• 0

vragen mbt webcams plaatsen in Duitsland

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een paar vragen…

 

Na een aantal jaar free lance gewerkt te hebben ben ik de laatste 2jaar weer in loondienst.

Dit bevalt tot op zekere hoogte prima maar er is meer te behalen.

 

Ik ben iemand die altijd wel rondloopt met een aantal ideeen voor een eigen onderneming en heb deze nog nooit concreet gemaakt.

Nu ben ik de laatste 2 jaar bezig met een concreet bedrijfsplan voor 1 van mijn ideen en ik ben hier laatst mee langs de kvk geweest voor een gesprek op maat om hier wat feedback op te krijgen. Dit gesprek was heel leuk en heeft mij verder op weg geholpen; het plan zit goed in elkaar en is innovatief alleen ik moet het een en ander gaan onderbouwen als hoeveel kopers zijn er voor mijn product en hoeveel € besteden zij op jaarbasis aan dit soort (luxe) artikelen.

Hierover start ik nog een ander topic.

 

De laatste maand kreeg ik een nieuw (briljant) idee en ik ben hier meteen mee aan de slag gegaan.

Nu heb ik hier een aantal vragen over:

Het idee betreft het plaatsen van 2 webcams in Duitsland en deze te linken aan een website.

De website zal vervolgens in een bepaalde mate bezoekers trekken die een bepaalde interesse delen en hier kan vervolgens gericht reclame op worden geplaatst tegen een betaling.

 

De camera’s worden deels op een openbare weg gericht

 

-Hoe zit het met de wetgeving? Kan ik zomaar auto’s mensen filmen via een webcam en dit live online zetten? (begreep dat dit mag indien je geen opnames maakt maar weet dit niet zeker)

-Hoe vraag ik een vergunning aan in Duitsland, doe ik dat bij de gemeente of bij diegene waar de grond van is waar ik de camera s op plaats?

-Zijn er goede sites nl/duits waar ik info kan zoeken? mijn duits is redelijk.

 

Bedankt voor de hulp.

 

Ferry Rooyakkers

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer je in het openbaar foto's maakt of filmt heb je te maken met portretrecht. Je mag mensen niet herkenbaar in beeld brengen zonder toestemming van diegene.

Nummerplaten mag je denk ik ook niet zomaar opnemen.

 

Maar het vastleggen van een algemeen straatbeeld mag best, dat doet google immers ook.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.