• 0

Nieuw skateboarding/muziek-magazine

Goedemiddag,

 

mijn naam is *** en al surfend ben ik op Higher Level terecht gekomen. Met een aantal vrienden heb ik een behoorlijk ambitieus plan: een nieuw, innovatief magazine (eventueel online) op de markt brengen rond skateboarden, muziek en de algehele cultuur die daar omheen zweeft.

 

Gedurende een avondje whisky drinken met een neef van me zijn we in principe samen op dit idee gekomen. Hij heeft zelf de nodige ervaring in het vak; jaren geleden is hij namelijk samen met een paar vrienden de Entity gestart: het eerste nederlandse skatemagazine. Daarvoor heeft hij met een andere vriend al de Art. 12 gedaan, de eerste nederlandse hiphopmagazine. Ikzelf schrijf sinds een paar jaar voor verschillende muziekwebsites als 3VOOR12, KindaMuzik, Festivalinfo en Hiphopleeft. Een grote passie naast muziek is echter skateboarden en aangezien er vandaag de dag weinig tot niets op de markt is dat dit mooi combineert, zag ik mijn kans schoon om een redelijk nieuw concept uit te werken.

 

Van dit uitwerken is echter nog niet al te veel gekomen. Plannen, contacten en een redelijk team zijn er echter wel.

 

Concept

Een magazine dat skateboarden, muziek en cultuur combineert. Een offline magazine zou schitterend zijn, maar ik kan begrijpen dat dat mits je Linda de Mol bent lastig kan worden. Eventueel online (beginnen) behoort dus tot de mogelijkheden.

 

Doelgroep

Jongeren en jong volwassenen in de leeftijdscategorie <15-35> met een passie voor zowel skateboarden als (goede) muziek en andere relevante culturele randzaken.

 

Team

Nogmaals, ik ben *** . Mijn neef heet *** en de andere namen zijn vrienden.

 

***: redelijke ervaring met het schrijven van recensies, artikelen en interview.

***: zit diep in de skatewereld, is ook wat ouder (33?). Hij kent zowel een hoop professionele skateboarders als muzikanten. Heeft daarnaast een hoop vrienden die ervaring hebben met een gehele proces rond een magazine.

***: weet vooral veel over skateboarden, maar ook veel over muziek. Heeft geen 'echte' schrijfervaring, maar schrijft (niet geheel onverdienstelijk) voor zichzelf.

***: weet heel veel van muziek en schrijft voor Hiphopleeft.nl

***: is mijn vriendin. Is in tegenstelling tot mijzelf verschrikkelijk artistiek aangelegd. Begint komend studiejaar met een studie Graphic Design aan de HKU. Zou zich dus eventueel over het designwerk kunnen ontfermen.

*** : studeert Media en Design (of iets dergelijks) en heeft een eigen website: Heeft dus een hoop kennis over het online gebeuren.

 

Tot zover mijn verhaal. Aan jullie wil ik graag een paar vragen stellen.

Is er überhaupt een kans van slagen met dit concept?

Hebben jullie nog tips?

Ik las hier en daar dingen over KvK, hoe zit dit precies?

 

Zodra ik meer vragen heb zijn jullie weer de pineut, voor nu alvast onwijs bedankt voor het lezen!

 

Groeten,

******

 

EDIT:

Ook over eventuele sponsors is nagedacht: via-via ken ik veel eigenaars van skatewinkels door heel Nederland, waar ik zeker naartoe zou kunnen stappen voor een sponsorovereenkomst.

 

 

EDIT 2:

Een idee wat me zojuist te binnenschiet is het volgende:

 

Main project

Online magazine

 

Side project

Offline magazine in beperkte oplage drukken en daarvoor eventueel een verkoopdeal sluiten met skateshops. (Aangezien een skatemagazine hoogstwaarschijnlijk toch niet zou werken in de Bruna..)

 

Is dit misschien een goed idee?

 

 

 

[Mod edit: namen op verzoek van topicstarter verwijderd ]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zit zelf behoorlijk in de 'skateboard-scene' om het maar zo te noemen en ik weet dat er zeker markt is voor een nederlandstalig skateboardmagazine. Aangezien het aantal skateboarders steeds blijft groeien, denk ik dat er mensen genoeg zijn die het willen lezen.

 

Hoe ik hier echter geld aan ga verdienen zou ik niet weten. Allereerst moet wel duidelijk zijn dat we dit graag met een aantal vrienden willen doen; we willen het zeker zo professioneel mogelijk aanpakken, maar geld verdienen is niet ons eerste doel. Waar we dit anders uit kunnen halen: sponsors? advertenties? Misschien een deal maken om samen met een aantal skateshops een online shop te maken? Heeft iemand misschien nog goede ideeën?

Link naar reactie
  • 0

in een magazine zal je het vooral moeten hebben van advertenties, dit zijn de hoofd inkomsten van elk tijdschrift(samen met abonnees natuurlijk) ik weet niet of je een gratis tijdschrift wilt maken of een betaald tijdschrift, maar ik neem aan gratis door je bruna opmerking ;) toch zou ik een beetje marktresearch houden en kijken of er mensen zijn die willen betalen voor zo'n magazine, dan even terug naar de advertenties, dit kan op meerdere manieren, als het een offline magazine wordt natuurlijk in het tijdschrift, maar als het een gratis tijdschrift wordt zul je eigenlijk zoveel mogelijk advertentie bronnen aanboren; maak bijvoorbeeld ook reclame in je nieuwsbrief. als het een online magazine wordt heb je nog meer opties die wel stuk voor stuk minder zullen verdienen; adverteer in je online magazine, op je website en in je nieuwsbrief.

 

veel succes ;D

gratis startpagina? http://bit.ly/9p2cSX

gratis website? http://bit.ly/bNbnK1

Link naar reactie
  • 0

Dat leek mij inderdaad ook wel de makkelijkste weg. Ik bedoelde trowuens niet per se om er een gratis magazine van te maken; de twee grote Amerikaanse skatemagazines (Slap en Trasher) verkopen ook in Nederland best aardig, dus een betaald magazine zou best kunnen werken denk ik. Dat geld dan echter alleen voor een offline magazine dus.

 

Online zal ik inderdaad zo veel mogelijk gaan moeten adverteren. Hiervoor kan ik misschien skateshops, platenlabels en andere relevante sites kunnen aanspreken. Daarnaast kan ik misschien zelfs naar skateparken toestappen en zelfs 'veilig-skaten'-instituten kunnen proberen.

 

Bedankt voor het advies in elk geval!

 

Daarnaast nog een vraagje: kan iemand mij vertellen hoeveel dit grapje eventueel zou kunnen kosten in het geval ik voor een maandelijks offline magazine kies?

Link naar reactie
  • 0

Offline kosten moet je o.a. aan HL-er Twabla vragen maar volgens mij is die vraag al vaker (o.a. door hem) beantwoord.

 

Waarom niet beginnen met een uitgebreid up-to-date blog?

 

www.skatersworld.nl is nog vrij bijvoorbeeld.

 

Met meerdere mensen schrijven, interviews doen etc. Populariteit is makkelijker meetbaar. Je kunt je schrijfstijl ontwikkelen en eventueel sponsoren werven voor online of een affiliate worden voor een paar merken/shops

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik zal eens rondzoeken op HL voor het antwoord op die offline kosten vraag. Beginnen met een online magazine/blog is inderdaad iets wat we onderling ook reeds besloten hebben. Ik ga eens kijken via welke weg ik het snelst/makkelijkst iets online kan zetten en wat sponsoren kan aanboren. De offline magazine blijft echter wel een droom, maar eerst maar eens kijken hoe het online gaat lopen.

 

Bedankt in elk geval en ik hou jullie op de hoogte!

 

PS. Mocht iemand nog onmisbaar advies voor me hebben, hit me!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik zal eens rondzoeken op HL voor het antwoord op die offline kosten vraag. Beginnen met een online magazine/blog is inderdaad iets wat we onderling ook reeds besloten hebben. Ik ga eens kijken via welke weg ik het snelst/makkelijkst iets online kan zetten en wat sponsoren kan aanboren. De offline magazine blijft echter wel een droom, maar eerst maar eens kijken hoe het online gaat lopen.

 

Bedankt in elk geval en ik hou jullie op de hoogte!

 

PS. Mocht iemand nog onmisbaar advies voor me hebben, hit me!

 

Installeer wordpress (.com variant om eens wat mee te spelen) en ga eens kijken

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Check www.bass-musician-magazine.com eens, dit is een opzet die mij zeer aanspreekt.....wellicht ter inspiratie....

Gaat natuurlijk wel om een andere branche...maar toch...

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.