• 0

Bankrekening open met BKR notering

Ik ben bezig om een nieuw bedrijf op te starten en heb daarvoor een Zakelijke bankrekening nodig, eventueel met kredietfaciliteiten. Maar nu weigert de RABO bank om mij een zakelijke rekening te laten open i.v.m. BKR registraties. Mag dat zo maar?

Ik heb al een KVK nummer en BTW nummer, maar ik wil graag een zakelijke bankrekening.

Wat te doen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Moeilijk, moeilijk!

 

Een “nette” melding bij BKR geeft aan dat er van een behoorlijke betalingsmoraliteit sprake is (zal zijn) en voor een bank zeker geen aanleiding een rekening of dienst te weigeren. Het wordt inderdaad anders indien er sprake is van achterstand(en) of zelfs afboeking(en), dan wordt zonder meer een rekening of dienst geweigerd.

 

Ik neem aan dat je weet welke melding over jou bij BKR bekend is, anders kan je die opvragen na invulling van een BKR-formulier ( bij je bank op te halen en in te leveren met overleg paspoort/rijbewijs) en betaling van ik dacht op dit moment

€ 10,00 . Na ca 7 dagen krijg je rechtstreeks van BKR een uitdraai van de vastgelegde gegevens.

 

Indien de melding niet te ernstig is, kan je proberen de betreffende bank te overtuigen toch een rekening voor jou te openen. Als er sprake is van een “afboeking” dan kan je dat wel vergeten! Voor het verkrijgen van een krediet wordt het nog lastiger.

 

Link naar reactie
  • 0

Oei..... nu moet ik het eens een keer niet eens zijn met Marco... :-\

 

Ondanks een BKR notering, heb ik toch een zakelijke rekening kunnen openen. Bij de ING overigens.

 

En ik heb wel een zogenaamde "nette" BKR, maar wel een afboeking, dus dit hoeft geen probleem te zijn.

 

Het is inderdaad wel een probleem om bij de reguliere bank een krediet te krijgen, ondanks "nette" notering. Dan geldt maar één regel : BKR is BKR, hoe, en of en waarom doet per direct niet meer ter zake....

 

En kijk even hier : gegevens BKR opvragen

 

 

Link naar reactie
  • 0

BKR Notering is niet erg als je geen lening bij de bank wilt nemen. BKR is ook niet erg als je maar GEEN schulden bij de huidige bank heb of heb gehad. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.