• 0

Ondernemers lui?

Ik heb veel succesvolle ondernemers over zichzelf horen zeggen dat ze eigenlijk heel lui zijn en dat hun onderneming een zoektocht was naar een zo slim mogelijke manier om veel geld te verdienen. (Daar waren ze dan wel jarenlang naar op zoek, wat een succesvolle onderneming tot gevolg had, maar volgens mij werkten ze er niet minder om?)

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

 

Annedien

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is maar helemaal wat je verstaand onder werken. Het constant netwerken van ondernemers, praten over eigen bedrijf/producten, vinden van handige connecties/combinaties, etc om uiteindelijk zelf minder fysiek of "hands-on" werk te doen is natuurlijk ook een grote tijdsinvestering en zou ik ook als werk zien. Op deze manier maakt de ondernemer zich steeds minder overbodig in de feitelijke gang van zaken, maar plukt er wel de vruchten van.

 

En een echte ondernemer stopt daar niet bij, maar blijft constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden/verbeteringen. Ik denk dat er weinig echte ondernemers zijn die na het binnenhalen van een basisinkomen languit op het strand gaan liggen voor de rest van hun leven.

 

R.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ik hou eigenlijk niet zo van generalisaties, net als met die nerd-poll. Ik kan alleen kijken naar mezelf en mijn omgeving. De meeste ondernemers die ik ken zijn erg actief. velen maken zeer lange dagen en die dagen zijn lang niet bij allemaal gevuld met reizen, netwerken en eten.

 

Maar ook de 'zo-snel-mogelijk-een-enkele-reis-bahamas' ondernemers zijn er in overvloed. Hun gedrag versterkt volgens mij de conjunctuurbeweging in de economie. Ze zien massaal een kans om hun graantje in te pikken en het boeit ze niet hoe de economie gaat, als ze maar binnen zijn voor de taart op is.

 

Dit zijn natuurlijk uitersten en de meesten zitten ergens tussenin. Ik denk niet dat ondernemers in hun werkdrift per sé anders zijn dan mensen met een baan in loondienst. Wel ontdekken ze al snel dat ze als ondernemer een zwaardere verantwoordelijkheid dragen. Als ze daar niet tegen opgewassen zijn, is het of snel geld maken en wegwezen, danwel opgeven en weer voor een baas gaan werken.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Als je ondernemer bent, zal je na je "klapper" weer de kriebels krijgen om iets nieuws te beginnen. Ben je ondernemer die op geld uit is, dan ga je inderdaad met je reet op het strand liggen. Overigens zijn deze types veruit in de minderheid, omdat zij vaak stranden tussen onderneming en strand.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Echte ondernemers zijn altijd weer op zoek naar een nieuwe uitdaging om van niets iets te maken.

 

Overigens wat is succesvol?

 

Ik ken in mijn netwerk iemand die na 25 jaar zijn loondienstfunctie als manager bij grote bedrijven opgaf voor het volgen van zijn passie. Het eerste jaar waren er geen opdrachten, het 2e jaar 13 en nu in het derde jaar heeft hij 30 opdrachten gehad.

 

In het verleden heb ik ook iemand meegemaakt die in 3 jaar tijd een interessante franchiseformule uit de grond stampte om vervolgens twee jaar later alweer failliet te gaan.

 

Wie is er nu succevol?

 

 

Groet,

 

 

Michael.

 

 

www.droombureau.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.