Guinness World Records

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik met mijn bedrijf mij aangemeld bij World Guinness Records voor een recordpoging die ik wil doen met mijn bedrijf ter promotie van de activiteiten die ik doe. Over ongeveer 4 weken krijg ik te horen of mijn inschrijving geaccepteerd is of geweigerd.

 

Mijn vraag is eigenlijk; Hebben er al eerder leden van HL of mensen uit je netwerk zo'n recordpoging ingediend/ gedaan?

Link naar reactie

Ik heb ooit met een vereniging een aanvraag gedaan. We kregen toen als reactie terug dat het aantal aanvragen dat per jaar werd geaccepteerd beperkt was en dat die van ons om die reden niet was geaccepteerd. "Wij adviseren u om het over een paar jaar nog eens te proberen". Dat is er overigens niet meer van gekomen.

Link naar reactie

 

Waarom zou je je recordpoging niet door mogen laten gaan ook al heb je een afwijzing van GWR? Pogingen mogen altijd. Het zal alleen niet erkend worden door GWR, lijkt mij.

 

Maar wat houdt je recordpoging in dan? Of is dat nog classified?

 

Geluk!

 

Ferry ( die 1x een erkend record heeft behaald 17 jaar geleden)

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Kreeg je dat ook na die termijn te horen? Vraag me overigens af dat als je een datum al wel prikt, en dit publiceerd maar de GWR het afwijst, je het door mag laten gaan...?

Als ik het me goed herinner kwam die "afwijzing" vrij snel, binnen twee weken of zoiets. Ik kan me voorstellen dat wanneer ze al vol zitten, dat ze dan zo'n standaard briefje sturen en dat het anders wat meer tijd kost om meer in detail naar de recordpoging te kijken of ze die geschikt vinden.

Link naar reactie

Welk record heb je gedaan Ferry?

 

Onderwater mens-erger-je-niet spelen met 4 man in een zwembad. 12 uur volgehouden. Record werd binnen 1 jaar verbroken en wordt nog steeds jaarlijks verbroken en staat nu op meer dan een dag.

Ik heb het daarna NOOOOIT meer gespeeld. ;D

 

Geluk!

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

@Ferry

Zou je het niet nog eens willen verbreken dan?

 

;D Beste Romano,

 

Deze vraag is echt een typische Romano-vraag en zegt veel over jou. Respect heb ik voor de manier hoe je gelooft in je zaak, je creativiteit en je doorzettingsvermogen. Ook voor je eigenwijsheid, koppigheid en die vette oogkleppen heb ik diep respect. Al doende leert men en ik ben van mening dat jij er wel komt.

 

Antwoord op je vraag: nee, ik ken nu het gevoel van de euforie. Ook wordt het door de zeer lange tijd onderwater moeilijker. Je kunt na de 3 uur (gestelde tijd door GWR) zelfs niet meer boven water komen voor de 15 minuten pauze. Je zult dan dus met decompressiekamers moeten gaan werken. Organisatorisch allemaal best te regelen. Toen kon het nog in de hobbysfeer geregeld worden. Nu heb je ondersteuning nodig van professionele duikbedrijven en medische centra. Tel daar het kostenplaatje bij op. Het risico is mij ook te groot. Nee, been there, done that.

 

Geluk!

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Als je dat laatste lang genoeg volhoudt, dan kan die poging ook meteen gecombineerd worden met de recordpoging 'afvallen onder water'.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Als je dat laatste lang genoeg volhoudt, dan kan die poging ook meteen gecombineerd worden met de recordpoging 'afvallen onder water'.

Je suggereert dat het niet zou kunnen. Zou je ook kunnen zeggen/bewijzen waarom het niet zou kunnen?

 

Of begrijp ik je verkeerd :)

 

Link naar reactie

Topic krijgt zo wel een andere wending maar ik wil het wel even uitleggen.

Het record is toentertijd gezet mbv perslucht en daarna ook weer met perslucht verbroken. Om het record weer te moeten verbreken zou het dus weer met perslucht moeten gebeuren. Je krijgt immers een ander record als je perslucht door Nitrox zou vervangen. De omstandigheden zijn immers anders. Het record is op 3 meter (zwembaddiepte) gezet.

Een snorkel langer maken en verbreden is niet mogelijk. Waarom hebben de huidige snorkels deze afmeting en zijn ze niet in langere versies te verkrijgen? Omdat je met het dode punt te maken krijgt. Je kunt de uitgeademde lucht niet meer uit de snorkel krijgen en je ademt dus constant resten in van je “oude” lucht. Hierin zit minder zuurstof en dus zal je op den duur black out gaan.

In je wikipedia-artikel staat exact wat sommige hobbyduikers/ snorkelaars en freedivers weleens doen. Met opzet hyperventileren om je ademprikkel te verleggen. Je merkt niet dat je lichaam het signaal geeft dat je zuurstof te kort komt. Dit kan je lang rekken maar gaat toch fout. Dit is niet het probleem waar je mee te maken krijgt met het record. Het probleem is je nultijd. De opname van stikstof in je lichaam. Bij een overschrijding van je nultijd loop je dus de kans dat bij een opstijging de stikstof gasbellen gaan vormen in je lichaam. Je lichaam moet dat dus uitventileren. Dat kan alleen door de afname van de druk heel langzaam te laten verlopen. In een zwembad met 3 meter water is dat een moeilijke onderneming. Juist de laatste 10 meter onderwater zijn het gevaarlijkst. Per 10 meter stijgt de druk met 1 bar. Dus de druk in de laatste 3 meter naar 0 meter neemt met 33% af. Dus een toename van de grote van het stikstof is ook 33%. Als dus de nultijd is overschreden dan kan een pauze alleen nog maar in een decompressiekamer plaatsvinden. De tijd die je daarvoor hebt is onvoldoende. Of je moet de speeltijd vergroten. Maar geloof me, na 3 uurtjes mens-erger-je-niet wil je echt wel even normale lucht ademen. Broodje eten, drinken, toileteren, pak verwisselen.

Al met al zal het best allemaal te organiseren zijn. Technisch gezien wordt het een hele uitdaging. Hobbyrecordje was leuk.

 

Mijn vraag aan Romano is: Ga je nu deze 4 weken afwachten of je van GWR door mag of ga je sowieso door met je plan. GWR of niet?

 

Geluk!

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Ferry,

Je kent me inderdaad goed genoeg en goed genoeg om te weten dat ik ook wel zonder beslissing van het GWR de poging door zou laten gaan. Denk dat je dat stiekem ook wel wist.

 

Ik ben intussen aan het mailen naar verscheidene EHBO verengingen om de kosten daaruit te evalueren. Daarnaast heb ik nu een soort van sheet gemaakt voor sponsors. En wat ik dus nog aan benodigdheden wil laten sponsoren. Het gaat hier bijv. om een locatie die 24 uur achtereen open is, of iemand die live kan streamen of hier meer van weet, evenals een bedrijf die drukwerk wil sponsoren. De datum is nog niet helemaal duidelijk, maar is belangrijk in eerste instantie te overleggen met de locatie om de datum vast te stellen.

 

Daarnaast moet ik eerlijk bekennen 2 verschillende pogingen in te hebben gedient; een 24 uurs marathon en het meest lange periode achtereen waarbij mensen een bepaald type massage krijgen.

 

Kortom; de beslissing van het GWR zou niet de recordpoging tegenhouden; het is een record, al dan niet erkent door het GWR.

Link naar reactie

Guinness World Record Checklist

...Examples of proposals we do not accept:

Massage marathon (impossible to regulate what constitutes a massage as the person attempting the record would have to maintain a style and form)...

 

 

Weet ik, echter gaat het hier om een niet gespecificeerde vorm van massage volgens het GWR (over gemailt van te voren) en dat je het niet zou kunnen tellen.

 

Er bestaat namelijk al wel een wereldrecord voetreflexmassage in dezelfde categorie als ik doe.

Link naar reactie

@Arthur (van de reus)

De tips en tricks; ik heb vanmiddag in Wordpress mijn blog aangemaakt om de ontwikkelingen bij te houden en heb dan ook mijn eerste blog geschreven.

 

De komende maanden kun je er lezen hoe mijn voorbereidingen ervoor gaan, zowel de organisatie als het fysieke deel.

 

Leuk, ik ben benieuwd!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Hallo,

 

Ik weet niet of het mag / gewenst is, maar wou het toch even melden (ben nu eenmaal eigenwijs);

Inmiddels ben ik een stapje verder en heb ik vanmorgen een gesprek gehad op de locatie van de wereldrecord poging. Daar is een datum uit gekomen en natuurlijk de locatie die ik bekend kan maken;

 

Het Wereldrecord stoelmassage zal dan ook plaats vinden op vrijdag 4 juni 2010 12.00 uur tot zaterdag 5 juni 2010 12.00 uur. Deze vind plaats bij de Mustsee Bioscoop in Groningen.

 

Ik heb nog wel het e.e.a. nodig, dus als je kan helpen, graag. (zie Vraag & Aanbod)

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.