• 0

Innovatief simpel idee, hoe te werk gaan?

Hallo,

 

Ik heb een leuk idee voor een sluetelhanger die voor een bepaald segment in de markt erg handig is.

Marktonderzoek heb ik al uitgevoerd en er is voldoende belangstelling voor dit product.

Nu zit ik alleen met het volgende:

 

1. Hoe en waar kan ik het product het beste laten produceren?

2. Moet het nog gekeurd worden door een instantie voor kwaliteit of veiligheid?

3. Als ik het product heb laten produceren, moet ik dan een bedrijfje oprichten om deze producten te verkopen of kan ik gewoon winkels benaderen en vragen of zij interesse hebben in mijn product?

 

Het betreft een simpele vierkante sleutelhangervan kunstof met een een paar kleine bewegende delen.

Als iemand mij zou kunnen helpen zou dit erg fi jn zijn!

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je zeker dat je echt iets nieuws hebt bedacht? Ik heb al diverse van dergelijke sleutelhangers in m'n handen gehad. O.a. in de skigebieden zijn ze populair en ook met een rolmaatje erin. Mijn ene producent in China maakt ze ook.

Link naar reactie
  • 0

Ja weet het zeker, en het zal een hoop frustratie weghalen bij de gebruikers. Het is geen idee waar ik rijk mee ga worden maar er zijn genoeg afnemers en ik volg momenteel een studie in zelfstandigondernemen dus het is dan meteen een leertraject.

 

Groeten,

 

Dennis

Link naar reactie
  • 0

Ja daar valt ook nog over te twisten aangezien het octrooi me dan misschien meer kost dan wat het product me gaan opleveren.

Maar ik moet eerst eens weten hoeveel het produceren mij gaat kosten..... maar daarvoor moet ik eerst weten waar je zoiets kan laten produceren, want ik kan daar niks over vinden en zou niet weten waar je dit kan laten doen. China lijkt mij een goede optie....

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij voorbaat wordt het na gemaakt. Waarom gewoon niet in NL voor de EU markt een ontwerper/fabrikant vinden en op bestelling beginnen te leveren. Als je groot wilt aanpakken dan maar ondernemingsplan schrijven, geld lenen en dure marketing campagne opzetten.

 

Ruim zes jaar geleden hebben we in ons businesscenter een ambitieuze gozer gekend die wat je tegenwoordig overal kan kopen, miniatuur kentekenplaten met getallen en namen als sleutelhanger. Toen wou hij ook met al dat lange dure procedure gaan beginnen. Die hangers kan je tegenwoordig overal vinden MADE IN CHINA.

 

Zou hij het alsnog hebben beschermd, ik denk de Chinezen niets aantrekken. Ze krijgen die namaak toch op markt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, dat is een hele goeie! Waar zou ik terrecht kunnen om eventueel een sleutelhanger van kunstof te laten produceren binnen de EU of binnen nederland?

 

Er zijn tig "spuitgieters"; kijk bijv. in de Gouden Gids bij Kunststofverwerkende bedrijven en vraag wat offertes of maak een praatje met ze bijv. over welke kunststof je wilt gebruiken (zal wel op polypropyleen of polyethyleen uitdraaien, denk ik).

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, dat is een hele goeie! Waar zou ik terrecht kunnen om eventueel een sleutelhanger van kunstof te laten produceren binnen de EU of binnen nederland?

 

Hoi Dennis,

 

Ik heb zelf Industrieel Product Ontwerpen gestudeerd en heb een tijdje bij een spuitgieter vertoefd.

 

In Portugal zijn ze erg goed in het bouwen van matrijzen, dankzij hun historie m.b.t. glasblazen.

Daar zitten heel veel matrijzenbouwers.

 

Hoeveel stuks denk je te gaan maken? 10-tallen, 100-tallen, 1000-tallen of meer zelfs?

Dit heeft invloed op de matrijskeuze (bijvoorbeeld 1 van aluminium of staal, 1, 2, 4 of meer producten tegelijk kunnen gieten in 1 matrijs, etc.)

 

Als je voor de productie zelf in de EU wil blijven zou ik eens kijken naar Polen, daar besteedde wij destijds veel uit.

 

Als je nog meer vragen hebt stel ze dan gerust. Hoewel het mijn vak niet meer is vind ik het wel heel leuk om mee te denken!

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, eerst je idee laten registreren bij een octrooicentrum.

 

Ik heb het ook eens laten doen en was destijds een kwestie van een paar 10-tjes.

 

In mijn geval las ik de dag na het registreren van mijn idee dat Philips er binnenkort mee op de markt zou komen... :(

Nou ja...was het i.i.g. een goed idee!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geparfumeerde stofzuigerzakken... ;D

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad zijn matrijzen uit Portugal een goede optie, of een spuitgieter in NL of EU vinden die zijn matrijzen in China laat maken, maar zelf de laatste bewerkingen / reparaties aan de matrijzen kan uitvoeren.

 

Als je redelijke aantallen hebt, enkele duizenden per jaar, dan is spuitgieten in NL of EU al snel aantrekkelijk, omdat je minder reiskosten hebt, betere kwaliteitsbeoordeling, minder logistieke kosten, etc. En kunststof is in China duurder dan in NL, dus als je dan een spuitgieter hebt in NL die ver is geautomatiseerd kan dat zeker uit.

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.