• 0

Trekt het aan?

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

De carrousel beweegt in de juiste richting. Twee jaar geleden werden mijn opdrachtgevers zuinig. Experimentele projecten werden gestaakt en voor lopende zaken zijn toen conservatieve managers aangesteld. Dit jaar zie ik weer durvers naar voren komen. Hun voorgangers hebben gesneden, maar nu is er weer wat lucht voor investeringen en vernieuwingen.

 

In mijn markt is behoefte aan adviseurs en toeleveranciers die het beschikbare (marketing)budget op een slimme manier effectief inzetten. De kostenkant is de afgelopen jaren onder controle gebracht, dus nu richten de goedlopende bedrijven zich weer voorzichtig op groei. Godzijdank, want het was wel een benauwde periode. Ik ben de afgelopen twee jaar drie grote opdrachtgevers kwijtgeraakt door wisselingen in het management. Daar zijn gelukkig nieuwe voor in de plaats gekomen, en nu bellen de oude opdrachtgevers ook weer.

 

Mijn conclusie: het loont om niet teveel mee te gaan met de behoudende stijl. Loop gerust ietsje voor de troepen uit. Maar niet te veel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor mij ons en de meeste van onze klanten trekt het aan. Veel positieve energie bij de ondernemers en óók bij een aantal van de investeerders. Eindelijk.

 

Voor de economie als geheel zie ik noeg niet veel verbetering. Voor de nieuwe innovatieve bedrijven zie ik steeds meer kansen :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Grootbedrijf gaat ++

Middenbedrijf nu weer een klein beetje +

Kleinbedrijf (altijd een jaar later) nu nog -

 

Waarschijnlijk hangt het er ook sterk vanaf in welke fase van groei en opbouw je diensten verleent of producten levert. Bedrijven die vooral van dienst zijn aan het begin van een groeitraject kunnen direct profiteren van positief sentiment, ongeacht hun grootte.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Grootbedrijf gaat ++

Middenbedrijf nu weer een klein beetje +

Kleinbedrijf (altijd een jaar later) nu nog -

 

Waarschijnlijk hangt het er ook sterk vanaf in welke fase van groei en opbouw je diensten verleent of producten levert. Bedrijven die vooral van dienst zijn aan het begin van een groeitraject kunnen direct profiteren van positief sentiment, ongeacht hun grootte.

 

Inderdaad. Zelf zie ik wel wat groei, ondanks dat we tot de laatste categorie behoren. Waarom? Omdat we over het algemeen vooral aan de bovenste en een beetje een de een-na-bovenste leveren.

 

In de particuliere sector zal het nog wel even minder blijven denk ik. Vacatures worden altijd langzaam opgevuld, in een prille verbeteringsfase doet men toch een klein beetje rustig aan, weinig risico's e.d. Dat merk ik ook aan mezelf.

Link naar reactie
  • 0

Ach ja als de mensen nu weer tegen elkaar gaan roepen dat het beter gaat stimuleert dat de economie ook weer. Je bent dan toch eerder geneigd een bepaalde investering toch maar te doen.

 

Als het al beter gaat in 2004 dan betekent dat dat de dip eigenlijk maar van heel korte duur is geweest (3 jaar ongeveer). Mooie zaak natuurlijk, kijkend naar de geschiedenis is dat uitzonderlijk volgens mij.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik las in de lijn van deze thread een interessant artikel van Jim Collins,

 

The Secret Life of the CEO: Is the economy just built to flip?

(FastCompany)

 

Over het verschil tussen 'creators' en 'reactors'.

Hij geeft zelf een overzicht van de kenmerken:

 

Creator

 

Internally driven, externally aware

Pursues creative strategy

Discovers genetic talents and applies them

Builds an economic engine to get things done

Many once-in-a-lifetime opportunities

Growth follows from creative contribution

Ambitious first and foremost for the work

Focuses on building relationships

Values self-improvement for its own sake

Sets 10-to-25-year audacious goals

Core values inform all efforts

Seeks self-actualization

 

Reactor

 

Externally driven, without intrinsic passion

Pursues competitive strategy

Agenda of competence set by the outside world

Gets things done to make a lot of money

Few once-in-a-lifetime opportunities

Seeks growth for growth's sake

Ambitious first and foremost for self

Focuses on transactions

Driven largely by comparison to others

Five years is long-term

Nothing is sacred; expedience rules

Seeks success

 

Het artikel is te lezen op:

http://www.goodtogreat.com/lib/articles/08_02_a.html

 

Overigens, zijn website www.goodtogreat.com is sowieso een erg interessante plek om eens rond te neuzen!

 

Annedien

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.