• 0

Mag je jezelf sponsoren?

Ik zat me af te vragen of je ook jezelf mag sponsoren. We hebben (mijn partner en ik) een vof. Zou de vof dan bijvoorbeeld een fiets en fietskleding als sponsoring kunnen kopen voor onszelf? De fiets en de fietskleding laten we dan uiteraard bedrukken met het bedrijfslogo/bedrijfsnaam.

De fiets wordt ook gebruikt voor zakelijke kilometers aangezien we geen auto hebben.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Zoals altijd zul je moeten beoordelen of er sprake is van een zakelijke overeenkomst. Daarbij komt de bijzondere situatie dat er allerlei regelingen voor fietsen zijn.

 

Om jezelf te kunnen sponsoren zul je op zijn minst aannemelijk moeten maken dat jou 'sponsoring product' en daadwerkelijk product is waarmee je aan het economisch verkeer deelneemt en wat je ook feitelijk aan derden kunt leveren. Je zult dus aannemelijk moeten maken dat derden bereid zijn jou onder dezelfde voorwaarden ook te sponsoren.

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je sponseren? ik krijg de indruk dat je de kosten van de fiets gewoon zakelijk wil maken..

 

Als jij de fiets voor meer dan 10% zakelijk gebruikt dan mag je de fiets ook zakelijk aanschaffen.

of als je de fiets prive aanschaft kun je de zakelijke kilometers tegen 19 ct per kilometer aftrekken. (dat zou je ook sponsering kunnen noemen ;D)

 

Kortom genoeg mogelijkheden om de kosten van je fiets zakelijk te declareren. zoek maar eens op fiets van de zaak op dit forum. Dan vind je denodige topics over dit onderwerp en de kilometer vergoeding.

 

Voor wat betreft de kleding, als jij kleding maakt met de bedrijfsnaam groot erop dan kun je die kosten ook gewoon zakelijk aftrekken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.