• 0

Domein naam kopen wat zijn de kosten daarvan ongeveer?

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Robbert misschien weet jij hier iets van.

Kijk ik heb een naam in mijn hoofd hij is beschikbaar voor .nl maar .de en .com zijn van mensen die dezelfde domeinnaam verkopen.

Is het onverstandig om toch een bedrijf te starten onder die naam. De kosten om die 2 domeinnamen over te kopen zijn ongeveer 1.000 euro. Of is dit heel dom...

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er vanaf of er traffic achter de site zit, of staat deze alleen geparkeerd? Bestaat de domeinnaam uit een zoekwoord of woordcombinatie waarop veel wordt gezocht? Kijk hiervoor bijv. op http://www.google.com/insights/search/#

 

Is jouw toekomstige site alleen voor de nederlandse markt bestemd, dan maakt het niet zoveel uit dat de .com al geclaimed is. Vrijwel elke goede domein is namelijk al geclaimed. Verder maakt het nog uit uit hoeveel karakters de domeinnaam bestaat. Korte zijn over het algemeen waardevoller dan lange domeinnamen. En zo zijn er nog wel wat criteria die de naam bepalen.

 

Gr en succes,

 

Robbert

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een aantal andere namen in mijn hoofd, maar die zijn erg makkelijk na te apen. Bijvoorbeeld dat iemand even een shop opricht en dan de naam iets verandert (nog steeds in correct Nederlands) en dat je een gedeeld imago hebt als het ware , bij elke naam is dat het geval maar die ik in mijn hoofd heb is nogal erg Holland .......nl dan kunnen ze bijv Nederland .....nl gebruiken (enigszins duidelijk?)

Link naar reactie
  • 0

Dit is ook een doorn in mijn oog! >:( Vreselijk, een bedrijfsnaam die je graag wilt hebben maar waarvan de domeinnaam al is ingepikt om jou een poot uit te draaien! Ik heb zelf een keer geïnformeerd naar een naam die ik graag had willen hebben (vandaar nu de ietwat ongelukkige spelling van mijn site) maar dat was een paar duizend euro en dat was voor mij als starter gewoon niet op te brengen.

 

Eigenlijk gun ik het die mensen ook niet om ze zo'n bedrag uit te betalen. Maar ja, als je echt je zinnen hebt gezet op die naam dan zal het je waarschijnlijk ook wel wat gaan kosten. Ik zou zeggen, brainstorm lekker verder over een andere top-domeinnaam ;)

 

PS ik dacht trouwens dat je betreft domeinnamen die al ingepikt zijn een rechtszaak zou kunnen aanspannen als je kan aantonen dat iemand die naam niet echt gebruikt. Maar voor je dit achter de rug hebt ben je een hoop geld, tijd en irritatie verder en ben je dus nog niet eens met het eigenlijke zakendoen begonnen. Misschien weet iemand anders hier, daar meer over als je daarin geïnteresseerd zou zijn. Veel succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.