• 0

Ontvangst van pakketten + opslagruimte + verzendservice?

Hoi,

 

Het is best mogelijk dat ik over een tijdje weer terugga naar China. Zoals zovelen trekt het idee van dingen goedkoop inkopen (in China) en duur verkopen (in het westen) me wel. Maar hoe doe ik dat als ik in China woon en een snelle levering (1-3 dagen) wil?

 

Voorraad naar familie en vrienden sturen en hen het laten versturen als de order er is is 1 optie. Kennen jullie nog andere opties?

 

(Ik wil het vooralsnog kleinschalig doen.)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het niet zo werkt.

Verkopen is een vak dat je moet begrijpen. Ik zie dagelijks mensen bij mij hier in Yiwu die over enthousiast beginnen in te kopen omdat alles zo enorm goedkoop is. Maar uiteindelijk dan hun handel aan de eerste de beste restpartijhandelaar met verlies overdragen.

 

Als je al klanten hebt en het beu bent om het volle pond te betalen dan is het prima, maar anders zou ik er eens goed over nadenken.

 

God create the sky and earth, all the rest is "Made in China"

Link naar reactie
  • 0

Geen dank, daar is dit forum voor toch.

 

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je wilt kopen in China en verkopen in Nederland. Wat bedoel je met naar familie sturen, in Nederland of in China?

En hoe wil je het inkopen? Per doos? Of per moq?

 

 

 

God create the sky and earth, all the rest is "Made in China"

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek manieren om een opslagruimte in Nederland te hebben + de extra service van het plaatsen in de opslagruimte + verzending naar klanten in Nederland/Europa.

 

Familie en vrienden in Nederland is 1 optie. Ik vraag me af of iemand nog andere opties weet.

 

Inkopen zou ik op kleine schaal doen, dus enkele producten van elk artikel. En het zouden redelijk kleine artikelen zijn, die goed verstuurbaar zijn en weinig ruimte innemen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Heb me daar eerder eens wat in verdiept en dit stukje ergens vandaan ge-copy-paste. Voor mensen met een part-time webshop ook interessant. Misschien wel aardig om een beetje een idee te krijgen van de kosten. Weet niet of het nog helemaal actueel is en zijn wat rekenvoorbeeldjes voor 500 bestellingen per maand.

 

Nic. Oud rekent vaste kosten per maand á €400 opslag en €95 projectmanagement. Verder is het klaarmaken van een order voor ons ongeveer €2,70 euro x 500 bestellingen.

Totaal komen we uit voor Nic. Oud op €1845 per maand om 500 bestellingen te verwerken.

Bij Nic. Oud hanteren ze tarieven van 0-10 kilo van €4,79.

 

E-warehousing is al een stuk schappelijker in zijn maandelijkse kosten. Opslag is €155 en projectmanagement €75. Het klaarmaken kost net als bij Nic. Oud €2,70 per pakket.

Totaal komen we dus voor e-warehousing uit op €1505 per maand.

Verzendkosten bij e-warehousing zijn €4,90 + €0,17 per kilo.

 

Make or buy. Opslagkosten vallen heel hard mee. €0,50 per productsoort, wordt voor ons €50. (Geen idee of dit een typfout was want vind het wel erg weinig) En geen maandelijkse vaste kosten wat natuurlijk ook een groot voordeel is. Als het een maandje tegenzit en je moet ook nog eens 500 euro vaste kosten betalen. Zonde geld.

Het klaarmaken kost €1,65 per bestelling + verpakkingsmateriaal (gemiddeld €0,60).

Kosten komen dus uit op €1175 per maand.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.