• 0

Patent ongeldig laten verklaren. welke stappen moet ik nemen?

Beste ondernemers,

 

Een collega ondernemer heeft patent aangevraagd en ontvangen voor een design dat we beide verkopen.

Nu staat dat patent me in de weg bij het verkopen van mijn producten.

 

via oami-europa.eu kan ik wel veel informatie vinden over de procedure om dit aan te vechten maar ben niet zo goed in engels en door de grote hoeveelheid informatie kan ik het niet meer behappen.

 

Wie zou me kunnen helpen bij het aanvechten van dit patant. Ik heb als eens contact gehad met een advocaat maar met die uur tarieven word het al snel niet meer intressant.

 

p.s als bewijs dat het patent op het design niet geldig kan zijn heb ik magazins verzameld waar de design te zien zijn. Deze zijn van de tijd voordat het patent is aangevraagd.

 

Gr Joeri Philippen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent niet helemaal duidelijk om welk type recht het nu gaat. Je schrijft zowel over patent als design. Met een patent wordt de techniek beschermd, terwijl met een design de vormgeving beschermd wordt. De internet link, die je noemt verwijst naar een design.

 

In elk geval geldt voor beide rechten, dat je allereerst moet vaststellen wanneer het recht is aangevraagd. Vervolgens moet je kijken of je kunt bewijzen dat een en ander al bekend was voor deze datum. Als je een 1 op 1 match kunt bewijzen heb je een sterke zaak om het recht onderuit te halen.

 

Het is echter de vraag of je de moeite moet nemen om het recht te laten vernietigen. Waarom zou je tijd en geld investeren in het onderuit halen van het recht van een ander ? Zodra je aangevallen wordt door de houder van het recht, heb je goede bewijzen. Mocht de houder toch doorgaan met een rechtzaak, mag je er van uit gaan, als je inderdaad goede bewijzen hebt, dat je zult winnen. In een dergelijk geval zullen al je kosten vergoed worden door de verliezende partij.

Patenten en merken op een eigentijdse, helder en snelle wijze.No-nonsense en wars van moeilijkdoenerij. Omdat ik vind dat dat zo hoort.

www.inaday.eu

Link naar reactie
  • 0

Het gaat inderdaad om een design.

 

ik heb uitgezocht van welke datum deze zijn en heb bewijzen dat deze al voor die tijd opbenbaar waren voor publiek.

 

mocht het tot een rechtzaak komen dan weet ik niet zeker of de rechter hierna zal kijiken of dat het feit dat er een patent is voldoende is om te veroordelen.

 

als er geen veroordeling kan komen als ik tijdens het gerecht kan aantonen dat het design niet gepatenteerd kan zijn dan zou dat voor mij inderdaad de goedkoopste oplossing zijn.

 

Gr Joeri

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 314 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.