• 0

Goede, goedkope manier om B2B een bedrijf bekend te maken!

Beste lezers,

 

Ik heb een tijdje geleden mijn eigen bedrijf opgericht, genaamd Theca. Ik zou graag willen weten wat een goede en goedkope manier is om de website van mijn onderneming te verspreiden over het internet. Op de site is te lezen om wat voor product het gaat, zodat er eventueel af kan worden gestemd op de beste kanalen in de branche.

 

Tevens rest mij de vraag te stellen: Door het kleine reclamebudget heb ik weinig mogelijkheden om de bedoelingen van het bedrijf te uiten, wat is een goede, goedkope manier om mijn bedrijf onder de doelgroep bedrijven bekend te maken (naast cold call en dat soort praktijken)

 

Hopend op een antwoord.

Theca, dare to be different

 

Visit: http://www.theca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het duurde vanaf de homepage, via kopje "de ondernemers", nog tot alinea 4 in het kopje "producten" voordat ik eindelijk vond wat een theca nu eigenlijk is en doet....

 

Op de homepage dacht ik nog dat 8 ondernemers iets over hun bedrijf of zo gingen vertellen.

(ik heb het filmpje op home page bewust niet bekeken)

 

Link naar reactie
  • 0

Het duurde vanaf de homepage, via kopje "de ondernemers", nog tot alinea 4 in het kopje "producten" voordat ik eindelijk vond wat een theca nu eigenlijk is en doet....

 

Op de homepage dacht ik nog dat 8 ondernemers iets over hun bedrijf of zo gingen vertellen.

(ik heb het filmpje op home page bewust niet bekeken)

 

 

Dat was precies mijn idee. Er stonden een hele rits met voordelen en gevaren, maar niet wat theca precies doet. Pas na het filmpje gekeken te hebben werd het duidelijk, maar dat is vaak iets wat ik juist probeer te vermijden(tijdstechnisch).

 

Als normaal passerende bezoeker was ik al gelijk weggeklikt, omdat het niet duidelijk werd wat het precies is en doet. Omdat ik je graag wilde helpen ben ik blijven zoeken, maar echt duidelijk is het niet.

Link naar reactie
  • 0

 

Vandaag ben ik wat meer dan normaal geneigd om berichten als een grap op te vatten. Je stuurt me naar een website met een voorpagina waarop niks concreets vermeld wordt. Daar moet ik een Youtube video bekijken waar de eerste 45 secondes nog steeds niks anders verteld wordt dan dat jaarlijks zoveel mensen uitglijden over natte vloeren. Dan komt uiteindelijk de climax....

 

...een paraplucondoom!

 

Mijn advies: plaats een paar knalgele exemplaren voor niks bij de voordeuren van een paar grote mediabedrijven, dan volgt free publicity vanzelf!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De enkele pagina's die ik gelezen heb, zijn een exercitie in met zoveel mogelijk woorden zo weinig mogelijk zeggen:

Producten

 

De Theca Machine

 

Theca CV verkoopt haar producten onder de naam Theca. De Theca is een snel en gemakkelijk te gebruiken machine, welke voornamelijk is gericht op promotie. Er is namelijk de mogelijkheid om de Theca en bijbehorende zakjes te bedrukken met uw bedrijfslogo/slogan. Dit zorgt voor naamsbekendheid door promotievoor uw bedrijf, doordat u de Theca gebruikt in uw bedrijfspand. Daarnaast geeft de Theca een mooie uitstraling van uw entreehal. Deze wordt opgevuld met een mooi uitziende Theca, met eventueel uw bedrijfsuitingen, zodat de bezoeker weet dat hij/zij een verzorgd pand binnen stapt.

 

Daarnaast is de Theca ook gericht op veiligheid. De Theca helpt bij het voorkomen van gevaarlijke, natte vloeren. Het voorkomt waterschade aan o.a. waardevol inventaris en kleren van bezoekers en personeel. Daarnaast minimaliseert het product natte vloeren, veroorzaakt door lekkende paraplu's. De Theca is ideaal voor het gebruik in recepties, bioscopen, theaters, hotels, musea, retail winkels en vele andere locaties waar dagelijks veel mensen komen.

 

Er zijn twee typen Theca die in Nederland worden verkocht. Deze worden hieronder uitgelicht met bijbehorende producteigenschappen.

 

Wat is een Theca nu?

De onderneming

 

 

Theca CV is een onderneming, welke gestart is in november 2009. De ondernemingsvorm is commanditaire vennootschap, wat betekend dat de onderneming financieel gesteund wordt met geld van aandeelhouders. Theca is actief op de business-to-business markt en richt zich hierbij vooral op bedrijven, waar dagelijks vele mensen het pand betreden. Met haar innovativiteit probeert de onderneming haar klanten van de beste producten en service te voorizen die mogelijk is. De onderneming probeert haar producten op een zo duurzaam mogelijke manier aan de man te brengen en de producten worden ook verkocht met het oog op duurzaamheid voor de klant. Dit tracht de Theca CV te bereiken door nooit producten te verkopen die zeer slecht zijn voor met name het milieu.

 

Missie

De bedrijfsvoering van onze klanten vergemakkelijken door steeds te komen met slimme innovatieve producten.

 

Visie

In het bedrijfsleven, wordt het werken aangenaam gemaakt door ons toedoen. Wij zorgen voor nieuwe klanten, tevreden werknemers en naamsbekendheid.

 

Doelstelling

Er zijn verschillende doelstellingen opgesteld. Één van de belangrijkste doelstellingen voor Theca is, behalve het maken van winst:

 

Gedurende 2010 een merknaambekendheid van 25% creëren onder alle bedrijven in Rotterdam.

 

Hoe helpt jouw bedrijf mij nu?

 

Link naar reactie
  • 0

Het duurde vanaf de homepage, via kopje "de ondernemers", nog tot alinea 4 in het kopje "producten" voordat ik eindelijk vond wat een theca nu eigenlijk is en doet....

 

Ik sluit me daar bij aan. Ik weet dat dit geen sitecheck is, maar een goede website doet wonderen want dit enthousiasmeert en informeert veel te weinig en is erg 'wij dit, wij dat'. En dat terwijl je juist een product hebt wat je moet zíen.

 

Verder denk ik vooral: laat je product zien! Biedt het op veelbezochte plekken gratis aan: win-win, want die organisatie heeft er gratis een mooie dienstverlening bij en minder nattigheid, en met een informatiesticker erop wordt jullie product meteen veel gezien!

 

En daarnaast geld altijd: ga naar plekken waar je doelgroep is: online of offline zullen er best plekken zijn waar veel prospects bijeen komen. Zorg dat je daar ook bent, zodat je in gesprek raakt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties.

 

Ik ben het met jullie eens dat de site niet geheel duidelijk is. De grootste punten van kritiek zijn:

- Er wordt niet snel genoeg duidelijk wat het product te bieden heeft

- Het is te veel tekst, dat te weinig zegt

- De bezoeker krijgt te weinig 'beeld' van het product (in de vorm van afbeeldingen)

 

Dit zouden we kunnen oplossen, door:

- Functies en afbeeldingen van het product op de homepage naar voren laten komen.

- Onrelevant of te langdradig taalgebruik vermijden

 

Hier zullen we op in gaan spelen, gezien het feit dat dit meteen de eerste reactie is van de bezoekers.

 

Verder hebben jullie het over het zichtbaar maken van het product. Zelf zaten we er ook al aan te denken en zullen het serieus gaan nemen. Bedankt voor de reacties en ik hoop op nog volgende reacties met nieuwe kritiekpunten.

Theca, dare to be different

 

Visit: http://www.theca.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het in de begin van de herfst gewoon bij een paar supermarkten/(bioscopen enz.) plaatsen.

 

De minimale afname vind ik veel te hoog: 200.000 voor geprint (ik zou zelf niet voor stickers kiezen).

 

Je winst haal je uit de zakken, nu heb je een prijs van 2,1 cent per stuk. Ik neem dus aan dat je inkoopprijs onder de 1 cent ligt?

Link naar reactie
  • 0

Even praktisch, waar laten die 2000 theaterbezoekers dat zakje als ze na afloop weer naar huis gaan? Verkopen jullie ook prullenbakken?

 

En hoewel dit inderdaad geen website-beoordeling is, moet mij toch even van het hart dat er op je site en in je brochure aardig wat taalfouten staan. Daarnaast kon ik je KvK nummer niet vinden en komt het op mij wat vreemd over dat er op de contactpagina staat dat jullie alleen per mail te bereiken zijn, terwijl er op dat moment links in beeld een telefoonnummer staat ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.