• 0

Hoe het beste aan sponsoren komen voor goede doelen advertentiesite

Goedendag,

 

U kent mij misschien van andere threads op het forum,

Ik heb een goede doelen advertentiesite die werkt volgens een makkelijk principe: "Wanneer iemand een advertentie plaatst op mijn site worden de inkomsten verdeelt over een goed doel en de website. 50% gaat naar een goed doel die ze zelf mogen kiezen en de overige 50% word in de site gestoken om de site modern en gemakkelijk te houden".

 

Maar de site loopt niet, na veel hulp van hier heb ik ongelofelijk veel tips gekregen en die allemaal hetzelfde zeiden "het is te onduidelijk" .

 

Hoe je een advertentie moet plaatsen was onduidelijk.

Hoeveel er gedoneerd was aan de goede doelen was onduidelijk

Waarom de site bestond was onduidelijk

De goede doelen zelf waren onduidelijk.

 

Vanaf die tijd ben ik ongelofelijk druk aan de slag gegaan om het concept te vernieuwen en te bekijken hoe ik dit kon veranderen om de site toch nog tot een succes te maken.

 

Daarom wil ik de site naar een nieuwe level tillen, waar wel alles duidelijk is en blijft.

De goede doelen worden duidelijk gemaakt en staat op elke pagina, goede doelen gaan dagboeken bijbouden. Het geld waar het precies naartoe gaat is in real-time beschikbaar op de site, elke maand worden er automatisch rapporten gegenereert wat er die maand is gebeurd, totale aantal advertenties, hoeveel mensen wel doel kozen etc. En hoe je een advertentie moet plaatsen word van 7 pagina's verkleint naar 1. Een account is niet meer nodig wat tot meer adverteerders en advertenties treks. Een nieuwe functie is dat de 5 nieuwste en/of 5 nieuweste top! advertenties vermeld worden op diverse sites. De sites krijgen van ons een korting op het plaatsen van een advertentie als zij een stukje ruimte beschikbaar maken op hun site. Op deze manier word de doelsgroep en de mensen die je bereikt met je advertentie vergroot.

Maar voor dit alles is er geld nodig, en mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik dit het beste aanpakken.

 

Sponsoren krijgen van ons een jaar lang gratis advertenties zetten op damiun, hun sponsorbedrag uitgekeerd in reclame tegoed (er is een onderscheid tussen advertenties en reclame. Reclame zijn de kleine banners en tekstreclame items, de advertenties zijn met foto, informatie en verkoopprijs etc). En vermelding incl. logo en directe link op onze homepage.

 

De sponsorbedragen zijn variabel en volledig aan de sponsor om te bepalen.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

p.s. Na het lezen van andere thread wil ik er graag bij vermelden dat het totale bedrag wat nodig is na eigen inleg nog €1.500 is.

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zoekt sponsors voor een website waarop adverteerders hun boodschap kwijt kunnen, de inkomsten waarvan je vervolgens ook weer voor de helft in eigen zak steekt. Dat is niet onduidelijk, maar voor veel adverteerders gewoon onwenselijke zakkenvullerij. Die kunnen net zo goed elders adverteren, en vrijwillig geld doneren.

 

En je verzuimt te vermelden dat de helft van de (vrijwillige) vergoeding in jouw zak belandt.

 

U kunt gratis advertenties plaatsen op Damiun.nl, de gratis advertentiesite van nederland, en met het geld wat u zo bespaart vragen wij u een kleine donatie te doen aan kleine goede doelen die bij damiun zijn aangesloten. U doet iets goeds met een advertentie.

 

Bedenk eens iets origineels!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geachte TwaBla,

 

 

 

 

 

Je zoekt sponsors voor een website waarop adverteerders hun boodschap kwijt kunnen,

Nee, voor een site waar mensen nieuwe en tweedehandse producten op kunnen kopen en verkopen.

de inkomsten waarvan je vervolgens ook weer voor de helft in eigen zak steekt.

Lees aub het dikgedrukte gedeelte:

 

"Wanneer iemand een advertentie plaatst op mijn site worden de inkomsten verdeelt over een goed doel en de website. 50% gaat naar een goed doel die ze zelf mogen kiezen en de overige 50% word in de site gestoken om de site modern en gemakkelijk te houden".

Dat is niet onduidelijk, maar voor veel adverteerders gewoon onwenselijke zakkenvullerij. Die kunnen net zo goed elders adverteren, en vrijwillig geld doneren.

Een sponsor sponsert niet alleen voor de goede doelen, je logo word vermeld en je krijgt ook gratis reclame en gratis advertenties.

 

En je verzuimt te vermelden dat de helft van de (vrijwillige) vergoeding in jouw zak belandt.

De helft van de vrijwillige vergoeding?? De helft van de inkomsten uit de advertentie word weer terug gestoken in de website. De overige helft word gedoneerd aan de goede doelen.

 

 

Bedenk eens iets origineels!

Dat is dit nou juist, je helpt goede doelen met iets dagelijks wat niets extra's kost!

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Geachte TwaBla,

 

Lees aub het dikgedrukte gedeelte:

En wie krijgt er dan betaald om die site te onderhouden?

 

Er word niemand betaald omdat ik de site gratis onderhoudt, je kan het zien als een hobby

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Geachte TwaBla,

 

Lees aub het dikgedrukte gedeelte:

En wie krijgt er dan betaald om die site te onderhouden?

 

Er word niemand betaald omdat ik de site gratis onderhoudt, je kan het zien als een hobby

Ik kan me zo voorstellen dat jouw potentiële klanten/sponsoren zich dan afvragen waarom 50% nodig is, als het onderhoud gratis is?

Link naar reactie
  • 0

Geachte TwaBla,

 

Lees aub het dikgedrukte gedeelte:

En wie krijgt er dan betaald om die site te onderhouden?

 

Er word niemand betaald omdat ik de site gratis onderhoudt, je kan het zien als een hobby

Ik kan me zo voorstellen dat jouw potentiële klanten/sponsoren zich dan afvragen waarom 50% nodig is, als het onderhoud gratis is?

 

Omdat de site kwa opties niet achteruit mag gaan. Als je bedenkt dat je gratis advertenties kan zetten, maar ook betaald, het meerendeel zal een gratis advertentie zetten. Ongeveer 10 - 15% zou een betaalde advertentie zetten. Een advertentie kost 1 a 2 euro. Dan hou je 0,50 - 1 euro over per advertentie. Je moet af en toe adverteren, af en toe moeten er nieuwe functies gecreerd worden. We moeten ook wel een beetje aan andere sites kunnen opmeten kwa functies etc.

 

En als er bijvoorbeeld een "onverwacht voorval" is (zoals wat in haiti gebeurde) komt er echt wel een donatie vanuit damiun namens alle verkopers.

Als er een keer geld over is word er meer gedoneerd, maar er word standaard 50% gelijk aan goede doelen afgedragen.

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Er word niemand betaald omdat ik de site gratis onderhoudt, je kan het zien als een hobby

Maar waar is dan die 1500 euro voor nodig? Je geeft aan dat je dat geld nodig hebt om de site naar een nieuw level te tillen, maar als je dat zelf doet als hobby, dan kost dat toch niets?

 

Ik denk overigens dat het nog een hele klus wordt om deze site gebruiksvriendelijk te maken. Als ik nu klik op de categorie "Muziek en films" dan krijg ik 4 plaatjes te zien die niets met muziek of films te maken hebben. Als ik wat beter kijk (en veel bezoekers zullen dat niet doen) dan zie ik drie map-icoontjes en neem dan maar aan dat ik moet klikken op het mapje "Instrumenten". Dan krijg ik op mijn scherm 4 nieuwe plaatjes die ook niets met muziek of film te maken hebben (en ook niet met instrumenten).

 

Ik kom erachter dat ik dan moet scrollen en dan zie ik een keyboard. Daar staat een "1" onder en ik neem aan dat ik daarop moet klikken. Niet dus, want dan kom ik op je homepage terecht. Dus terug en dan klikken op het plaatje. Dan zie ik wat dat keyboard kost. Maar als ik dan op de tekst "Bestel nu!" klik, kom ik op de site van een telecom-aanbieder terecht. Dat blijkt dus geen bestelknop te zijn, maar een banner van een adverteerder.

 

Ik ben een volhouder, dus weer terug. Even scrollen en ik zie de naam van de aanbieder van het keyboard. Ik kan alleen een mail sturen als ik geregistreerd en ingelogd ben, maar daar heb ik geen zin in. Gelukkig kan ik ook als alternatief een privébericht sturen, maar als ik op die link klik kom ik op de inlog-pagina terecht. Voor mij is het dan einde oefening ...

Link naar reactie
  • 0

 

Er word niemand betaald omdat ik de site gratis onderhoudt, je kan het zien als een hobby

Maar waar is dan die 1500 euro voor nodig? Je geeft aan dat je dat geld nodig hebt om de site naar een nieuw level te tillen, maar als je dat zelf doet als hobby, dan kost dat toch niets?

Ik heb gemiddeld kennis van html, css en php. Ik heb niet de kennis om de hele site opnieuw op te bouwen. Het geld is nodig voor het vervangen van de basis. De basis die we nu hebben is geencodeerd, en dit is heel irritant want hier kunnen dus maar beperkte dingen mee gedaan worden.

De totale kosten voor de site zijn 2500, 1000 heb ik zelf nog "over" om hierin te investeren.

 

Het geld gaat in de volgende dingen zitten:

- De nieuwe basis met een duidelijkere structuur

- Om een advertentie te plaatsen moest je altijd 7 paginas doorlopen, dit word terug gebracht naar 1 pagina.

- "goede doelen gedeelte" Dit is een gedeelte die volledig automatisch is, de goede doelen krijgen hier inloggegegevens voor en een eigen pagina waar zij gegevens over hunzelf kunnen zetten. Het aantal mensen die voor dat goed doel hebben gekozen en het totale geld wat ernaar toegaat word ook real-time weergegegeven.

- Er word een pagina gemaakt om de transparantie van de site nog meer te verbeteren, op deze pagina word elke maand een rapport met het aantal adverterenties, aantal adverteerders, aantal goede doelen en de bedragen die naar de goede doelen gaan weergegegeven.

- En 150 euro voor adwords, Omdat de bestaande site verbeterd word moet dit wel bekend worden gemaakt wanneer dit verbeterd is.

 

Ik denk overigens dat het nog een hele klus wordt om deze site gebruiksvriendelijk te maken.

Dit klopt inderdaad, er loopt ook een ander forum hier op HL en daar zijn heel veel mensen ook ongelofelijk aardig geweest en die hebben allemaal tips gegeven. Deze tips worden allemaal meegenomen in de veranderingen van de website.

 

Als ik nu klik op de categorie "Muziek en films" dan krijg ik 4 plaatjes te zien die niets met muziek of films te maken hebben. Als ik wat beter kijk (en veel bezoekers zullen dat niet doen) dan zie ik drie map-icoontjes en neem dan maar aan dat ik moet klikken op het mapje "Instrumenten". Dan krijg ik op mijn scherm 4 nieuwe plaatjes die ook niets met muziek of film te maken hebben (en ook niet met instrumenten).

 

Ik kom erachter dat ik dan moet scrollen en dan zie ik een keyboard. Daar staat een "1" onder en ik neem aan dat ik daarop moet klikken. Niet dus, want dan kom ik op je homepage terecht. Dus terug en dan klikken op het plaatje. Dan zie ik wat dat keyboard kost. Maar als ik dan op de tekst "Bestel nu!" klik, kom ik op de site van een telecom-aanbieder terecht. Dat blijkt dus geen bestelknop te zijn, maar een banner van een adverteerder.

 

Ik ben een volhouder, dus weer terug. Even scrollen en ik zie de naam van de aanbieder van het keyboard. Ik kan alleen een mail sturen als ik geregistreerd en ingelogd ben, maar daar heb ik geen zin in. Gelukkig kan ik ook als alternatief een privébericht sturen, maar als ik op die link klik kom ik op de inlog-pagina terecht. Voor mij is het dan einde oefening ...

 

Het is inderdaad niet handig, de fout begon bij de [ 1 ], die 1 was de paginanummer, omdat er maar een nummer is wijst hij terug naar de index (dit is ingesteld in het gecodeerde gedeelte, kunnen wij niet wijzigen).

De correcte manier was Muziek en Films - > Instrumenten (1) (in die rubriek is 1 advertentie) - > Daar moet je inderdaad naar beneden scrollen, Daar zie je een advertentie met een gele achtergrond, Wanneer je op dit gele klikt kom je op de advertentie. - > Nu zit je op de pagina van de advertentie. Bovenin staan de fotos, In de groene streep staat de prijs of titel, daaronder staat links een stukje reclame en rechts de informatie.

 

Als je naar beneden scrolt krijg je het contactformulier inderdaad. Ik snap u!

 

Ook daarom wil ik de site naar een ander niveau tillen, Een commentaar wat ik vaak heb gekregen was "Onduidelijk". Dit wil ik dus veranderen met de nieuwe site.

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Kun je dan niet veel beter een sponsor zoeken die dat technische voor zijn rekening neemt? En dan iets van een 'adviesraad' optuigen die beslist hoe die overige 50% wordt besteed? En daar vooral ook open over zijn?

 

Want je merkt hier al dat jouw propositie klinkt alsof 50% van de opbrengst voor jou is, het kost je veel moeite uit te leggen dat dat niet zo is. Wil je je concept verkopen, dan zul je dit veel duidelijker moeten communiceren, want bij twijfel, juist als goede doelen in het spel zijn, haken mensen heel snel af.

Link naar reactie
  • 0
Kun je dan niet veel beter een sponsor zoeken die dat technische voor zijn rekening neemt? En dan iets van een 'adviesraad' optuigen die beslist hoe die overige 50% wordt besteed? En daar vooral ook open over zijn?

Eigenlijk is het beter om van die 50% 100% te maken?

Want je merkt hier al dat jouw propositie klinkt alsof 50% van de opbrengst voor jou is, het kost je veel moeite uit te leggen dat dat niet zo is. Wil je je concept verkopen, dan zul je dit veel duidelijker moeten communiceren, want bij twijfel, juist als goede doelen in het spel zijn, haken mensen heel snel af.

Het is ook heel moeilijk, wij hadden bijvoorbeeld laast een goed voorbeeld waar die 50% in gestoken zou worden. We hadden vorig jaar een software pakket gesponserd gekregen, 1 januari was de licentie niet meer geldig. Een jaar extra licentie kosten 350 euro dus we moesten toen een ander (goedkoper) pakket aanschaffen. Omdat niet alle goede doelen ANBI zijn moeten wij wel een administratie bijhouden.

 

Maar dan zou ik graag jullie mening willen hierover:

Als de volledige inkomsten uit de advertenties naar goede doelen gaat, maar de inkomsten uit reclame naar het bedrijf voor de site en dergelijke (zoals het administratiepakket), geeft dat meer duidelijkheid?

 

De voordelen van dit zijn: Meer duidelijkheid,

Maar de nadelen zijn dat mensen gaan twijfelen: Waar komt dan de winst voor het bedrijf dan van daan want een bedrijf heeft toch ook kosten.

 

 

 

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Kun je dan niet veel beter een sponsor zoeken die dat technische voor zijn rekening neemt?

Goede suggestie!

 

Misschien kun je aan je contactpersonen bij de goede doelen die nu op je site staan vragen of zij mensen kennen die hun doel een warm hart toedragen en de technische capaciteiten bezitten om jou hierbij te ondersteunen. Een win-win-win situatie.

Link naar reactie
  • 0

Kun je dan niet veel beter een sponsor zoeken die dat technische voor zijn rekening neemt?

Goede suggestie!

 

Misschien kun je aan je contactpersonen bij de goede doelen die nu op je site staan vragen of zij mensen kennen die hun doel een warm hart toedragen en de technische capaciteiten bezitten om jou hierbij te ondersteunen. Een win-win-win situatie.

 

Hier heb ik in het begin aan gedacht, en er waren er was er wel een, maar die zei dat hij er niet teveel tijd in wilde steken. En vooral de site is groot en de code is ingewikkeld, dus met 1 uur in de week red je het echt niet. En dan werkt er iemand met beperkte tijd aan het script, stel hij doet iets fout waardoor het hele systeem niet meer werkt. Dat brengt veel schade toe, en ik heb nu de maker van het script die eraan werkt, die mij al 50% korting geeft op zijn uurloon en vaak zelfs nog wel wat extra's.

 

Maar buiten dat je dan een "gratis" hoog technisch persoon heb, dan heb je nog de 50%, waar gaat die dan heen, naar overige dingen van de site (reclame want dat is ook een kosten post, geen reclame is geen advertenties is geen inkomsten voor goede doelen). Maar dan zit je nog steeds met die 50% die niet duidelijk is.

 

Maar met hulp van een aantal mensen (waaronder een advocaat) hebben we hier een aantal regels opgesteld die uitlegt wat damiun is.

 

"Damiun is een commercieel bedrijf die een dagelijkse activiteit combineert met goede doelen. Daarom verklaart damiun dat minimaal 50% van de inkomsten uit advertenties word gedoneerd aan een goed doel die de verkoper bepaald. Met het plaatsen van een verkoopsadvertentie helpt de verkoper, zonder hier iets extra's voor te betalen, goede doelen."

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

 

Een advocaat? Je roept mensen op om gratis advertenties te plaatsen, en suggereert dat de opbrengst naar een goed doel gaat. Voor de helft. Dat wringt natuurlijk, want uit gratis advertenties haal je geen inkomsten. Tenzij adverteerders achteraf nog iets overmaken. Maar dan zijn het geen gratis advertenties mee.

 

Wat een gezwabber. Dat snapt geen mens meer.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Een advocaat? Je roept mensen op om gratis advertenties te plaatsen, en suggereert dat de opbrengst naar een goed doel gaat. Voor de helft. Dat wringt natuurlijk, want uit gratis advertenties haal je geen inkomsten. Tenzij adverteerders achteraf nog iets overmaken. Maar dan zijn het geen gratis advertenties mee.

 

Wat een gezwabber. Dat snapt geen mens meer.

 

Een advocaat ja, Zij gelooft in goede doelen en zij heeft mij een tijd terug haar contact gegeven en ze zij dat ik haar altijd kon bellen, met dit geval heb ik dat gedaan en met overige mensen in die zal zijn er toen die zinnen uitgerold. Maar @TwaBla, jij bent de hele avond al negatief bezig, de andere hier zijn ook wel negatief maar die geven opbouwende kritiek, maar jij niet. Ik dacht dat dit forum was om elkaar te helpen. Maar ik ga even door op jou antwoord: "

Je roept mensen op om gratis advertenties te plaatsen"
dit klopt, "
en suggereert dat de opbrengst naar een goed doel gaat. Voor de helft. Dat wringt natuurlijk, want uit gratis advertenties haal je geen inkomsten
". U heeft vast wel eens een gratis advertentie gezet op marktplaats, na twee weken staat hij onderin of wil je extra opvallen dus koop je meer opties voor een euro ofzo of je vernieuwt de advertentie voor 1,30. Tada: Inkomsten die je wel keurig door 2 kan doen!. "
Tenzij adverteerders achteraf nog iets overmaken. Maar dan zijn het geen gratis advertenties mee
." U heeft kenelijk een advertentie geplaats op damiun, want wij sturen nu een email naderhand met de vraag of mensen een kleine donatie willen doen ja. , Simpel voorbeeld, je koopt een happy meal by de McDonald's aan de mcdrive voor €3,95, Je krijgt keurig 5 cent terug, die doe je misschien wel in die donatiepaal (die pop met dat huisje). maar die happy meal koste nog steeds 3,95, niet 4 euro. Je hoefte die 5 cent niet te doneren (vergelijkbaar met de vrijwillige donatie aan de goede doelen) maar we vragen het vriendelijke. Dus : "
Maar dan zijn het geen gratis advertenties mee.
" Jawel, ze zijn nog wel gratis.

 

"Wat een gezwabber. Dat snapt geen mens meer.
" Wanneer iemand de thread niet goed leest, de site nu vergelijkt met waar ik het in wil veranderen en negatief tegenover goede doelen staat en dit duidelijk laat merken kan die persoon inderdaad verward zijn jah.

 

 

Maar het is simpel: Je plaatst een advertentie op damiun, 50% gaat naar een goed doel die jij kiest, de overige 50% gaat naar het bedrijf en je advertentie word geplaatst. In plaats van de 100% die naar het bedrijf gaat (zoals bij marktplaats, speurders, ebay, kjiji etc) gaat er bij damiun maar 50% naar het bedrijf en de overige 50% naar een goed doel.

 

Ik hoop dat ik het nu bedrijpelijk heb gemaakt voor u? Indien niet, dan kunt u mij altijd mailen zodat ik het nog verder toe uitleggen.

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Weet je waarom het zo onduidelijk is?

Je doet 3 dingen op 1 website en hoopt dat nog iemand er iets van snapt....

 

Ben je nu een advertentieplatform, goede doelen site of marktplaats? (en JA je moet kiezen)

 

Als ik op de homepage kom dan vraag ik me af waar mijn advertentie komt. Ik kan een gratis advertentieplaatsen? WAAR dan? Marktplaats? Google? Live?

Teleurgesteld op Damiun.nl....

Waarom komt er iemand überhaupt op Damiun? Hoeveel bezoekers hebben jullie en wat komen ze doen? Ik snap zelf al niet wat ik kom doen op Damiun...

 

Kijk even naar marktplaats:

"De Grootste Advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl." & "Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen"

Maar Damiun:

"Gratis advertenties plaatsen op Damiun.nl"

Ik kan gratis advertenties plaatsen, maar kan ik ze ook bekijken. En volgens mij moet 99% van je bezoekers GEEN advertenties plaatsen, maar juist kijken naar die advertenties. Anders hebben ze namelijk geen waarde, maar je "vergeet" even 99% van je bezoekers.

 

Overigens zou ik NOOIT een advertentie plaatsen als jullie 50% in eigen zak steken, of jullie zijn een mini partij die geen omzet draaien of jullie zijn geldwolven. Ik ben heel benieuwd wat het doel is dat je wil bereiken en welke offers je daarvoor wil maken. O ja, vertel dan meteen even waarom JIJ de beste partij bent om dit uit te voeren. (Gewoon nieuwsgierigheid naar de ondernemer achter de site)

Link naar reactie
  • 0

Weet je waarom het zo onduidelijk is?

Je doet 3 dingen op 1 website en hoopt dat nog iemand er iets van snapt....

 

Ben je nu een advertentieplatform, goede doelen site of marktplaats? (en JA je moet kiezen)

Een advertentieplatform en marktplaats site zijn hetzelfde. Maar om antwoord te geven damiun is een marktplaats.

 

Als ik op de homepage kom dan vraag ik me af waar mijn advertentie komt. Ik kan een gratis advertentieplaatsen? WAAR dan? Marktplaats? Google? Live?

Deze vraag snap ik niet helemaal, de advertentie komt in de rubriek waar u het zelf in wil hebben.

 

Teleurgesteld op Damiun.nl....

Waarom komt er iemand überhaupt op Damiun? Hoeveel bezoekers hebben jullie en wat komen ze doen? Ik snap zelf al niet wat ik kom doen op Damiun...

Daarom gaat dit ook veranderd worden, Ik heb ongelofelijk veel tips binnen gekregen van een andere thread en van deze met punten die ik moet gaan veranderen in de nieuwe versie. Deze ga ik ook allemaal veranderen. Er zijn elke dag minstens 45 bezoekers die via google binnenkomen. De bezoekers vinden damiun via de advertenties (voorbeeld: Als je zoekt op deze term: "Moore & Parker - Critical Thinking" vind je als eerste nederlandstalige resultaat damiun, Damiun staat hoger dan bol.com op deze.

 

Kijk even naar marktplaats:

"De Grootste Advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl." & "Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen"

Maar Damiun:

"Gratis advertenties plaatsen op Damiun.nl"

Ik kan gratis advertenties plaatsen, maar kan ik ze ook bekijken. En volgens mij moet 99% van je bezoekers GEEN advertenties plaatsen, maar juist kijken naar die advertenties. Anders hebben ze namelijk geen waarde, maar je "vergeet" even 99% van je bezoekers.

wat is dan een goede slogan volgens u?

 

Overigens zou ik NOOIT een advertentie plaatsen als jullie 50% in eigen zak steken, of jullie zijn een mini partij die geen omzet draaien of jullie zijn geldwolven. Ik ben heel benieuwd wat het doel is dat je wil bereiken en welke offers je daarvoor wil maken. O ja, vertel dan meteen even waarom JIJ de beste partij bent om dit uit te voeren. (Gewoon nieuwsgierigheid naar de ondernemer achter de site)

Je moet het niet zien als 50% zelf houden, maar als 50% weggeven. Elke andere advertentiesite (marktplaats, speurders, ebay etc) houd 100% voor zich zelf. Ik zie op dit forum heel veel dat mensen denken dat de site opgericht is om snel geld te verdienen ofzo, dat is het echt niet. We moeten wel een klein inkomen hebben in het bedrijf omdat wij ook gewoon btw moeten afstaan. Wij zijn geen stichting omdat dit wettelijk niet kan omdat wij meer dan 1 goed doel ondersteunen, wij zijn gewoon een eenmanszaak. En u zegt dat u nooit een advertentie zal zetten op een site die 50% in eigen zak steekt, dus wel op een marktplaats die 100% in eigen zak steekt? (een argument van u kan zijn dat je ook gratis advertenties kan zetten op marktplaats, inderdaad, zo ook op damiun.)

En de vraag waarom ik de beste partij ben om dit uit te voeren, of ik de beste partij ben dat weet ik niet. Maar ik ben 2,5 jaar geleden voor een periode naar een romenie geweest en als je daar ziet dat ze rond kunnen komen met 2 euro per dag, dacht ik dat er iets wat we dagelijks doen best gecombineerd kon worden met goede doelen, vandaar dat ik damiun ben gestart.

En welke offers ik daar voor wil maken, ik heb een jaar lang gespaart, ben niet op vakantie geweest en besteed rond de 30 a 40 uur in de week aan damiun, zonder hier iets voor terug te krijgen.

 

 

 

Maar ik zou iedereen willen vragen, want iedereen zegt dat ze het noooit zouden doen wanneer iemand 50% in eigen zak hou, hoe ik dit dan op kan lossen of waarna ik dit moet veranderen. Hou aub in uw achterhoofd dat wij wel een geregistreerd bedrijf zijn en dus wel btw af moeten dragen over de advertentie inkomsten. Wij moeten ook keurig een belasting bijhouden en facturen uitschrijven wanneer klanten daarom vragen.

Want ik hoor alleen maar negatieve feedback over het idee maar niet hoe ik het dan anders moet doen.

 

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

P.S. Het doel van damiun is om een hoogwaardige advertentiesite neer te zetten die iets goeds doet. De advertentiesite is ons hoofdactiviteit en de goede doelen is een bijactiviteit.

 

Er zijn 2 advertentiesites die goede doelen als hoofdactiviteit hebben maar die zijn allebei niet aangeslagen.

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dominick,

 

Naar aanleiding van het PM dat je stuurde hierbij een reactie van mij.

 

Het probleem met je site is dat het niet iets biedt waar mensen op zitten te wachten.

 

Bedrijven willen adverteren daar waar het voor hen het meeste oplevert. Dat zijn dus sites waar al veel bezoekers komen (Marktplaats), of sites die erg relevant zijn voor hun doelgroep (Aanbieders van familievakanties adverteren graag op vakantie-met-kinderen.com bijvoorbeeld, niet op een algemene advertentiesite).

 

Het gegeven dat je wat aan goede doelen geeft is voor adverteerders nauwelijks relevant. Ze hebben gewoon niets aan een advertentie op jouw site, en gaan daar dus zeker niet voor betalen.

 

Bottomline: zorg eerst voor een website die bezoekers trekt, voordat je adverteerders kan trekken. En je zorgt voor bezoekers door iets te bieden waar mensen naar op zoek zijn. Gratis advertenties is daar een mogelijkheid voor, maar in dat gat in de markt zijn er al genoeg gesprongen. Dat gat is dus geen gat meer, maar een berg waar niet tegenop te klimmen valt.

 

Sorry dat ik je hiermee ontmoedig, maar je kan je energie echt beter in iets anders steken...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.