Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Tomk

Hosting voor privé voor onderneming gebruiken

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een domein geregistreerd voor mijn bedrijf, alleen ik ben eigelijk dom geweest om dat te doen, omdat het nu via mijn particuliere rekening wordt betaald(ik ga deze week naar de kvk, dus het kon eigelijk niet anders). Nu is de 9 euro per jaar voor het domein al afgetrokken van mijn particuliere rekening.

Een ander iets is dat er op het zelfde account bij mijndomein ook een hobbydomein zit. Alle bij de websites zijn op de zelfde VPS, die ook via mijn particuliere rekening wordt betaald.

Mijn vraag is, hoe kan ik zorgen dat ik eigelijk de bovenstaande setup houdt, maar dat het wel gewoon kan, want ik neem aan dat ik het zakelijke domein van mijn zakelijke rekening moet aftrekken?

Tom

Als je een eenmanszaak hebt zijn dat prive betaalde kosten, die kan je zakelijk inboeken. Is eigenlijk dus een prive storting.

Dus als ik het goed begrijp kan ik het hosting account voor de komende factuur(volgend jaar) gewoon omzetten naar de zakkelijke rekening incl. het hobbydomein?

Voor me VPS doe ik hetzelfde, maar dan volgende maand.

er is niet zoveel aan de hand hoor je kunt de kosten van je zakelijk domein gewoon boeken als bedrijfskosten. Dit kun je doen als "privestoring" bij een eenmanszaak (zou je een bv hebben dan maak je gewoon een onkostendeclaratie om de kosten te claimen)

dus er is niet zoveel aan de hand, maar in het algemeen is het wel het verstandigst om zakelijk en prive zoveel mogelijk gescheiden te houden maar tijdens de opstart lopen sommige zaken gewoon nog even door elkaar.. anders krijg je een kip en ei verhaal.. bijvoorbeeld, ik kan de inschrijving van de kvk niet betalen omdat ik geen zakelijke rekening heb en je krijgt geen zakelijke rekening omdat je geen kvk inschrijving kan tonen ;D

Kortom zoveel mogelijk scheiden maar soms kan het niet anders toch even prive te betalen maar dat moet uitzondering zijn om het allemaal overzichtelijk te houden..

Oke, haha.

Dan begrijp ik het wel.

Ik bedoel me KvK rekening dan maar met me prive rekening en dan maak ik een zakelijke rekening aan. Kan ik deze dan makkelijk wijzigen bij de KvK>

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.