• 0

koper/pvc recycling uit elektriciteitsdraad/kabel

Hallo,

Mijn naam is Jacky en kom uit het brabant.

Ik had een vraag over subsidie's. Het is namelijk zo, heb een produktielijntje ontwikkeld/gebouwd om koper uit elektriciteitsdraad te halen (recycling dus). Nu is de winst per draad/kabel verschillend. Als ik bijv 1000kg grondkabel ga inkopen, kost me dat ongeveer 1700 Euro bij een recycle-bedrijf. Aangezien deze kabel ongeveer voor 38% uit koper bestaat, hou ik van deze partij dus 380 kilo koper over. Schoon koper weer inleveren brengt 4,50 Euro per kilo op, dus 1710 Euro. Hele dag produceren en een tientje verdiend.

 

Een ander voorbeeld: als ik 1000kg VD-draad ga inkopen (dus de draad die in alle huizen zit voor verlichting en wandcontactdozen enz), daar zit 70% koper in. Dus 700kg schoon koper over, maal 4,50Euro= 3150 Euro.....en dat rekend dus wel!

 

Er zitten maar een paar concurenten in Nederland, maar aangezien er een aantal kopstukken in China en Europa zitten die de koperprijs vuil/schoon zo dicht op elkaar leggen, kan er bijna niemand geld aan verdienen.

 

Het makkelijkste zou natuurlijk zijn, dat ik alleen die 70% draad inkoop. Maar dit pikt het recycle-bedrijf niet omdat de gemiddelde prijs van zijn partij dan instort.

 

Er moeten toch subsidie's of iets dergelijks zijn, die mij kunnen helpen zodat ik er met die mindere partij (dus minder schoon koper, meer pvc over), toch geld kan verdienen?

 

Alvast bedankt

Jacky

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt ook heel wat particulieren in dze branche. Regelmatig worden wij benaderd door bedrijven en particulieren voor koperresten.

Wij houden best wel wat over wat onbruikbaar is.

Bij het aanleggen van een groepenkast neem je bijvoorbeeld altijd minimaal meter extra voor de afwerking. Dit knip je er later af. Deze resten zijn vervolgens onbruikbaar, wij verzamelen dit en verkopen het tegen de hoogste bieder. Wellicht kun je zo goedkoper de kabel inkopen.

Link naar reactie
  • 0

Heb al meerdere bedrijven benaderd op die manier. De meeste bedrijven bellen een metaal recycle bedrijf, en die bepaald de prijs per kilo en voor dat recycle bedrijf maakt het niet uit of dat je van die dunne internetkabel of dikke koperen kabel komt brengen (prijs blijft hetzelfde). Dus moet ik die prijs dan ook betalen. Nu is de prijs 1,70 Euro per kilo, en voor dat geld kun je de meeste kabel NIET verwerken.........met andere woorden, er moet dan geld bij, dus kun je de partij beter zo gaan inleveren.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jacky Koperrecycle

 

ik zag net toevallig je berichten.

Ik kom net van vakantie vanuit Turkije en een kennis van me heeft daar al sinds 3 jaar een recycling bedrijf.

Hij heeft de capiciteit om maandelijks 100ton aan kabel's te leveren deze zijn ongestordeerd dus van alle maten en lengte's zit er tussen. Maar de inhoud is allemaal koper uiteraard.

 

Mocht je intresse hebben kan ik voor je nader vragen stellen aan hem

 

MvG

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Mijn naam is Jacky en kom uit het brabant.

Ik had een vraag over subsidie's. Het is namelijk zo, heb een produktielijntje ontwikkeld/gebouwd om koper uit elektriciteitsdraad te halen (recycling dus). Nu is de winst per draad/kabel verschillend. Als ik bijv 1000kg grondkabel ga inkopen, kost me dat ongeveer 1700 Euro bij een recycle-bedrijf. Aangezien deze kabel ongeveer voor 38% uit koper bestaat, hou ik van deze partij dus 380 kilo koper over. Schoon koper weer inleveren brengt 4,50 Euro per kilo op, dus 1710 Euro. Hele dag produceren en een tientje verdiend.

 

Een ander voorbeeld: als ik 1000kg VD-draad ga inkopen (dus de draad die in alle huizen zit voor verlichting en wandcontactdozen enz), daar zit 70% koper in. Dus 700kg schoon koper over, maal 4,50Euro= 3150 Euro.....en dat rekend dus wel!

 

Er zitten maar een paar concurenten in Nederland, maar aangezien er een aantal kopstukken in China en Europa zitten die de koperprijs vuil/schoon zo dicht op elkaar leggen, kan er bijna niemand geld aan verdienen.

 

Het makkelijkste zou natuurlijk zijn, dat ik alleen die 70% draad inkoop. Maar dit pikt het recycle-bedrijf niet omdat de gemiddelde prijs van zijn partij dan instort.

 

Er moeten toch subsidie's of iets dergelijks zijn, die mij kunnen helpen zodat ik er met die mindere partij (dus minder schoon koper, meer pvc over), toch geld kan verdienen?

 

Alvast bedankt

Jacky

 

Link naar reactie
  • 0

jacky reken uit grondkabel 1000 kg 380 daarvan is zuiver koper waarschijnelijk hou je nog 50 kiloo aan waardeloze troep over dat betekent dat je nog zeker 660 kilo aan lood over houd het is nu onderhand december 2010 reken uit 380 keer 5 euro plus 660 keer 1 euro 1900 euro plus 660 is 2560 euro als je dat in 1 dag klaar gespeeld krijgt in 1 dag tijd is tog weer 860 euro

 

plus 1000 kilo aan vd kabel zal echt geen 1700 euro kosten

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is een ondernemersforum, geen Melkert baan adviesclub.

 

 

Als andere bedrijven het blijkbaar wel voor elkaar krijgen om koper uit verschillende grondstoffen te winnen ben jij gewoon te duur.

Dan is er dus gewoon geen business. Soepsidie is dan concurrentievervalsing doordat het steun is aan een hobbybedrijf dat nooit winst zal maken = weggegooid geld en verpest het voor de gezonde bedrijven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.