• 0

iDEAL en zakelijke rekening

Onlangs heb ik bij de ABN AMRO een zakelijke rekening geopend. Ik wilde hier ook iDEAL bij nemen zodat ik PDF's met iDEAL-mogelijkheid kan gaan versturen. Maar deze man van de ABN AMRO wees me er op dat ook al is het standaard iDEAL-abonnement gratis bij hun, dat er wel een minimum van 20 transacties per maand ofwel €0,70x20 = €14,00 p/m betaald moet worden. En dat ik dus beter bij een andere bank een iDEAL-abo kan nemen.

 

Ben ik vandaag wezen zoeken bij andere banken, maar nu blijkt dat zover ik kan zien je een zakelijke rekening bij een bank moet hebben om daar ook een iDEAL-abo te nemen?! Bij de Rabobank werd dat nergens vermeld in de documentatie, dus heb ik daar online een iDEAL-abo aangevraagd en staat er vervolgens na aanmelding doodleuk dat ik daar een zakelijke rekening moet hebben...

 

Weet iemand hier nou precies hoe de vork in de steel zit??

 

Tijdens een zoekopdracht op dit forum vond ik trouwens een bericht van iemand die zijn geld dat die kreeg van iDEAL op een niet-zakelijke rekening laat storten. Hoe doe je dit dan precies?

 

PS: w.b. iDEAL en factureren heb ik onlangs ook een vraag gepost, misschien dat er in dit gedeelte van het forum meer mensen zijn die hier hun licht op kunnen laten schijnen? Zie hier: Digitaal factureren en iDEAL.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan niet iDEAL toevoegen aan een particuliere rekening. iDEAL is puur voor bedrijven bedoelt en de bank wil niet dat je als bedrijfs zijnde een particuliere rekening gebruikt, want voor zakelijke rekeningen vragen ze veel meer. ;) Ook is het wel logisch, als particulier zijnde hoef je immers geen geld via ideal te ontvangen....

 

Ik heb zelf iDEAL bij ING, bij een zakelijke rekening. En tijdens het aanmelden kon ik aangeven op welke rekeningnummer de bedragen gestort moeten worden. Daar heb ik een particuliere Rabo rekening ingevuld, die ik dus wel in mijn boekhouding verwerk. Aangezien ik dagelijks geld krijg van ING is het wel de moeite waard.

Link naar reactie
  • 0

Als het gestort wordt op een prive rekening zal er inderdaad wel een of andere third party provider tussen zitten. Ik weet niet welke daarvan een zakelijke rekening vereisen, maar er is een hoop aanbod in.

 

Als het je puur om de kosten van doen is, kijk eens naar ING. Afgezien van de normale kosten voor een zakelijke rekening betaal je daar voor ideal inkomensten alleen een bedrag per transactie (ca 70 ct), geen maandelijkse kosten.

Link naar reactie
  • 0

Is een PSP niet gewoon wat voor je? Geen maandelijkse kosten en vaak lagere kosten per transactie. Als het om kleine volumes gaat is een PSP helemaal geen gek idee. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik ben de naam Assure Pay de laatste tijd nu al meerdere keren tegengekomen. De implementatie is bij een PSP vaak nagenoeg gelijk aan de "normale" iDeal implementatie en je bent nog goedkoper uit ook.

 

Ga uiteraard wel goed na of bovengenoemd bedrijf echt geschikt voor je is, ik heb er (nog) geen ervaring mee.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.