• 0

woonadres uit kvk halen?

Vanmorgen heeft een maat van me een aantal mannen aan de deur gehad die vanwege een klein zakelijk conflict even verhaal kwamen halen, al ging dat na horen zeggen intimiderend aan toe en heeft hij mij vanmiddag opgebeld of ik hem misschien kan helpen. Mede omdat hij artikelen verhandeld die klein en kostbaar zijn is dat natuurlijk aantrekkelijk voor criminelen.

 

Nu heeft hij sinds kort wel een klein kantoor in de binnenstad maar via het kvk is zijn privéwoning toch te herleiden omdat het eerst een eenmanszaak aan huis was. Helaas kan ik hem niet helpen maar hoe kan het zijn, ondanks dat het bedrijf momenteel op een ander adres geregistreerd staat dat het adres van de eigenaar nog steeds te achterhalen is? Is er misschien een mogelijkheid om het oude adres (lees woonadres) van het bedrijf uit het register te verwijderen?

 

Het gaat hier niet om een Bv of vof maar over een eenmanszaak

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb dit toevallig laatst gevraagd bij het kvk. Volgens de medewerker in Utrecht bleef ten aller tijde je huisadres staan. Je kan wel als postadres een ander adres gebruiken maar bij jou als persoon blijft je huisadres staan. Of je moet iemand vinden waarvan je zijn adres mag gebruiken. (kunnen de raddraaiers daar aankloppen ;) )

 

Toch kan ik me voorstellen dat er een mogelijkheid moet zijn. Dat zou betekenen dat van vele grootverdieners de adressen via het Kvk te traceren zijn. Kan me voorstellen dat als je miljoenen verdient je niet wil dat Jan en Alleman je adres weet.

 

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Op de site van de kvk blijkt dat het volgende van toepassing is:

 

3. Wanneer en hoe kunnen privégegevens afgeschermd worden?

Ondernemers zijn bij inschrijving in het Handelsregister verplicht om hun privéadres op te geven. Deze gegevens zijn bij rechtspersonen niet openbaar, bij de overige rechtsvormen wel. Ondernemers kunnen de Kamer van Koophandel verzoeken om hun privéadres te laten afschermen als voldaan is aan de volgende voorwaarden:

 

* Er sprake is van waarschijnlijke dreiging;

* Er sprake is van een afgeschermd GBA-adres;

* Er sprake is van een geheim telefoonnummer;

* De ondernemer heeft zelf alle maatregelen genomen om de bekendheid van het adres te verminderen;

* Het belang van afscherming zwaarder weegt dan de rechtszekerheid in het economisch verkeer.

 

Als aan bovenstaande voorwaarden is voldaan, wordt het privéadres afgeschermd. Dit betekent dat het adres niet meer kan worden ingezien, behalve door medewerkers van bestuursorganen, advocaten, notarissen en deurwaarders.

http://www.kvk.nl/handelsregister/over_het_handelsregister/wat_wordt_er_vastgelegd_in_het_handelsregister/veelgestelde_vragen_over_privegegevens_ondernemers/

 

Het is dus mogelijk om het privé adres af te schermen zodat dit niet zomaar zichtbaar is, maar de voorwaarden zijn pittig.

Als de onderneming een rechtspersoon is (BV, NV, stichting, vereniging) dan is het privé adres standaard niet openbaar.

Link naar reactie
  • 0

Als de onderneming een rechtspersoon is (BV, NV, stichting, vereniging) dan is het privé adres standaard niet openbaar.

 

Ik heb hier voor mij een uittreksel van een BV liggen, en daar staat toch anders echt de naam en het prive adres van de bestuurder en van de enig aandeelhouder op.

Ook het voorbeeld uittreksel op kvk.nl laat gewoon het prive adres zien.

https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/html/vbld_bedrijfsprofiel.html

 

Link naar reactie
  • 0

Effe off-topic, maar veel eigenaren van bv's hebben de holding op hun privéadres staan.

Via Google-streetview kun je vanaf je buro of ze een beetje leuk wonen.

Ook staan dat soort holdings vaak als "POI" vermeld op Google Maps.

 

big brother is watching you!!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Als aan bovenstaande voorwaarden is voldaan, wordt het privéadres afgeschermd. Dit betekent dat het adres niet meer kan worden ingezien, behalve door medewerkers van bestuursorganen, advocaten, notarissen en deurwaarders

maw een beetje slimmerk kan het dus nog steeds vinden?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.