• 0

Welke rechtsvorm voor mij en twee zonen

Ik kan een transportonderneming overnemen met vier continu rijdende vrachtauto`s met ± 10 personeelsleden.

Momenteel ben ik zelf nog in loondienst.

Nu is mijn bedoeling om de overname te laten plaatsvinden met twee of drie zonen van mij waarvan de zonen chauffeur worden.

Vraag; wat is nu de rechtsvorm die het best bij ons past, zonder prive aansprakelijk gesteld te kunnen worden en er zo hoog mogelijk (belastingtechnisch en qua inkomsten) rendement uit te halen.

Ik zit zelf te denken om mijzelf en de zonen eigenaar (directeuren??) te laten worden of is dit een totaal verkeerde insteek.

Gaarne verneem ik van jullie details die voor mij belangrijk zijn (ook de valkuilen) voor het overnemen van de transportonderneming.

Alvast hartelijk dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Knos,

 

Je vraag is te ingewikkeld om hier zomaar even te beantwoorden. Ik zou - als ik jou was - toch even gaan praten met een ter zake deskundige accountant en/of fiscalist. Sowiso is het verstandig om een (bescheiden) due dilligence onderzoek te laten doen, zeker als je ook 10 personeelsleden mee overneemt.

 

Bij de keuze van de optimale rechtsvorm zijn bv zaken als verwacht winstniveau van belang.

 

Beperking van privé aansprakelijkheid neigt meer naar een BV-structuur, maar minimale belastingdruk kan wellicht beter bereikt worden met een v.o.f.-structuur (met hoofdelijke aansprakelijkheid als gevolg). Deze zaken hoeven dus niet persé samen te gaan.

 

Succes,

 

Odeon

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.