• 0

gebruik van virtualisatie

ik vroeg me af in hoeverre virtualisatie gebruikt wordt in het mkb segment,.. tegenwoordig zie je vaker dat men 'ict' uitbesteed heeft aan derden ('zorgen dat alles blijft werken voor fixed bedrag'), waarbij zo'n bedrijf geen 'serverpark' meer heeft.

 

Ik wil me nml gaan richten op de bedrijven die een eigen serverpark beheren (en geen gebruik maken van vritualisatie). Virtualisatie heeft drie smaken, nml VMWare, Microsoft (Hyper-V) en Xenapp (Citrix).

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Virtualisatie is veel meer dan de drie 'smaken' die je noemt, maar dat terzijde.

 

Virtualisatie wordt in mijn beleving steeds meer gebruikt. Niet alleen met 'pure' virtualisatie, waarbij een bare metal hypervisor wordt gebruikt om een heel serverpark te virtualiseren, maar ook om bijvoorbeeld basis werkplekken te virtualiseren, zodat voorafgaand aan het uitrollen software getest kan worden of om specifieke functies als een appliance te draaien, bijvoorbeeld een linux proxy in een Microsoft omgeving. Daarnaast is het natuurlijk in bepaalde situaties ook interessant om niet naar een terminal omgeving te gaan, maar met gevirtualiseerde werkplekken te werken.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, dank voor de toevoeging.. virtualisatie is een strategie wat uiteenvalt in meerdere toepassingen. Het virtualiseren van werkplekken (ik neem dat je doelt op bijvoorbeeld VDI). De reden waarom ik specifiek server virtualisatie noem is omdat je hiermee kosten kan besparen (voor Hyper-V kan je nml vier virtuele servers draaien op één windows server licentie). Het gebruik van deze virtualisatie software is gratis en, weliswaar is beheer software duur. Ik kan wel veel meer redenen opnoemen waarom virtualisatie een goede zet is, alleen ontaard dit in een reclame posting. ::) maar mochten personen geinteresseerd zijn dan kunnen ze me altijd mailen / PM'en.

 

Waar ik nu zit, wordt virtualisatie gebruikt voor een OTAP (ontwikkel, test, acceptatie en productue) straat, dit in combinatie met lab manager. Daarnaast wordt virtualisatie ook gebruikt tbv disaster recovery en uitwijk mogelijkheden. Ik vraag me alleen of de mkb'er bereidt is om hierin te investeren. Hier hangt nml nogal prijskaartje aan.

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie
  • 0

;) hahaha... inderdaad, is techno-babbel. Dit was ook meer inhoudelijk op de posting van StevenK.

 

Mijn idee is om eerst te kijken in hoeverre virtualisatie valt bij MKB en zodat ik kan inschatten of daar nog redelijk wat te doen valt. Dan een mailing opzetten waarin uiteengezet wordt wat virtualisatie voor een mkb'er kan betekenen (voornamelijk kostenbesparing). Als dienst wil ik dan bij een bedrijf gratis 'virtualisatie scan' uitvoeren. Dit wordt dan besproken met klant.

 

Is dit dan wel de plek om de voordelen hier neer te zetten of ontaard ik in een reclame posting?

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie
  • 0

Virtualisatie is toch gewoon iets algemeens? Als ik de voordelen van pindakaas hier opschrijf, dan kan dat gewoon zonder je eigen bedrijf te promoten? Dat lijkt me niet zo moeilijk.

 

Overigens hoop ik dat je voordelen verder gaan dan "kostenbesparing", "ontzorgen" en "veiliger", want dat belooft élk ICT-proces of -project...

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik virtualisatie bij mijn mkb klanten: waar vroeger 3 servers stonden staat er nu 1.

Voordelen: stroombesparing, ruimte besparing, kosten besparing, etc.

Lijkt me niet al te moeilijk uit te leggen aan een klant.

Nadelen: single point of failure bij bovenstaande opzet, is echter redelijk af te vangen door goede hardware te gebruiken.

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Het enige punt is dat je als ondernemer zo weinig mogelijk afhankelijk wilt zijn. Als een ondernemer, met zo'n instelling, eenmaal een negatieve ervaring opdoet met uitbesteedt werk, krijg je hem nog maar moeilijk overtuigt. Een ondernemer wil zekerheid en geen afhankelijkheid.

Link naar reactie
  • 0
Mijn idee is om eerst te kijken in hoeverre virtualisatie valt bij MKB en zodat ik kan inschatten of daar nog redelijk wat te doen valt. Dan een mailing opzetten waarin uiteengezet wordt wat virtualisatie voor een mkb'er kan betekenen (voornamelijk kostenbesparing).

 

Dat je niet lukken. Je krijgt aan een gemiddelde MKB'er niet uitgelegd wat virtualisatie is en wat hij er aan heeft. Het probleem is dat voor jou virtualisatie de (enige?) oplossing is terwijl een klant niet is geinteresseert in jouw oplossingen, maar alleen in zijn problemen (volgorde!). Op het moment dat een klant weet dat virtualisatie een middel is, is hij ook technisch genoeg om zelf de voordelen en nadelen te kunnen bepalen. Ik denk dat je in de verkeerde vijver zit te vissen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.