• 0

Onderneming + adsense inkomsten Google

Hoi,

 

Ik heb een vraagje,

 

Een paar geleden een bedrijf begonnen waarbij ik bemiddelde voor mensen die in het buitenland wilden werken. Inmiddels is het een vacaturewebsite geworden met hetzelfde doel doch zonder tussenkomst van mij. Nu is het de website die bemiddelt. Echter heb ik een vraag. Momenteel en in de toekomst wil ik uitsluitend inkomsten generen met advertenties op de website. Momenteel heb ik adsense erop staan. Dat zijn dan nu ook mijn enige inkomsten. Mag dat ? Ik sta ingeschreven bij de KVK en mijn enige inkomsten zijn nu die van adsense. Ik ken de discussie of het Uberhaupt nodig is om je dan ingeschreven te laten staan bij kvk maar persoonlijk heb ik daar wel de voorkeur aan omdat het in de toekomst allemaal wat groter gaat worden en ik naast adsense wellciht ook andere inkomsten ga genereren. Vraag 2: hoe zit het nu met deze inkomsten afkomstig van Google Ierland (betalingen verlopen via Ierland). Hoe moet ik die op mijn kwartaalaangifte aangeven ? Het is immers uit buitenland verkregen inkomsten. Doch heeft Google een vestiging in Nederland. Ik zie daar verschillende meningen over wellicht dat er hier in deze categorie wel een goede expert zit !

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hoeft niet ingeschreven te staan bij KvK voor Adsense, ik heb jaren lang Adsense inkomen gehad (niets groots hoor) en gewoon aangeven bij mijn inkomsten en that was it, nooit gezeur gehad.

 

Mijn volgende vraag zou zijn waarom je je traffic wil verkopen aan Google voor pinda's terwijl het veel meer waard is, daarbij staat het ook niet erg professioneel, het is een bedrijfssite en niet een blog ofzow, dat is mijn gedachten tenminste over Adsense, ik vind het zonde van de traffic want die kan zoveel meer waard zijn, zeker in de job niche.

 

Veel geluk.

 

Dave

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb die thread ook gelezen maar blijft vreemd.

 

Je zou zeggen dat de adverteerders aan Google betalen en dat Google daarover BTW afdraagt. Dat wat je als adsense gebruiker ontvangt is dat een vergoeding omdat ik er geen prijs voor afspreek met Google. Dus ook geen BTW hoef af te dragen.

 

Ik heb de belastingdienst gebeld en die zeggen dat ik wel btw moet betalen. Ook zeggen ze dat je vrijwel zeker ingeschreven moet zijn bij de kvk/btw-nummer moet hebben. Het zou mooi zijn als hier eens duidelijkheid in kwam want ik lees op verschillende sites op internet nog steeds niet het juiste antwoord. Ook bij Google blijft het bij wat algemene zaken en dan wordt het dus 'gissen'.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.