• 0

LCL kosten uit China

Al veel gelezen op dit forum maar niet precies mijn antwoord gevonden.

Eerder al importeerde ik vanuit China bij verschillende bedrijven, helemaal naar wens.

Nu zijn we bezig bij een volgend bedrijf goederen te kopen. Echter deze vragen LCL van 300 $ omdat de bestelling minder is dan een volledig gevulde container van 1x20.

Ik kwam dit niet bij de andere leveranciers tegen en dit waren ook helemaal geen grote bestellingen.

is het normaal dat ze hier een vast bedrag voor vragen? Wat is gebruikeleijk? Of heb ik het eerder gewoon heel goed getroffen?

gr Danoeska

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ze adviseerden mij om te vragen wat de LCL kosten precies zouden omvatten. Dat heb ik gedaan met als antwoord:

300 $.

Vanwege de paasdagen is de transporteur natuurlijk nu niet bereikbaar voor vragen en het leek me goed om me te orienteren.

Mijn gedachtengang is: De conditie is FOB dus vanaf de haven is het geregeld met onze transporteur.

Waarom zouden ze dan LCL kosten berekenen, ook al omdat het FOB is...

Ik snap het ook niet helemaal omdat eerder bij andere chinese bedrijven geen LCL kosten in rekening werden gebracht.

Ik hoop heel erg dat iemand mij hier wijzer in kan maken.

gr Danoeska

Link naar reactie
  • 0

LCL in dit geval is misschien zo omdat je prijzen gekregen hebt op basis van FCL.

 

Als je nu LCL wilt doen zeggen ze, okee, maar dan komt er 300$ bij op be bestelling. Ik vermoed dan ook dat het niets te maken heeft met het transport zelf omdat je al aangeeft dat het een FOB prijs is.

 

Ook in China zijn kosten aan FOB verbonden die de fabriek moet maken voor een zending. Deze vallen dan per produkt hoger uit als je minder dan een volle container besteld. Dit zal wel de achterliggende gedachte zijn.

Link naar reactie
  • 0

Is het dan gebruikelijk dat hier extra voor wordt betaald? Bij andere bedrijven was hier nl geen sprake van.

Is het normaal dat ze daar dan 1 standaard prijs voor berekenen (300 $) ipv een prijs voor gebasseerd voor bv een halve cq een kwart container?

 

Gr Danoeska

Link naar reactie
  • 0

Daar komt nog iets onberekenbaars bij. De Chinese Douane doet random-controles op zendingen. Als jouw zending wordt "verkozen" kost je dat 100 dollar extra. Misschien hebben ze de mogelijkheid en het risico daarvan ook maar vast ingecalculeerd.

Link naar reactie
  • 0

Mijns inziens heeft het te maken met de te maken kosten van de fabriek tot en met het aan boord brengen van de goederen. Oftewel het gedeeltelijk klaar zetten van de bestelling, inladen van een container en het naar de haven laten vervoeren ... deze handelingen/kosten zijn waarschijnlijk hetzelfde voor LCL als FCL en moeten in ons geval gedeeld worden door een kleinere hoeveelheid producten.

 

In de meeste gevallen is alles onderhandelbaar ook 300 USD extra kosten.

 

 

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

en dit laatste bericht klopt dus.

Tot zover loopt alles zeer naar wens en ik hoop no gveel uit China te importeren.

iedereen erg bedankt voor de reakties. Ik hoop dat ook anderen hier wat aan zullen hebben bij hun zoektocht in importeerland.

succes met alles!

Danoeska

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.