• 0

BV io omzetten naar eenmanszaak

Goedemorgen allemaal.

 

Enige tijd geleden ben met 2 compagnons een onderneming gestart. Op advies van hen heb ik een eigen bv gestart (status io) aangezien ik een belang neem in de andere onderneming (ook bv) via aandelen. Mijn bv zou participeren in de op te starten onderneming/bv. Ikzelf ben in loondienst tot 1 april in de gezamenlijke onderneming. Door het opstarten van de bv zou ik de mogelijkheid hebben om eventuele winsten / dividend in mijn bv te stoppen voor pensioenopbouw/hypotheekverstrekking aan mijzelf etc.

 

Helaas is 3 kapiteins op het schip teveel van het goede en is er na een maand besloten om met deze vorm van samenwerken te stoppen en zonder mij verder te gaan (Met een minderheidsbelang en de stukken die nog niet bij de notaris zijn gepasseerd heb ik weinig keuze).

 

Aangezien de bv io in feite de status van eenmanszaak heeft, vraag ik mij af of ik de io zo kan aanpassen naar een eenmanszaak? Adviseur Google vindt het maar een vreemde zoekterm, bv io omzetten naar eenmanszaak ;-)

Ik ben van plan om voor mijzelf te beginnen maar gezien voorwaarden bv (jaarrekening e.d.) heeft een eenmanszaak mijn voorkeur (startersaftrek, investering pc, werkplek etc)

 

De akte is nog niet gepasseerd bij de notaris, ik heb wel mijn 18k gestort en de verklaring van Goed Gedrag is al wel ontvangen van het Ministerie van Justitie.

 

Die 18.000 euro staat op mijn zakelijke rekening, moet ik naar de kvk om de bv io om te zetten naar een eenmanszaak? Moet ik eerst die 18.000 euro van mijn rekening halen of maakt dat niet uit aangezien ik (als persoon) 100% gevolmachtigd ben om transacties uit te voeren?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.