• 0

Structuur Financieringsplan.

Hoi iedereen,

 

Even voorstellen: Ik ben Dirk, 22 jaar jong, net afgestudeerd en ben samen met mijn broer bezig om een telecomwinkel op te zetten.

 

We zijn druk bezig met het ondernemingsplan en we zijn nu aangekomen bij het kopje financiën. Van allerlei sites hebben we delen van het financieringsplan overgenomen (ook stukjes van een lid op HL) en hebben uiteindelijk templates gemaakt.

 

Mijn vraag is nu of jullie daar een blik op zouden willen werpen. Het gaat mij vooral om de structuur. Staat alles op de goede plek, hebben we zaken over het hoofd gezien, staan er overbodige zaken in?

 

Morgen hebben we een afspraak met de KvK en daarmee gaan we de plannen nog eens bekijken. Maar ik vind het belangrijk dat de templates in ieder geval voor een groot deel kloppen.

 

Mijn dank is alvast groot. :)

 

Gr,

 

Dirk

financien_leeg.xlsx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op de een of andere manier is het mij nog nooit gelukt een attachment te openen, deze ook niet ???

Nou ja, er zijn vast andere vrijwilligers die een kijkje willen nemen ;)

 

Mij lukt het altijd wel, maar deze geeft nu een foutmelding ik zit te dromen en probeer het te openen met Word >;(... Zo op het eerste gezicht ziet het er wel goed uit. Alleen bij de activa heb je een voorziening staan? Een voorziening staat altijd aan de creditzijde dus staat wat gek onder de activa. Wat opvalt is dat er nergens debiteuren vermeld staan. Is dit bewust of vergeten?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Robbert,

 

Allereerst bedankt voor het kijken!

 

Met een voorziening bedoel je Bouwkundige voorzieningen onder de Vaste Activa? Dit heb ik uit het voorbeeld van de KvK (http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/orientatie/een_ondernemingsplan_maken/financien_hoe_regelt_u_uw_geldzaken/). Maar dat is dus niet gebruikelijk?

 

En bij een telecomwinkel werk je met abonnementen, dus de klant krijgt een factuur van de provider, vandaar dat er geen debiteuren bij staan.

 

Gr,

 

Dirk

Link naar reactie
  • 0

Hoi Robbert,

 

Allereerst bedankt voor het kijken!

 

Met een voorziening bedoel je Bouwkundige voorzieningen onder de Vaste Activa? Dit heb ik uit het voorbeeld van de KvK (http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/orientatie/een_ondernemingsplan_maken/financien_hoe_regelt_u_uw_geldzaken/). Maar dat is dus niet gebruikelijk?

 

En bij een telecomwinkel werk je met abonnementen, dus de klant krijgt een factuur van de provider, vandaar dat er geen debiteuren bij staan.

 

Gr,

 

Dirk

 

Aha, vandaar, ik was even in de war door de term. Verbouwingen aan een huurpand staan uiteraard wel bij de activa. Begrijp ik het goed dat jij alleen maar contant betaald krijgt en dus niks op rekening?

Link naar reactie
  • 0

Dag Dirk,

 

Zo te zien is het financiele plan vrij compleet.

 

Je kunt de exploitatiebegroting misschien nog wat finetunen naar je eigen situatie.

Ik zie bijvoorbeeld geen computerkosten opgenomen. Huisvesting kun je wellicht splitsen in

huur en energiekosten.

Dat zijn allemaal kleine aanpassingen en die zijn niet wezenlijk anders voor je plan.

 

Groet.

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.