• 0

Marketing met klein budget, wat zet zoden aan de dijk.

Hallo,

 

Ik ben Marja en ben sinds kort een eigen bedrijfje begonnen in het geven van Djembe workshops voor bedrijven en partikulieren in regio Noord Holland. Ik adverteer met Adwords en dat gaat eigenlijk heel erg goed. Helaas kost het ook een flink deel van mijn reclame budget zodat er nog weinig over is om andere vormen van reclame te maken. Ik moet mijn budget dus heel slim verdelen. Mijn vraag is dan ook wat zet nu het meeste zoden aan de dijk? Een direct mail campagne naar bedrijven? Mijn (niet zo nieuwe) mercedes bus bestickeren? Een brochure maken? Eenmalig reclame maken in de KVK krant of een dergelijk blad? Ik kan genoeg dingen verzinnen maar helaas mijn geld maar 1x uitgeven. Wie heeft er wat goede tips?

 

Groetjes Marja

Maryamma neemt je mee op afrikaanse muziek safari! Durf jij het aan?

(voor bedrijven en particulieren)

www.maryamma.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sowieso in drukwerk adverteren is lange termijn, dus je moet echt het budget hebben om bijvoorbeeld elke maand een advertentie te plaatsen.

 

Als AdWords goed werkt, waarom wil je er nog een kanaal langs?

 

Kan je verder niet je relaties, mensen die je workshops al gedaan hebben, voor je laten adverteren? Als het enthousiaste referenties zijn kan je daar wellicht veel goedkoper en sneller *kwalitatieve* leads mee krijgen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Maryamma,

 

welkom op Higherlevel. Misschien kun je iets betekenen en halen op het Bevrijdingsfestival in Haarlem. Wat doe je met Koninginnedag? Heb je ooit werkgevers-/ondernemersbijeenkomsten bezocht of geinteresseerden bij workshops/optredens visitekaartjes uitgedeeld?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties zover,

 

Misschien kun je iets betekenen en halen op het Bevrijdingsfestival in Haarlem. Wat doe je met Koninginnedag? Heb je ooit werkgevers-/ondernemersbijeenkomsten bezocht of geinteresseerden bij workshops/optredens visitekaartjes uitgedeeld?

 

ik ben bezig met het bevrijdingsfestival in haarlem. Voor koninginnedag heb ik nog niets bedacht. Op elke workshop deel ik flyers en kaartjes uit. Ik zat zelf al te denken om gratis proef workshops te doen op ondernemers bijeenkomsten.

 

Als AdWords goed werkt, waarom wil je er nog een kanaal langs?

 

Adwords werkt goed maar ik kan veel meer workshops aan dan ik nu doe. Met andere woorden het mag best wel een beetje drukker worden :-)

Maryamma neemt je mee op afrikaanse muziek safari! Durf jij het aan?

(voor bedrijven en particulieren)

www.maryamma.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties zover,

[...]

Als AdWords goed werkt, waarom wil je er nog een kanaal langs?

 

Adwords werkt goed maar ik kan veel meer workshops aan dan ik nu doe. Met andere woorden het mag best wel een beetje drukker worden :-)

Als Adwords goed werkt ga ik er vanuit dat de conversie ratio goed is. Wat houdt je dan tegen om er meer euro's aan uit te geven? Iedere euro meer levert 1euro+ omzet op dus tot je de grens bereikt hebt heeft het weinig reden om er niet meer in te stoppen? Omdat dit zich al bewezen heeft is het zekerder dan alle andere marketingacties die je gaat doen, zeker als je een beperkt budget hebt?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ja daar zit wel wat in . Maar ik ben er wel van overtuigd dat de meeste bedrijven helemaal niet weten hoe leuk en leerzaam een djembe workshop voor ze is. Dat moet ik ze nog vertellen :-) Vandaar dat ik ook op zoek was naar een manier om die bedrijven te bereiken.

Maryamma neemt je mee op afrikaanse muziek safari! Durf jij het aan?

(voor bedrijven en particulieren)

www.maryamma.nl

Link naar reactie
  • 0

(Middel)Grote bedrijven in jouw regio benaderen of je op vrijdagmiddagborrels of tijdens de lunch in de bedrijfskantine djembe mag komen spelen?

 

Ben je actief op Linked In? Misschien daar lid worden van verschillende groepen en inspelen op vragen die daar gesteld worden? Geld stoppen in zoekmachineoptimalisatie ipv in Adwords kan ook een goede manier zijn maar dan heb je hetzelfde effect als adwords en volgens mij wil jij bedrijven bereiken die niet zelf googlen naar djembe workshops.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe je in tijd zit momenteel; maar als je daar veel ruimte in hebt kun je wel een aantal dingen doen; wat ik nu ook doe (werk low budget, dus mijn marketing is ook low/no-budget) omdat ik nu onderweg ben om "fulltime ondernemer" te worden, wat ik eerder deed naast school.

 

Wat ik sowieso doe is flyers huis-aan-huis verspreiden. Daarnaast liggen mijn flyers op diverse locaties in Groningen waar mijn doelgroep komt. Flyers drukken kost niet zoveel; laat een paar leuke foto's van je maken tijdens een workshop en zet deze op je flyers. Ik kan me voorstellen dat jouw doelgroep vooral binnen de sociale klasse ligt; leg je flyers neer in buurtcentra (doen hier nooit moeilijk over is mijn ervaring), de bibliotheken en misschien hebben jullie een muziekschool in de buurt? Heb je toevallig een wereldwinkel in de buurt? Misschien mag je daar ook je flyers neer leggen (wel vragen natuurlijk).

 

Voor mijn tak in massage ben ik komende 4 dagen promotionele massages aan het geven in een sportzaak die actiedagen heeft. Vandaag heb ik mijn eerste dag erop zitten. Wat ik hierin zie is dat je een relatief kleine groep benaderd, echter de mensen die je benaderd hebben;

- de wil om een massage te nemen

- interesse in massage op zich zelf

- krijgen een ik-ervaring en boeken sneller een massage

 

Wat ik met dit voorbeeld wil aanhalen is wat jij net zo goed kan doen, omdat je ook een soort van dienst levert. Wellicht is er een muziekwinkel bij jou in de buurt of bij dezelfde wereldwinkel waar jij je flyers neer legt, in ruil op een zaterdagmiddag (bijv.) een workshop geeft voor klanten voor niets (als ze écht willen, willen ze er ook voor betalen); daarnaast geef je ze een ik-ervaring mee.

 

Laatste waar ik aan zit te denken bij jou in de zin van cursussen; laat je eigen klanten voor je werken. Maak op de flyer (als je die toch al maakt) onderaan een ruimte over waar mensen hun naam kunnen schrijven (bestaande klanten). Laat hen deze uitdelen aan vrienden/familie/bekenden. Als jij vervolgens dat kaartje/flyer terug krijgt, krijgt je bestaande klant X korting op de gevorderde cursus of laat ze sparen voor een leuke gadget wat past bij je bedrijf.

 

Zo; dingen die mij even te binnen schoten die goed aansluiten denk ik bij je :)

Link naar reactie
  • 0

Het eerste wat ik zou doen is aanwezig zijn waar de djembe's daadwerkelijk verkocht worden. Misschien kun je zelfs met verkooppunten afspreken dat ze een xxx vergoeding geven of een extra service in de zin van een gratis les geven aan via de djembe-verkoper aangebrachte klanten.

 

Verder kun je misschien bestaanden klanten goodies/ assecoires geven op het moment dat zij ook weer nieuwe klanten aanbrengen. Misschien koopt niet iedereen die een djembe koopt ook direct een mooie draagtas en/of schouderband. Die zou je weg kunnen geven.

 

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0
Maar ik ben er wel van overtuigd dat de meeste bedrijven helemaal niet weten hoe leuk en leerzaam een djembe workshop voor ze is

 

Ik ben er van overtuigd dat je probleem om te beginnen wat anders is, namelijk dat geen enkel bedrijf ook maar enig idee heeft wat een djembe workshop is.

 

En dan kan je wel adverteren voor een djembe workshop maar vrijwel iedereen zal dan de advertentie overslaan.

 

Je zal dus moeten zorgen dat bekend wordt wat je nu eigenlijk doet via filmpjes op b.v. youtube, demonstraties op plekken waar veel ondernemers komen enz..

pas dan kan je proberen je workshops echt te verkopen.

Link naar reactie
  • 0

ter verduidelijking: ik zou op je website direct bij binnenkomst zeer duidelijk info geven over wat een djembe workshop nu eigenlijk is in combinatie met demonstratie film.

 

 

Je website begint nu met tal van info, maar er wordt niet direct duidelijk wat het nu eigenlijk precies is.

Link naar reactie
  • 0

Je moet zelf maar kijken of het de moeite waard is maar paar dingen die me automatisch te binnen schieten:

- folder naar scholen sturen, zeg maar manier bedenken om als alternatieve 'gym of muziek les' djembe te doen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig op school is maar vroeger gingen we ook soms tijdelijk naar sportschool of hadden we Afrikaanse dans les dus het zou best eens kunnen varieren.

- zoeken naar startpagina's / sites over vrijgezellenfeestjes

- ik heb geen idee of het genoeg geld oplevert maar er zijn ook allerlei 'kunstencentrums' waar je danscursussen kan volgen, misschien kan je zoiets voorstellen aan zo 'n kunstcentrum, dat jij dan dus de lerares bent? Voorbeeld wat ik bedoel is http://www.dekunstlinie.nl/ of http://www.pier-k.nl/

Link naar reactie
  • 0

Beste Marja,

 

Voor jezelf beginnen is een spannende en uitdagende tijd! Lekker cliché, maar zeker de waarheid. Wat je allereerst duidelijk moet hebben, is wat je aanbied. In jouw geval is dat een djembe-workshop. Ga met deze dienst lekkere brainstormen. Welke associaties krijg je erbij? Waar kan je het allemaal wegzetten? Kan het therapeutisch werken? Kan het gebruikt worden voor teambuilding? Kun je het inzetten voor de professionele djembe speler? Bedenk daar een heel speelveld omheen en kies vervolgens een segment dat je wilt gaan benaderen.

 

Hoe je dat doet? Ik geloof persoonlijk niet in flyeren, dm of e-mailings. Dat is 1000 - of meer in de leegte schieten en hopen dat er één iemand hapt. Met de persoon die hapt bouw je vervolgens geen lange relatie op. Probeer lekker de guerilla-marketing te voeren.

 

Ga inderdaad bij verkooppunten djembe-workshops geven. Het geeft sfeer aan de muziekwinkel en de bezoeker neemt wellicht je workshop af. Ga eens langs bedrijven (ik verwacht vooral non-profit) en verkoop je workshop onder het motto teambuilding of ontspanning. Probeer ook eens bedrijven te interesseren om hun klantendagen op te frissen met een djembe-workshop etc etc.

 

Mijn belangrijkste tip: denk zo breed mogelijk, filter een haalbare en rendabele doelgroep en laat zien wat je doet.

 

Succes!

 

Jochem Spekken

www.deachtsaligheeden.nl

 

PS. Ga ook eens aan de slag met Twitter en andere passende social media. Daar kun je je voordeel meedoen. Netwerken, netwerken en nog een netwerken!

 

 

 

Twitter: www.twitter.com/jochemspekken

Marketingadvies: www.deachtsaligheeden.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie benadering! Tromgeroffel associeer ik ook met openingen of opleveringen, of andersom, hehe... overtuig organisatoren dat het leuker is dit actief als team te beleven, dan uitsluitend naar één spreker te luisteren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...

Hoe je dat doet? Ik geloof persoonlijk niet in flyeren, dm of e-mailings. Dat is 1000 - of meer in de leegte schieten en hopen dat er één iemand hapt. ..

Het leuke van nieuwsbrieven is juist dat het je (vrijwel) niets kost maar dat je er wel je doelgroep mee kan bereiken. Mij persoonlijk kost het niets, wel kun je uiteraard zoiets als kortingscodes als dank voor aanmelding doen maar dan nog kost het niet echt geld, aangezien je de korting alleen geeft als ze een workshop boeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.