• 0

Hoe bedrijven vinden om te cold-callen?

Hoi,

 

Ik heb dit topic niet geheel doorgelezen Verzameltopic: klanten werven - koude acquisitie, en ook in mijn lezen van het forum de afgelopen tijd kwam ik het niet tegen - wat vast veel over mij zegt. Mijn vraag:

 

Als onderdeel van mijn verkoop wil ik graag gaan cold-callen. Kennen jullie manieren om een bepaalde bedrijvengroep te vinden? Ik houd ervan meerdere alternatieven te hebben, en dan zelf de meest geschikte te kiezen. Ik ken nu alleen de Gouden Gids en de Kamer van Koophandel.

 

Ik stel me altijd voor dat marktonderzoekbureau's bijvoorbeeld veel geavanceerder hulpmiddelen tot hun beschikking hebben.

 

Of wellicht heeft iemand een tip om beide sites gerichter te kunnen doorzoeken, bijvoorbeeld via Google?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Als je dat doet en je wilt het goed doen, zou ik je Schober of Cendris adviseren. Die info is compleet en behoorlijk up tot date.

Ook bij TNT kon je voorheen ook doelgroepen info verkrijgen maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Het voordeel van kvk info is dat het weinig kost. Het nadeel is de kwaliteit. Je zult merken dat de beslissingsbevoegde personen vaak niet vermeld staan, niet meer werkzaam zijn of dat andere gegevens niet correct zijn.

 

En als aanvulling..

Ik krijg behoorlijk wat cold callers per dag aan de lijn, maar op het moment dat ze vragen naar een persoon die al jaren niet meer werkzaam is of naar de verantwoordelijke voor, krijgen ze bij mij al niets meer klaar.

Dan heeft de beller zijn huiswerk niet goed gedaan en straalt het er teveel van af dat t niet uitmaakt wie ze aan de telefoon krijgen als ze maar scoren.

Mijn tip is dus vooral dat je weet wie je moet hebben en daar op een normale manier naar vraagt.

Doe ook niet overdreven vriendelijk. Ik word eng van die bellers die me al direct een héle goede morgen wensen.

Bel gewoon zoals je anders ook belt ( hoop ik) goed verstaanbaar en beleefd.

Dan maak je de meeste kans om wat voor elkaar te krijgen.

 

Suc6

Ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Om geen nieuw topic te starten plaats ik deze gerelateerde vraag maar in dit topic:

 

Stel je haalt de telefoonnummers van de zakelijke websites van je mogelijke klanten, moet je het bel-me-niet register dan ook nog raadplegen (als het eenmanszaken zijn)?

 

Of kan ik van de vermelding van het telefoonnummer concluderen dat ze niet alleen door klanten gebeld willen worden, maar ook door hjigerige verkooptypes?

 

Of kan ik deze conclusie niet trekken, omdat in de min of meer analoge situatie van mensen die met hun telefoonnummer in de telefoongids staan, zij zich bij het bel-me-niet register kunnen inschrijven?

 

Raadplegen van het bel-me-niet register kost 550 euro per jaar voor maximaal 10.000 telefoonnummers.

Link naar reactie
  • 0

ehh.. enig gezond verstand zou je het antwoord moeten geven.. nee dat mag dus niet.

 

telefoonnummers zijn op veel plaatsen algemeen beschikbaar

 

- de telefoongids

- de gouden gids

- kamer van koophandel

- eigen website

 

maar dat geeft je nog niet het recht om ze zomaar te bellen met een commercieel doel..

want anders zou het hele bel me niet register nutteloos zijn..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn diverse aanbieders voor zakelijke adressen en het hangt sterk af wat voor adressen je zoekt. Kun je wat duidelijker zijn in je doelgroep zodat ik een beter advies kan geven.

 

In het algemeen vallen vof's en eenmanszaken onder de doelgroep van het bel-me-niet-register (bmnr). Er is hier veel ophef over gemaakt en het bmnr is meerendeels voor consumenten bedoeld. Ik kan mij niet indenken dat een ondernemer niet door een mede-ondernemer wil worden gebeld met een interessant voorstel.

 

Om een paar adresleveranciers te noemen: Schober, Cendris, Kvk, maar ook heel specifieke IT adresleveranciers als Harte Hanks met prijzen die oplopen tot een paar euro per adres. Hoe meer informatie je wilt, hoe hoger de prijs.

 

Beschik je al over een paar honderd adressen dan kun je op basis van die adressen een Markt Penetratie Analyse maken waardoor je inzicht in je markt krijgt en gerichter adressen kan inkopen op basis van het profiel van je eigen klanten. Zeer interessant om snel je doelgroep te bereiken die jij nog niet in zicht hebt.

 

Wat zoek je specifiek?

 

Succes,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0
Ik kan mij niet indenken dat een ondernemer niet door een mede-ondernemer wil worden gebeld met een interessant voorstel.

 

Het probleem is hier, net als bij particulieren, de over het algemeen verschillende interpretaties van het concept 'interessant'. Ik krijg het idee dat met name bedrijven die aan cold-calling doen de mate van interessant zijn van hun produkt/dienst zwaar overschatten.

 

Daarnaast ben ik persoonlijk iemand die iets gaat zoeken als hij het nodig heeft, en geen dingen gaat aanschaffen omdat anderen vinden dat ik het nodig heb, dus ik zou graag zien dat het bel-me-niet register uitgebreid zou worden voor zakelijke telefoonnummers zodat ongevraagde 'interessante aanbiedingen' tot het verleden behoren... :)

Link naar reactie
  • 0

@XiaoDi

 

Koud bellen en uitvinden zijn niet bepaald zaken die je een twee drie bij elkaar verwacht. Ik denk dat jij je (met jouw talenten) beter op je echte bezigheden kunt richten. En ook geduld betrachten als het niet meteen lukt!

Link naar reactie
  • 0

Dankjullie voor de reacties :)

 

 

 

Koud bellen en uitvinden zijn niet bepaald zaken die je een twee drie bij elkaar verwacht. Ik denk dat jij je (met jouw talenten) beter op je echte bezigheden kunt richten. En ook geduld betrachten als het niet meteen lukt!

 

“Things may come to those who wait…but only the things left by those who hustle.” - Abraham Lincoln

 

Mijn uitvindingen zijn lange termijn dingen met een lage kans van succes. Totdat ze succesvol zijn, moet ik andere dingen doen om aan geld te komen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan mij niet indenken dat een ondernemer niet door een mede-ondernemer wil worden gebeld met een interessant voorstel.

Ik ga hierin met Peter mee. Ik wil -absoluut niet- gebeld worden door partijen die mij iets proberen te verkopen en heb mezelf daarom ingeschreven in het BMNR. Ik durf het zelfs nog sterker te zeggen, als bedrijven mij op die manier benaderen maken ze gewoon minder kans op klandizie van mijn kant. Als ik ergens behoefte aan heb gaat daar vaak een heel proces aan vooraf zodat ik een goed geïnformeerde beslissing kan nemen.

 

Ik heb in mijn hele leven als ondernemer 1 keer iemand aan de lijn gehad die mij een aanbieding deed omdat hij zijn huiswerk goed had gedaan en op basis van mijn activiteiten het (gegronde) vermoeden had mij iets te kunnen verkopen. Helaas voor hem was de aanbieding niet goed genoeg, maar bij dat gesprek heb ik op geen enkel moment vervelende gevoelens gehad.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Ik kan mij niet indenken dat een ondernemer niet door een mede-ondernemer wil worden gebeld met een interessant voorstel.

 

ik wel. Degene die gebeld wordt is degene die bepaalt of het interessant genoeg is, niet de beller! En voor dat enkele interessante voorstel moeten er heel wat oninteressante verhalen aangehoord worden. Time wasters, noem ik dat.

 

Dus ik loop liever het risico eens een interessant voorstel te missen, dan veel tijd te verspillen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.