• 0

"Eenmalige Bijdrage" Investor Match?

Even de backstory: Ik ben CEO van een technostarter en nam dit voorjaar deel aan de voorselectie van de Nextstage Partner & Investormatch. Wat dit inhield was het sturen van info over mijn bedrijf en een test-pitch te doen aan een aantal medewerkers van Nextstage & andere ondernemers. Ik was niet geselecteerd voor de eigenlijke match op 4 maart.

 

Nu krijg ik een brief gericht t.a.v. de crediteurenadministratie van mijn bedrijf voor een "Eenmalige bijdrage Partner & Investormatch 4 maart 2010." Het bedrag is voor 59.5 euro incl. BTW.

 

Ik heb geen groot probleem met dit bedrag, maar ten eerste was er nergens sprake van een eenmalige bijdrage en beide de website van nextstage & Google search tonen geen resultaten hierover.

 

Mijn vraag is dus: is het legitiem een eenmalige bijdrage te vragen zonder dat dit ergens geadverteerd is? Zonder bericht kun je natuurlijk ieder gek bedrag vragen als eenmalige bijdrage…

 

En is dit gebruikelijk voor "matches"? Ik dacht dat het business-model was om een percentage van de investering aan de matcher te geven en/of ook dat ze geld van hun sponsors ontvingen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op de site staat bij het inschrijfformulier het volgende:

 

Ik kom voor het eerst kennismaken en betaal 50 euro excl. BTW

 

Dus ik denk dat ze het toch wel communiceren. link Waarschijnlijk is het een bijdrage om lid te mogen zijn van het netwerk?

 

Verderop staat er ook nog:

 

Alle deelnemers krijgen toegang tot de netwerkevents, trainingen en het NextStage netwerk. U dient zich vooraf wel aan te melden voor de bijeenkomsten.

 

Alleen actieve investeerders en partners van NextStage krijgen als bezoeker toegang tot de investor- & partnermatch. Ondernemers die zich mogen presenteren moeten lid zijn van NextStage.

 

U kunt lid worden van NextStage voor € 150,- per kalenderjaar. U kunt ook eerst kennimaken, dan betaalt u € 50,-. Indien u later besluit om toch lid te worden, wordt dit bedrag verrekend met het lidmaatschapsbedrag.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij wel duidelijk dat het als "kennismaking bijdrage" moet dienen omdat het bedrag ermee overeenstemt. Zoals ik zei, het is geen groot bedrag, het is mij gewoon belangrijk dat het niet helemaal uit de lucht gegrepen is.

 

Hartelijk bedankt voor het advies, Robbert.

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent van Wylick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.