Huiswerkvragen doorverwijzen?

Aanbevolen berichten

Het is inmiddels duidelijk dat met regelmaat huiswerkvragen worden gesteld en dat deze niet thuis horen op HL.

De topics worden terecht gesloten, maar ik vind het toch vaak wat zuur over komen.

Nu weten we inmiddels dat HL-er Philippe , met nog wat andere Hl-ers ook een website heeft opgezet voor ondernemers, waar mensen met huiswerkvragen wèl terecht kunnen.

www.youngbusiness.nl

Is het niet gewoon mogelijk om, bij het sluiten van zo’n topic deze site te benoemen?

Dat is behulpzaam en ook nog eens goed voor youngbusiness.

 

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Hmm.. dat specifieke voorbeeld is er nou juist eentje die je niet wilt doorverwijzen naar een ander forum. Door door te verwijzen help je die persoon juist niet. Beter was geweest om hem in z'n topic duidelijk te maken waarom hij met het kopen van scriptie-hulp op zijn manier verkeerd bezig is.

Link naar reactie

Als je aan de poort streng wilt wilt zijn in je toelatingsbeleid, moet je dat ook uitvoeren. Bepaalde vragen wel beantwoorden met een link naar youngbusiness, maar voor andere vragen geen link posten naar Antwoord voor Bedrijven bijvoorbeeld schept alleen maar onduidelijkheid. En daar krijg je dan weer een discussie over... Die dan weer niet op het board thuishoort...

 

Nee, geen goed idee. Frans schiet al in de stress bij de gedachte alleen! En hij is net gestopt met roken...

Link naar reactie

Ik voel me eigenlijk niet geroepen om studenten die slecht lezen, door te verwijzen. Ze hebben een meer dan gemiddeld IQ, tenslotte, en worden geacht goede informatiebronnen zelf te kunnen ontsluiten.

 

Verder staat het iedereen vrij zelf zo'n topic starter te attenderen op Philippe's site, via PM bijv.

 

Dus wat mij betreft geen mod taak en deze mening zal ik vrijdag dan ook te vuur en te zwaard verdedigen! ;D

 

(ik verwijs wel door naar algemene sites als KvK.nl en belastingdienst.nl maar daar houdt het voor mij wel zo'n beetje op).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

(ik verwijs wel door naar algemene sites als KvK.nl en belastingdienst.nl maar daar houdt het voor mij wel zo'n beetje op).

 

Je bent hier wel toe bereid maar een link naar een andere site niet?

Ik zie niet zo het probleem. Hoe moeilijk kan het zijn, om vlak voor je een topic dichtgooit iemand nog even de weg te wijzen, waar ze eventueel wèl terecht kunnen met hun vragen?

 

De hoogte van iemands iq heeft hier natuurlijk niets mee te maken. Ze komen op een site waar ze niet thuishoren. De deur wordt terecht dicht gegooid, maar er mag best wat bereidheid zijn om iemand nog even wat info toe te stoppen wanneer deze voorhanden is.

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Fred,

 

Ik begrijp dat je dit voorstel niet draagt en dat respecteer ik.

Juist de moderators zouden in mijn optiek dit initiatief moeten nemen vlak tijdens het sluiten van een topic.

Wanneer er geen draagvlak is vanuit deze groep om dit te steunen is dat zo, maar ik vind je reactie, wel wat kort door de bocht.

 

Ik snap ook wel dat we allen als individu de TS op de hoogte kunnen stellen, echter we zien niet alle berichten en jullie zitten kort op de bal.

Wat ik niet snap is dat je wel de moeite neemt om naar de kvk of belastingdienst te verwijzen, waarom dan niet naar een andere site wanneer je weet dat de TS wellicht daar wel geholpen kan worden.

 

Maar goed zoals ik zeg, het is een idee.

Past het niet, dan past het niet.

 

Gr Ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Wat ik niet snap is dat je wel de moeite neemt om naar de kvk of belastingdienst te verwijzen, waarom dan niet naar een andere site wanneer je weet dat de TS wellicht daar wel geholpen kan worden.

 

Ik was niet duidelijk. Af en toe verwijs ik door naar deze sites omdat ze algemene startersvragen beantwoorden waar de TS dan naar op zoek is. Dat geldt niet voor huiswerkvragen.

 

Verder is Philippe's site niet de enige. Er zijn er meer waar studenten met huiswerkvragen welkom zijn.

 

@Ruben, ik zal Frans vrijdag nauwlettend in de gaten houden, mocht hij een rookpauze willen nemen. ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Geeft niet, ik ben helemaal niet gestressed hoor, echt niet, hoe kom je erbij, het idee alleen al, alsof ik dit bericht met trillende vingers zit te typen of zo, te gek voor woorden, stress? pfff, echt niet, hoor je? écht niet :)

 

On topic:

 

Wellicht dat we (geen idee of dat technisch mogelijk is) een automatisch gegenereerd bericht kunnen maken met een overzicht van alternatieve bronnen waar TS terecht kan.

 

*zwaard gaat slijpen voor Fred a.s. vrijdag ;)*

 

Frans

Link naar reactie

een overzicht van alternatieve bronnen

Zoiets bestaat eigenlijk toch al? Althans, met de meeste search engines kun je wel aan zo'n lijstje komen.

 

Als je een lijstje gaat maken: wie komen erop, hoe kun je je aanmelden, wanneer moet er een uit de lijst verdwijnen? Volgens mij levert dat alleen maar problemen op. Afgezien van sites als belastingdienst (kvk valt zelfs al over te twisten), kom je al heel snel op een hellend vlak, naar mijn mening.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

Ik vind dit soort discussies steeds onzinniger worden. Ik dacht dat het punt van discussie was jouw mening zo goed te uiten dat een ander denkt: "verrek, zo had ik er nog niet over nagedacht, volgens mij heeft hij gelijk." En deze nieuwe denkwijze ook deelt zodat de ander weet dat zijn moeite niet voor niets was.

 

In plaats daarvan zie ik hier dat mensen standpunten innnemen en daar niet meer van afwijken, wat anderen ook zeggen. Daarmee wordt de discussie nutteloos. In een vraag als in dit draadje kun je dus gewoon beter een poll openen.

 

Interessant leesvoer over dit fenomeen

 

 

Wellicht dat we (geen idee of dat technisch mogelijk is) een automatisch gegenereerd bericht kunnen maken met een overzicht van alternatieve bronnen waar TS terecht kan.

 

Dit is technisch realiseerbaar: open in de moderatoromgeving een draadje waar je standaardantwoorden op veel geopende verkeerde draadjes zet, en post die dan - of maak ze algemeen beschikbaar en laat ook gebruikers die posten.

 

Mijn inhoudelijke bijdrage aan de discussie: laat het draadje wat langer open, misschien wel eerst zeggen dat het draadje snel gesloten zal worden. Dan is iedereen tevreden.

 

Link naar reactie

In hoeverre is het wenselijk dan dat we een potentieel nieuw actief lid direct doorverwijzen naar een "concurrent". Met als risico dat deze nooit meer terug komt?

 

Tuurlijk YB heeft een iets andere doelgroep, maar qua essentie is het gelijk.

 

Ik zie het doorverwijzen naar YB een beetje voor me als dat ik nieuwe klanten geheel ga doorverwijzen naar een andere boekhouder(concurrent) omdat ik geen salarisadministratie aanbiedt. Wat je in z'n geval doet is de opdracht aannemen en er bij vermelden dat je salarisadministratie uitbesteedt aan een bevriende salarisadministrateur. Dit gebeurd nu ook op HL, aangeven wat er niet mogelijk is, maar ook aangeven wat wel. Lijkt me niets mis mee? Of zie ik YB ten onrechte als concurrent?

Link naar reactie

Robbert,

 

als je de bijdrage van een potentieel lid meteen op slot gooit, jaag je 'm toch ook weg?

Mss behoud je de vragensteller juist door 'm naar een andere site te verwijzen. Hij wordt dan toch geholpen door HL.

De kans dat hij nog eens terugkomt lijkt me meer aanwezig, dan met een slot.

 

groet,

 

John

Link naar reactie

Robbert,

 

als je de bijdrage van een potentieel lid meteen op slot gooit, jaag je 'm toch ook weg?

Mss behoud je de vragensteller juist door 'm naar een andere site te verwijzen. Hij wordt dan toch geholpen door HL.

De kans dat hij nog eens terugkomt lijkt me meer aanwezig, dan met een slot.

 

groet,

 

John

 

Enerzijds ben ik zeker van mening dat je een punt hebt, maar het is ook belangrijk om op je strepen te blijven staan en duidelijk de grenzen aan te geven. Ik ben voor enige zelfredzaamheid. Als iemand geen zin/tijd heeft in een scriptie is dat prima(en zo ook met het beantwoorden van huiswerkvragen), maar dan ben ik er niet voor om hem ook nog helemaal te leiden naar iemand die het wellicht wel wil beantwoorden. Dan moet ie zelf maar wat gaan googelen vind ik.

Link naar reactie

Wanneer iemand aan de deur staat en vraagt naar een bepaalde straat kun je natuurlijk zeggen dat hij hier niet moet wezen en de deur dicht knallen.

Je kunt hem ook de weg wijzen en / of een indicatie geven waar de straat ongeveer moet liggen.

Iemand meldt zich op dit forum, maar hoort met zijn vraag of opmerkingen hier niet thuis. Gooien we de deur dicht voor zijn neus of kunnen we toch nog even snel de weg wijzen?

Concurrentie? Zelfredzaamheid?

Volgens mij zijn de juiste woorden hier, welwillendheid en behulpzaamheid

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

als je de bijdrage van een potentieel lid meteen op slot gooit, jaag je 'm toch ook weg?

 

Misschien wel, misschien niet. Overigens is niet elk potentieel lid een lid dat op HL past.

 

Even terug naar de basis. HL is bedoeld voor ondernemers, en zij die dat willen worden.

 

HL is niet bedoeld voor mensen die hulp nodig hebben bij hun huiswerk, marktonderzoekers, werknemers, hobbyisten, fanclubs, en andere ongetwijfeld heel aardige mensen. Het internet staat vol met forums en informatieve sites voor die groepen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Hallo allen,

Mag ik iRonny aller eerst even bedanken voor het onder de aandacht brengen van dit standpunt.

 

Dan even mijn mening: Het zou handig en heel behulpzaam zijn voor degene die hier worden gezien als 'scholier'. Anderzijds begrijp ik ook het standpunt van Fred enigszins wel. Nu is YB niet direct een concurerende site, maar toch. Dus nogmaals; het zou leuk zijn, maar het is niet noodzakelijk.

 

Dan een kleine toevoeging; we zijn druk bezig om YB vorm te geven. Dit ligt op het moment alleen een beetje stil i.v.m. tijdnood van de betrokkene. Het concept zoals het er uiteindelijk moet komen is duidelijk, maar is op dit moment door ons nog niet uitvoerbaar (qua tijd en geld). Eventuele geinteresseerde mogen zich dus bij mij melden.

 

Nogmaals dank!

 

 

Philippe Faut

Link naar reactie

 

Ik voel me eigenlijk niet geroepen om studenten die slecht lezen, door te verwijzen.

 

helemaal mee eens en als het goed is gaat iedereen die zich als lid aanmeldt akkoord met de forumregels. wat mij betreft mag alles bij het oude blijven.

 

 

Link naar reactie

Wellicht dat we (geen idee of dat technisch mogelijk is) een automatisch gegenereerd bericht kunnen maken met een overzicht van alternatieve bronnen waar TS terecht kan.

 

Om een eerste aanzet te geven:

Beste ********,

 

Welkom op Higherlevel! Je bent hier aan het goede adres voor informatie en hulp voor je eerste stappen op de weg naar succesvol ondernemerschap.

 

Om de focus op ondernemerschap te behouden, kunnen we een aantal soorten vragen niet toelaten:

 

[*] Huiswerkvragen

[*] .....

[*] En alle andere niet-ondernemersvragen.

 

Ik ben van mening dat jouw vraag hieronder valt, daarom sluit ik dit topic. Ben je een andere mening toegedaan, kun je mij een pm sturen met je argumentatie, en zal ik het topic misschien weer openen.

 

Hieronder zie je een overzicht van bronnen waar je misschien wat aan hebt:

 

De Kamer van Koophandel en belastingdienst hebben veel informatie voor beginnende ondernemers. Bekijk ook eens het starterspakket van de belastingdient.

 

Voor studievragen kun je ondermeer terecht bij www.ikhebeenstudievraag.nl, of www.studie-en-ondernemen.nl.

 

Zoek je tenslotte iets, of heb je iets aan te bieden, kun je dit hier plaatsen.

 

Groet,

 

******,

HL-moderator

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.