ondernemerstest 'welke type ben jij'

Aanbevolen berichten

Er stond vandaag in NRC NEXT een leuke artikel over type ondernemers. Er staat oa dat slechts 4% van de ondernemers een typische 'jager' is met veel spannende investeringen en dure auto's. De grootste gedeelte doet het puur om zelf eigen brood te verdienen. Op http://www.businesslocus.nl/businesslocus/#/welk-type-ben-jij kun je de test invullen om te lezen welke type je zelf bent. Het uitslag is niet zo uitgebreid maar de test kost ook niet veel tijd dus is wel geinig. Ik ben zelf blijkbaar vooral 'expert' maar ook deels 'ontplooier' en 'pragmaticus'. In ieder geval niet de 'hoeder' die het liefst toch voor een baas zou werken. ;)

Link naar reactie

Of heb je de vragen beantwoord met het beeld dat je van jezelf hebt in t achterhoofd :p?

 

 

Net de test ook maar even gedaan, ik zou ook een Expert zijn. Daarnaast een Ontplooier en Pragmaticus. Als ik mezelf een beetje beoordeel dan denk ik dat het redelijk overeenkomt met het beeld dat ik van mezelf had. :)

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie

Of heb je de vragen beantwoord met het beeld dat je van jezelf hebt in t achterhoofd :p?

 

 

Net de test ook maar even gedaan, ik zou ook een Expert zijn. Daarnaast een Ontplooier en Pragmaticus. Als ik mezelf een beetje beoordeel dan denk ik dat het redelijk overeenkomt met het beeld dat ik van mezelf had. :)

 

Nee, dat niet. Ik vul z'n test in aan de hand van de punten die ik belangrijk vind. Wat ik belangrijk vind in mijn bedrijf vloeit voort uit het beeld wat ik van mezelf/mijn bedrijf heb.

Link naar reactie

Nou ik heb ook maar even mee gedaan, wel kanp dat ze iemand in ee hokje willen plaatsen met zo weinig vragen. Mijn uitslag klopt ook niet echt vind ik:

 

Jagers.

 

De volgende 2 profielen staan daarnaast het dichtst bij uw manier van ondernemen:

Ontplooiers en Experts.

 

ALs ik de uitkomst moet geloven ben ik dus als persoon iemand die graag risico's neemt en run ik mijn bedrijf met zo min mogelijk risico's

Link naar reactie
Het BusinessLocus model is een nieuw en uniek segmentatiemodel voor het MKB. Het maakt een meer verklarende segmentatie van het MKB mogelijk. Waardoor het makkelijker wordt om MKB'ers gericht te benaderen en effectief te bereiken.

 

Dit, in combinatie met het feit dat ik mijn emailadres moet invullen voordat ik de test kan doen = no way.

 

Heh..."Hiervoor hebben wij uw e-mailaders (sic) nodig."

Link naar reactie

Het BusinessLocus model is een nieuw en uniek segmentatiemodel voor het MKB. Het maakt een meer verklarende segmentatie van het MKB mogelijk. Waardoor het makkelijker wordt om MKB'ers gericht te benaderen en effectief te bereiken.

 

Dit, in combinatie met het feit dat ik mijn emailadres moet invullen voordat ik de test kan doen = no way.

 

Heh..."Hiervoor hebben wij uw e-mailaders (sic) nodig."

 

Precies voor dat soort dingen heb ik een Gmail-accountje aangemaakt om daar alle spam te ontvangen zonder dat mijn zakelijke en privé-adressen bevuild worden. Ideaal. ;)

Link naar reactie

Zonder naar de test te hebben gekeken: welke ondernemer ben ik?

 

Ik ben tevreden als ik mijn eigen broek kan ophouden en van niemand afhankelijk ben. Hiervoor was ik bibliothecaris totdat ik ontslagen werd. Eigenlijk het beste wat mij is overkomen. Hoef ik ook geen boetes meer te geven aan klanten (vaders en moeders die al genoeg drukte in hun bestaan hebben) die hun boeken te laat kwamen terugbrengen, een beleid wat ik zoveel mogelijk torpedeerde.

 

Klanten betalen al via hun abonnement een aardig bedrag aan de bieb en daarnaast betaalt de gemeenschap ook nog eens een flinke duit hier aan mee. Zouden ze nog een boete moeten betalen voor boeken waar toch amper vraag naar is. Overigens - en misschien is dat een andere topic waard - weet ik wel iets waar de overheid geld op kan bezuinigen ;)

 

Heeft een tijdje geduurd, maar nu ben ik tevreden, niet met een mooie auto voor de deur maar wel zelfstandig en 's avonds laat nog tijd en zin om op een site als Higherlevel rond te snuffelen of ik iets leuks zie. En geld nog over voor een lekker wijntje en een krantje. Wie doet me wat.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie

Ben zelf ook aanbieder van een ondernemersscan (en ja ook met e-mail bevestiging ;) ) en ben dus altijd meer dan nieuwsgierig naar andere tests of scans die ondernemerstypen onderscheiden. En vooral naar de achterliggende verklaring en theorie van die typen. Als ontplooier (en een beetje expert en pragmaticus) herken ik mezelf wel, maar erg bijzonder vind ik de test niet. Vooral niet omdat de test vooral bedoeld lijkt voor de verzamelaar van de gegevens en niet voor de ondernemer zelf. Je kunt hier niet echt iets van leren als ondernemer. Jammer.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie

Moet een ondernemer alle aspecten van het ondernemen in zich hebben. Moet je tegelijk DE administrateur, DE manager, DE verkoper, DE pionier en DE vakman... zijn.

 

Zo'n test geeft je het gevoel dat je toch niet de geboren ondernemer bent of het ondernemen in je aderen stroomt. Het is leuk voor de statistieken en voor de financierders.

 

 

Link naar reactie

Moet een ondernemer alle aspecten van het ondernemen in zich hebben. Moet je tegelijk DE administrateur, DE manager, DE verkoper, DE pionier en DE vakman... zijn.

 

Volgens mij hoeft een ondernemer zeker niet alles zelf te kunnen. Het is juist ondernemend om anderen in te schakelen op gebieden waar je zelf minder goed in bent.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.