per persoon gaat zullen de kosten volgens mij wel meevallen als ze ziek zijn. Het is dan dus 'n haalbare risico dus ik denk dat je dan voor 'in dienst nemen' moet kiezen.

 

Ik heb wel al begrepen dat er dit jaar een 'kleine banenregeling' is waardoor er weinig extra kosten bijkomen maar dat is tot dusver alleen voor dit jaar. Ik neem aan dat payrollbedrijven hier wel al rekening mee houden dus dat dit voordeel bij zowel 'in dienst' als 'payroll' uitpakt.

 

De goedkoopste payrollbedrijf die ik tot dusver heb gevonden vraagt x 1,66 bruto loon per uur. Loonstrookjes op laten stellen door fiscalist kost circa 300,- per persoon per jaar. Ik neem aan dat dit redelijk standaard bedragen zijn?

 

Een aansprakelijkheidsverzekering lijkt me ook belangrijk, ik neem aan dat het daarvoor niet uitmaakt of de persoon in dienst of ingehuurd is?

 

Is er nog iets anders waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er geen ervaring mee dus vraag me af of ik iets belangrijks ben vergeten....heb wel zoekfunctie van dit forum al gebruikt.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie. Jazeker, maar die geldt maar 3 maanden. Na 3 maanden reken je het gemiddeld gewerkte aantal uren uit. Stel de persoon is ziek dan moet je aan de hand van dat gemiddelde doorbetalen. Is dus eigenlijk 'n tijdelijke oplossing....

Link naar reactie
  • 0

Ik werd net gebeld door één van de payrollbedrijven met aantal vragen. Ze hebben hun prijzen niet aangepast door de 'kleine banenregeling'. Verder zal ik iedere week 'n factuur krijgen voor het gewerkte aantal uren...dat is niet zomaar te wijzigen. Alsof je dan toch nog meer administratie kwijt bent dan wanneer je de persoon zelf in dienst heeft genomen. ;-) Als ik het zo zie dan is de payrollbedrijf toch ook vooral voor hele tijdelijke opdrachten....

Link naar reactie
  • 0

Hoi Anna,

 

Mijn ervaring (ik heb jaren bij een uitzendorganisatie gewerkt) is dat je payrol gebruikt als het om een tijdelijke opdracht gaat, je wilt het risico niet dragen en/of het om wisselende uren per week gaat.

 

Over het algemeen kan je sneller van een medewerker op payroll basis af dan van een vaste medewerker. En een ander voordeel van payrol t.o.v. zelf in dienst nemen is dat als je 'opeens' minder werkt hebt je ook minder uren betaald. Als je iemand voor 7 uur per week in dienst hebt en je hebt maar werk voor 4 uur dan moet je wel iets aanbieden voor die overige 3 uur of de medewerker moet zo goed zijn om vakantie-uren op te nemen.

 

Payrolmedewerkers leveren urenbriefjes in bij het payrolbedrijf en zodra dit verwerkt wordt wordt er automatische en factuur voor jou gegenereerd. Wellicht kan je met de medewerkers en het payrolbedrijf (als je hier voor kiest) afspreken dat ze eens per 4 weken (zo zou het ook gaan bij jou, of eens per maand) de briefjes inleveren. Jij krijgt waarschijnlijk (even goed navragen!) dan ook 1 factuur met 4 weken erop. Naar waarschijnlijkheid krijg je de 2 medewerkers op 1 factuur.

 

Groeten,

 

Lonneke

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraag. Ik heb een webwinkel en heb 2 tieners gevonden die mij doordeweeks dagelijks willen helpen met het inpakken van bestellingen. Nu twijfel ik tussen in dienst nemen of betalen via payroll. Ik denk dat in mijn geval (goedkope tieners, circa 7 uur pp per week) in dienst nemen het beste is maar ik twijfel of ik iets vergeten ben waardoor via payroll betalen toch beter is....

 

Van wat ik zelf begrijp kies je voor payroll als:

- je niet zeker weet of de hoeveelheid werk stabiel zal zijn, bv al snel meer of minder werk

- je geen risico wilt lopen zoals doorbetalen tijdens ziekte, eenvoudig nieuwe werknemer kunnen zoeken als de persoon het werk niet goed doet

 

Klopt, payroll is een vorm van uitzendwerk waarbij de werkgever de werving doet en vervolgens het werkgeverschap neerlegt bij een payrollbedrijf welke de mensen vervolgens weer aan jou uithuurt.

 

En kies je voor zelf in dienst nemen als:

- de hoeveelheid uren stabiel is en je hun voor lange tijd nodig zal hebben

- de persoon vertrouwt

 

Als ik iemand in dienst zou nemen zou ik het loonstrookje sowieso laten opstellen door mijn fiscalist dus ik neem aan dat het qua administratie niet veel uitmaakt voor mij?

 

 

In eerste instantie huur je iemand in omdat je deze nodig hebt, je kan iemand ook inhuren als oproeper (afroepcontract) als het werk echt sterk wisselt betaal je dus alleen de uren die gewerkt worden. Oproepen is natuurlijk niet eeuwig durend, maar als er geen min of meer structurele verhouding ontstaat is dit goed werkbaar.

 

Administratie moet je wel aanleggen, dus contract (laten)maken, kopie id bewijs bewaren, lh verklaring in laten vullen en bewaren en periodiek de uren doorgeven voor de verwerking van de lonen.

 

 

Ik heb wel al begrepen dat er dit jaar een 'kleine banenregeling' is waardoor er weinig extra kosten bijkomen maar dat is tot dusver alleen voor dit jaar. Ik neem aan dat payrollbedrijven hier wel al rekening mee houden dus dat dit voordeel bij zowel 'in dienst' als 'payroll' uitpakt.

 

 

Als het payrollbedrijf op het bruto loon wel de 1.66 factor doorrekent terwijl je bij kleine banenregeling helemaal geen inhouding hoeft te doen dan loopt het verschil best wel op hoor. De werkgever hoeft bij de kleine banenregeling geen sociale lasten af te dragen, terwijl de 1.66 factor dit tevens dekt. Afhankelijk van de offerte van de payroller kan het dus evenredig naar beneden bijgesteld worden... of niet ;)

 

 

De goedkoopste payrollbedrijf die ik tot dusver heb gevonden vraagt x 1,66 bruto loon per uur. Loonstrookjes op laten stellen door fiscalist kost circa 300,- per persoon per jaar. Ik neem aan dat dit redelijk standaard bedragen zijn?

 

 

Over de factor van de payroller kan ik niet veel zeggen (heb daar weinig ervaring mee/ zicht op), wat betreft het tarief van de fiscalist ??? ja wat zal ik zeggen...... € 300,00 per jaar per werknemer is € 25,- per maand. Persoonlijk vind ik dat bedrag wel fors, ik ken bedrijven die voor minder per jaar twee werknemers verlonen ;) maargoed prijzen zijn natuurlijk niet alleen een absoluut gegeven, als je het waard vind etc etc is dat ook wel wat waard.

 

Oh ja, ik zou wel even denken aan een verzekering voor als de werknemer ziek wordt......

 

succes

erik

Link naar reactie
  • 0

beste,

 

payroll is wel handig. Zij verzorgen allerlei administratieve handelingen en afdrachten, het enige wat jij hoeft te betalen is de week of maand factuur. Ik ken een aantal bedrijven waar de verloning in haar geheel via payroll verloopt, ook langere termijn.

Waar je natuurlijk wel aan moet denken is dat er een marge wordt berekend (ze moeten tenminste ook ergens van leven) en mijn ervaring leert dat dit erg prijzig, maar ONDERHANDELBAAR is. Dus laat ze maar een offerte maken en als jij denkt dat het bedrag te hoog is, gewoon aangeven. Dan gaan ze vanzelf wel naar beneden met de prijs, of niet , maar dan kun je eventueel opzoek naar een andere payroll org.

 

suc6

Link naar reactie
  • 0

:) Iedereen bedankt voor de reacties!

 

@Erik: ik heb wel gehoord over verzekering voor als de persoon ziek wordt. Ik denk zelf dat het alleen de moeite waard is als het om werknemers gaat die fulltime in dienst zijn, bv maandsalaris van 3000 euro, stuk hoger dan een deeltijdscholiere. Aangezien het niet vele uren zullen zijn wat ik dan moet doorbetalen denk ik dat je het moet zien als een haalbare risico en is een verzekering niet nodig.

 

@Pluk: ik begrijp dat ze er ook op moeten verdienen, om eerlijk te zijn is het al stuk lager dan ik had verwacht, vandaar dat ik nu toch ook wel aan payrolling denk. Ik twijfel alleen aangezien het niet om zeer tijdelijk of wisselvallige werk zal gaan.

 

@DoLo: grappig, degene van payroll die ik sprak kwam zelf niet op het idee dan maar maandelijks te betalen. ;) Ik snap wat je bedoelt over als er ineens minder werk is. Op zich heb ik dan wel ander werk wat ze ook kunnen doen, bv artikelen verpakken (wat ik ook door de sociale werkplaats laat doen). Dus dat is op zich geen probleem dan....

 

 

Ik wacht nog even wat reacties af maar als ik niets vergeten ben zal ik kiezen voor in dienst nemen. Ik heb ook al begrepen dat je een 'variabele contract' mag afsluiten dus dan kun je enigzins rekening houden met wisselend hoeveelheid werk. Voordeel van jonge werknemers is ook dat ze na een aantal jaren toch stoppen met het bijbaantje waardoor je ook bv 3x 1 jaarcontract kan geven ipv vast in dienst.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Jazeker, maar die geldt maar 3 maanden. Na 3 maanden reken je het gemiddeld gewerkte aantal uren uit. Stel de persoon is ziek dan moet je aan de hand van dat gemiddelde doorbetalen. Is dus eigenlijk 'n tijdelijke oplossing....

 

En de volgende oplossing:

"Naast een nul-urencontract bestaat er ook een min/max contract. Dan wisselt het aantal uren maar betaalt de werkgever in ieder geval een minimum aantal uren uit. Aan de andere kant hoeft de werkgever ook niet meer te betalen dan het max, ook al heeft de werknemer meer dan het afgesproken maximale aantal uren gewerkt."

 

Geef ze een contract voor minimaal 4 uur/week en maximaal 40 uur/week. Daarmee ondervang je teruglopende werkzaamheden.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Jazeker, maar die geldt maar 3 maanden. Na 3 maanden reken je het gemiddeld gewerkte aantal uren uit. Stel de persoon is ziek dan moet je aan de hand van dat gemiddelde doorbetalen. Is dus eigenlijk 'n tijdelijke oplossing....

 

En de volgende oplossing:

"Naast een nul-urencontract bestaat er ook een min/max contract. Dan wisselt het aantal uren maar betaalt de werkgever in ieder geval een minimum aantal uren uit. Aan de andere kant hoeft de werkgever ook niet meer te betalen dan het max, ook al heeft de werknemer meer dan het afgesproken maximale aantal uren gewerkt."

 

Geef ze een contract voor minimaal 4 uur/week en maximaal 40 uur/week. Daarmee ondervang je teruglopende werkzaamheden.

 

Hiermee bouwt de werknemer ook rechten op. Als een werknemer dan een x periode x uur werkt, kunnen daar rechten aan worden ontleend in de zin van ziekte en arbeidsuren. Tricky, ik zou me eerst eens goed laten adviseren.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Payrollen is volgens mij niet anders dan het uitbesteden van het werkgeverschap (en alles wat daarbij komt kijken).

 

Oftewel: je meldt iemand aan en krijgt een factuur (bij mij na iedere 4 weken). Risico voor ziekte is bespreekbaar (bij jou of bij de payroller neerleggen). Ook eventuele pensioen regelingen ed. wordt door de payroller geregeld.

 

Ik heb alle 4 medewerkers via payrolling lopen. Ze hebben allen een jaarcontract. Mijn reden om voor payrollen te kiezen:

1. Geen ziekte risico (het belangrijkste deel hiervan is ook met verzekeringen af te dekken)

2. Geen gedoe, ik hoef geen tijd te stoppen in arbeidscontracten, eventueel pensioen enz.

 

Ja, het is iets duurder. Maar tot voor mij wegen de voordelen momenteel nog tegen de nadelen op. Bijkomend voordeel is overigens ook een stukje extra liquiditeit, omdat ik aan het eind van iedere 4 weken een factuur krijg (met 14 dagen betalingstermijn). Overigens ga ik binnen kort ook mensen zelf in dienst nemen omdat ik aan vaste contracten ga beginnen, dat kan niet via payrollen.

 

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

...Dan wisselt het aantal uren maar betaalt de werkgever in ieder geval een minimum aantal uren uit. ...

Misschien is dat vooral om hogere kosten voor overwerkuren te voorkomen. Ik kan me voorstellen dat dan uiteindelijk toch het gemiddelde geldt, zoals Marije zegt.

 

@Johannes: op zich kan mijn fiscalist ook duidelijk overzicht maken hoeveel ik moet betalen en pensioen regelen. Ik zie zelf payroll vooral als makkelijke oplossing als het heel tijdelijk is, of als 'verzekering' voor onverwachte kosten. Stel je begint net in de ICT en heb zo 'n grote opdracht dat je iemand in dienst moet nemen voor 40 uur p. week dan zou ik voor payroll kiezen, want je weet niet of je na dat opdracht meteen weer een opdracht hebt. Ook gaat het dan om veel hogere bedragen....Nu gaat het om bestellingen inpakken wat al lange tijd goed loopt. Ook is het dan een deeltijds goedkope jongere ipv hoog opgeleide fulltime medewerker, scheelt ook erg veel qua kosten....Maar goed, als het niet veel scheelt qua kosten kan de zekerheid wel fijn zijn....Ik zal contact met hem opnemen, bedankt voor de tip!!

Link naar reactie
  • 0

Iedereen nog hartelijk dank voor het advies. Ik dacht laat ik nog even posten waar ik uiteindelijk voor gekozen heb, wel zo netjes. ;)

 

Inmiddels heb ik ook werk wat tijdelijk zal zijn, waar ik wel al snel +- 6 scholieren voor kan gebruiken. Ik heb besloten iedereen te betalen via een payrollbedrijf, dus ook degenen die ik vertrouw en wel langer voor me kunnen werken. De gemiddelde marge bij payrollbedrijven waar ik heb geinformeerd is 1,6. Dit is inclusief vakantiegeld,vakantiedagen,doorbetalen bij langere ziekte, etc. Aangezien het om studenten gaat met paar uren per week bespaar ik niet superveel geld als ik ze zelf in dienst neem. Vandaar dat ik maar even voor de makkelijke weg kies: iedereen op dezelfde manier geregeld ipv de ene groep via payroll en de andere echt in dienst.

 

Ik heb oa geinformeerd bij www.payroll.nl , www.cardanpayroll.nl , www.payrollselect.nl . Ze kwamen allemaal wel even goed over.

 

Wat me het meest opviel is dat er bij betalen via payroll andere voorwaarden geldt voor de werknemer dan wanneer je zelf in dienst neemt. Bij payrollbedrijf worden ze bij ziekte bv doorbetaald vanaf de 3de dag (1ste 2 dagen dus geen doorbetaling). Als je zelf in dienst neem moet je wel vanaf het begin af aan doorbetalen. Op zich logisch, per branche gelden er andere CAO's en in dit geval is het dan de ABU CAO (CAO voor uitzendkrachten).

 

Verder kan je ze enig moment zelf in dienst nemen als je het alsnog wil (anders dan bij uitzendbureau hoef je ze niet 'uit te kopen').

Link naar reactie
  • 0

dag Mark,

Excuses voor de late reactie, ik had je vraag over het hoofd gezien.

 

Ik had gekozen voor PayrollSelect. Ze kwamen allemaal wel goed over. PayrollSelect belde vaak (eigenlijk te vaak), maar met het idee dat ze in ieder geval goed hun best deden had ik voor hun gekozen. Achteraf had ik daar wel spijt van, er ging best veel mis. Ik was geïnformeerd over ABU CAO (flexibel werken, je kan de werknemer voor lange tijd enig moment wegsturen), maar bleek achteraf VPO CAO (je spreekt bv af voor 3 maanden, heb je na 2 maanden geen werk meer of werken ze niet goed dan moet je toch doorbetalen, soort dienstverband, alleen outsource je het aan hun). Op zich niet erg want de meiden werkten goed maar ik schrok er wel van omdat ik steeds over ABU was geïnformeerd. Vervolgens waren er een aantal slordige fouten wat de betaling van 1 werknemer betreft: 1 week helemaal niet betaald, andere week 78 cent betaald omdat er een eerdere week veels te veel betaald zou zijn. Ik moest echt doorzeuren om het uit te laten zoeken. Ze bleven zeggen dat bedrag x over is gemaakt terwijl ik toch echt bedrag y op haar rekening zag. Ik hoor van velen dat het een groot bedrijf is en ik kreeg steeds iemand anders aan de lijn die eerst moest navragen voordat ze antwoord kon geven. Misschien zijn ze tijdelijk teveel uit de voegen gegroeid waardoor het niet meer overal goed gaat.

 

Ik ben daarna opnieuw gaan zoeken, er zijn ontzettend veel payroll bedrijven. Ik raad je aan om goed op te letten wat ze dan zoal adviseren en vertellen. 1 bedrijf (erg opdringerig, wilde de volgende dag al langs komen) zei dat hij de prijs lager kan maken als ik afspreek dat ze nooit ziek zijn. Toen ik vroeg hoe hij zoiets dacht af te spreken zei hij dat de eerste 2 ziektedagen niet betaald hoeven te worden. Zodra ze voor 3de dag ziek zijn moet ik ze gewoon ontslaan. Dat bedrijf viel dus gelijk weg uit mijn lijstje....

 

Ik zit nu bij Pro Payroll www.propayroll.nl en dat gaat gelukkig heel goed. Je krijgt dan 1 vaste contactpersoon, wat erg fijn is omdat je dan met je vragen steeds bij hetzelfde persoon terecht kan. Ze nemen ook de moeite een keer langs te komen om kennis te maken. De prijs is ongeveer hetzelfde als de anderen en ik had voor hun gekozen omdat ik duidelijke antwoorden op mijn vragen kreeg en het niet zo opdringerig ging als bij andere bedrijven. Je kunt de uren zowel via een website als via mail doorgeven. De bedragen worden automatisch van je rekening afgeschreven en de werknemers worden vervolgens wekelijks of maandelijks uitbetaald.

 

Overigens ben ik heel blij dat ik toch voor payroll ipv in dienst heb gekozen. Ik heb inmiddels 5 verschillende meiden die voor me werken. De drempel om 'in dienst' te nemen is dankzij de payroll zeer laag. Als er iemand tussen zit die niet naar behoren functioneert kun je er eenvoudig mee stoppen; je zit immers niet aan een contract vast. En als het weer net wat drukker is en iemand wel weer een vriendin heeft die ook graag wil komen werken hoef je alleen contract te laten tekenen en je kan aan de slag. Je hoeft niet te bedenken voor hoe lang je minimaal moet afspreken.

Link naar reactie
  • 0

Oh ik ben dan wel benieuwd wat de verschillen zijn ja. Ik heb wel al gezocht maar ik kom dan vanzelf op ABU CAO's.

 

Ik moet zeggen dat ik al verbaasd ben hoe flexibel de ABU CAO is. Je hebt eerst fase A, die duurt 78 weken en dan mag je enig moment iemand wegsturen. Daarna komt fase B waarbij je 8 tijdelijke contracten mag houden, dus dan nog hoef je de persoon niet vast in dienst te nemen. Nu maakt het in mijn geval niet veel uit omdat het om jongeren gaat die op de middelbare school zitten; vaak hebben ze daarna toch geen tijd meer voor een doordeweekse bijbaantje. En als ze al wel langer willen blijven is vast in dienst nemen ook niet erg aangezien ze dan al 1,5 jaar voor je hebben gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben (na 2,5 jaar) nog steeds erg blij met payrollen. Mijn payroller (www.payrolljobs.nl) maakt gebruik van de NBBU CAO. Ik heb toen der tijd ook bij Payrollselect een offerte aangevraagd en met de contract van mijn vader bij Kolibrie (voor de horeca) vergeleken.

 

Ik maak eigenlijk alleen gebruik van contracten van één jaar. Ik heb zowel mensen die werken op basis van variabele uren (ze krijgen betaald wat ze krijgen) en uren die een vast aantal uur per week maken.

 

Wat ik erg prettig aan het payrollen vind:

- weinig gedoe, je vult de aanmeldformulieren in en krijgt een contract thuis gestuurd. Vervolgens krijg ik na iedere periode een factuur.

- De factuur geeft mij een stuk liquiditeitsvoordeel.

- Het is (itt een eigen contract) mogelijk het contract met een maand opzegtermijn op te zeggen

 

Ik heb ook mensen echt zelf op de loonlijst staan, dat doe ik alleen met mensen die een vast contract hebben. Dan is de kans zeer groot dat je lange tijd met ze doorgaat en weegt het werk dat je daaraan hebt op tegen de financiële voordelen.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Dat varieert tussen payrollfactor 1,55 tot 1,7 afhankelijk van enkele facturen (waaronder het ziekte risico).

 

(oftewel: verdient iemand bruto € 1.000,- dan ben ik tussen de € 1.550,- en € 1.700,- kwijt.)

 

Dat is een behoorlijke marge, maar je bent natuurlijk wel van alle geregel af. Flexibiliteit heeft ook zijn prijs.

 

Mocht je mensen op de loonlijst willen plaatsen, dan kan het soms handig zijn mensen een contract voor onbepaalde tijd te geven. De maximale proeftijd is langer dan bij een contract voor bepaalde tijd (2 maanden i.p.v. 1 maand) en je kunt goedkoper beëindigen. Een contract voor bepaalde tijd moet in principe worden uitgediend en eindigt van rechtswege, terwijl een contract voor onbepaalde tijd kan worden beëindigd bij niet functioneren. Je moet je uiteraard wel heel goed aan je verplichtingen als werkgever houden (dossier opbouwen, etc.). Risico bij ziekte kan wel groter zijn.

Link naar reactie
  • 0

Advies: Gewoon indienst nemen als ''oproepkrachten zonder verplichting om te komen'' en zelf verlonen via:

https://www.lonenviainternet.nl/ kost 2,50 per loonberekening.

 

Op die site zie ik niets over het concept o.i.d. Under construction?

 

Zonder verplichting om te komen is leuk, maar volgens mij bouwen medewerkers wel degelijk rechten op op het moment dat ze structureel worden ingezet. Bij ziekte betaal je dan het gemiddelde aantal uren over de afgelopen 3 maanden (feitelijke arbeidspatroon). Werkgeversrisico lijkt daardoor beperkt, maar is dat niet altijd (alleen aan het begin als de werknemer nog niet is ingezet).

 

Of zie ik het verkeerd?

Link naar reactie
  • 0

Verder zal ik even zoeken naar gegevens over die nieuwe payrolling CAO. Kan wel even duren...

 

Altijd leuk om jezelf te quoten ;D

 

Leve het web!! Heb even nagevraagd en nu al een antwoord... Heeft dus maar heel even geduurd.

 

Die nieuwe CAO maakt het mogelijk om onbeperkt flexibel in te lenen, d.w.z. langer dan 3 jaren. Echt onbeperkt. De partij die dit (vooralsnog als enige) aanbiedt is online people. In augustus is heeft Paul Bremmer een interview op BNR gegeven waarin e.e.a. wordt uitgelegd.

 

De omrekenfactor ligt daar trouwens tussen 1,25 en 1,65.

 

Tot zover deze promopraat. Ik ken Paul goed en ben oprecht enthousiast over zijn concept. Vandaar...

 

mmm.... laatste 3 posts komen van mij :-[

 

[Mod edit: links verwijderd, zo wel genoeg promotie, zeker in combinatie met linked-in]

Link naar reactie
  • 0

Stefan,

 

In neem aan dat je het VPO CAO bedoelt? Deze is niet helemaal onbeperkt, 36 maanden maximaal 8 contracten en met pensioengerechtigde payrollers maximaal 15 contracten over 5 jaar. Wel erg flexibel maar niet onbeperkt.

 

Overigens zijn er best wel veel payrollers die aangesloten zijn bij het VPO CAO, echter daar kwam ik Online People nog niet tegen.

 

Wel vond ik je laatste post van een erg hoog bijna schaamteloos spam niveau (stel dat iedereen hier zijn/haar vrienden zou gaan lopen pluggen... maar goed......)

 

Voor de mensen die eens willen kijken op de site van het VPO klik hier

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.