• 0

HACCP in delicatessenzaak toepassen

Goedemiddag,

 

Ik ga een delicatessenzaak opzetten. Ik zal hier o.a. gaan verkopen: olijven, pasta's, vleeswaren, kazen e.d. Ik word via HBD vanzelf aangemeld bij de Voedsel en Waren autoriteit zodat zij weten dat ik dit soort producten verkoop.

 

Nu mijn vraag: ik kan nergens duidelijk terug vinden hoe en of ik HACCP moet toepassen binnen een delicatessenwinkel. Moet ik een heel systeem met lijsten bij gaan houden of is het voldoende dat ik mijn winkel en keuken schoonhoud en zorg dat ik geen producten over de datum verkoop e.d.?

 

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!! Ik kan er geen wijs uit worden.

 

Hartelijk bedankt!

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

HACCP houdt grof gezegd in dat je aantoonbaar kunt maken dat je er alles gedaan hebt risico's voor je klanten te vermijden.

 

Hiervoor moet je dus aantoonbaar maken (en op die manier werken) welke risico's er in jouw specifieke situatie zijn, (onderkennen) , hoe je ermee omgaat (voorkomen/preventie) en wat je acties zijn als het toch foutgaat (reageren).

 

Je kunt je keuken wel schoonhouden maar als je rauwe kip gaat bereiden in een schaal waar je daarna sladressing in maakt dan neem je bewust risico's.

 

Het is dus noodzakelijk je te verdiepen in de principes van HACCP. Met alleen een schone keuken kom je ver, maar ben je er niet (toon maar eens achteraf aan dat je keuken daadwerkelijk schoon was)

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.