• 0

Wat vinden jullie van het idee "damesdag"

Omschrijving van je concept:

Beste allemaal,

 

Ik vroeg mij af wat jullie van het idee Damesdag vinden.

 

Het is een kleine beurs die wordt gehouden in hotel of restaurant, uiteraard helemaal gericht op de vrouw. Een dagje lekker shoppen, workshops volgen en natuurlijk uiterlijke verzorging. De hele dag staat in de thema van jezelf verwennen.

 

Er zullen ongeveer 30 verschillende kraampjes zijn met oa.

-Lingerie

-Sieraden

-Make-up

-Workshop bugdetteren

-Aromatherapie

-Nagelstyliste

 

Enzovoorts.

 

Qua catering lijkt het me leuk als er iets multicultureels wordt geserveerd, van Surinaams tot Chinees.

Het moet een luxe uitstraling hebben maar toch laagdrempelig zijn.

Ik wil flyers maken en die dan ongeveer 2 a 3 weken voor dat de damesdag begint (op een zaterdag) verspreiden.

 

In het bijgevoegde bestand kunnen jullie meer informatie vinden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb diverse locaties bezocht en evt. standhouders benaderd. Ook heb ik marktplaats al een bezoekje gebracht en daar wat advertenties achtergelaten om standhouders te vinden. Verder heb ik ook wat uitzoek werk verricht om prijzen van flyers/magazines en locaties te vergelijken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil iets wat 'totaal nieuw' is op poten zetten! Mensen na een dagje op de beurs weer gelukkig naar huis zien gaan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Je hebt natuurlijk vele bazaar, marktjes en beurzen. Maar geen enkele is kleinschalig, gebaseerd op luxe maar toch laagdrempelig. Eigenlijk kwam ik juist tot de conclusie tijdens de Huishoudbeurs dat er zoiets mist.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Nu vroeg ik mij af wat jullie van dit idee vinden?

Zien jullie meteen al een 'probleem' of een 'moeilijkheid'?

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

 

Ik zou ook graag tips krijgen van mensen die hier misschien al ervaring in hebben.

 

Groetjes Mieke

 

Ps. Als je een man bent mag je ook wel reageren hoor. Het heeft absoluut geen feministische insteek.

 

Informatie_en_regels_over_de_Damesdag.doc

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraagje als man. Wat is er anders dan de huishoudbeurs? (Niet zoals de naam doet vermoeden gaat het hier om huishoud artikelen (misschien vroeger wel), maar om allerlei dingen die de dames (en ook steeds meer heren) leuk vinden.)

Elk jaar verzorgen wij een deel van de aankleding, vandaar dat ik ervan op de hoogte ben. En zonder mij te schamen durf ik te zeggen dat ik na opbouw ook altijd nog even over de beurs wandel.

 

edit: Ik wil niet bij voorbaat de beurs al afkraken, probeer me alleen een beeld te vormen.

Link naar reactie
  • 0

De HHB (even een afkorting voor Huishoudbeurs) is vooral ook een koopjesfestijn en vol met promoties etc. Dat massale vind ik zelf verschrikkelijk en dat is ook absoluut hetgene wat ik probeer te vermijden.

 

Het is de bedoeling dat er op de damesdag workshops gevolgd kunnen worden, maar dat je ook bijvoorbeeld je nagels kan laten doen. Een ontspannen sfeer, geen duizenden vrouwen die elkaar onderste boven lopen.

 

En de HHB is best leuk hoor ook voor mannen...

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

even kritisch dan. Hoe meer aanbod, hoe scherper de prijzen en promoties dus hoe interessanter de beurs. Of zie ik dat verkeerd. Een kleine beurs schikt mij meestal af, vooral door het gebrek aan aanbod. Iets wat standhouders misschien ook zouden kunnen weerhouden.

 

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd, ik kom tenslotte uit een hele andere branche.

 

Is het wellicht slim om eens een enquete te houden in een vrouwenblad in de vorm van een collum oid. Kost je niets en je weet meteen wat je doelgroep wilt.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar het gaat niet echt om de koopjes meer om de luxe. (Volgens mij met dit gezegd te hebben... bepaal ik hiermee een doelgroep). Het is net allemaal even wat anders, handgemaakte sieraden, aromatherapie, lingerie van de betere merken. Maar dan nog wel op betaalbaar niveau en nog steeds met aanbiedingen maar zonder het schreeuwerige. De HHB maakt een soort hebberigheid los in dames en nu vind ik die koopbehoefte die daar wordt aangewakkerd leuk om te zien alleen het mag wel subtieler en het kan ook subtieler!

 

Ja een column in een damesblad even kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

 

Bedankt voor je tips en vragen die me tot nadenken hebben gezet!

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien als je een hogere toegangsprijs rekent, in ruil voor bijv workshops en / of hapjes / drankjes naar keuze (kun je deals maken met standhouders)? Dan kunnen vrouwen het ook echt zien als een 'dagje uit', een verwendag met vriendinnen of zo?

 

Een loterij aan koppelen voor bijv een leuk lingeriesetje? (Toegangskaart = lotnr)

 

Ik val verder niet in de doelgroep, geen idee of dit wat is. Maar als het aanslaat zullen veel mannen je wel eens dankbaar kunnen zijn dat ze niet mee hoeven. ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik val verder niet in de doelgroep, geen idee of dit wat is. Maar als het aanslaat zullen veel mannen je wel eens dankbaar kunnen zijn dat ze niet mee hoeven. ;D

 

Ja of dat ze een lekkere vrije dag hebben ;)

 

 

Ja een loterij is ook erg leuk idee! Dat trekt zeker klanten, ik was eerst van plan de toegangsprijs wat lager te houden zodat er op de beurs zelf betaald kon worden voor de workshops. Maar een hogere toegangsprijs en vervolgens 'gratis' workshops is eigenlijk een beter idee!

 

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik val denk ik wel in je doelgroep. Vrouwelijk, 21 jaar oud en gek om allerlei vrouwendingen zoals kunstnagels, make-up,..

 

De workshop budgetteren viel mij meteen op en die zou ik meteen schrappen. Op zo'n dag willlen vrouwen nu eenmaal net niet aan het budget denken. Het past ook niet echt bij de rest.

 

Ik zou als bezoekers trouwens opteren voor lage inkomprijs en betalen per workshop. Zo kan je zelf kiezen hoeveel je kwijt bent aan het einde van dag. Lunch inclusief vind ik een leuk idee! Misschien kan je een soort buffet doen en met eetbonnetjes werken.

 

Een andere leuke doelgroep zijn misschien moeders en dochters. Ik zou er dan wel een limiet bijzetten voor zo'n soort beurs bvb vanaf 14 jaar. Het lijkt me niet het soort beurs waar kleine kinderen echt gewild zijn. Opvang voorzien misschien?

 

Ik heb ook je document bekeken, de decoratie lijkt me iets te meisjesachtig. Altijd leuk is de combinatie zwart met felroze. Waarom maar 2 standhouders per kraampje? Het blaadje zou ik waarschijnlijk niet kopen voor die euro. Laat de standhouders dan betalen ervoor. Het lijkt me niet nodig dat zo chique te maken aangezien de bons er waarschijnlijk uitgescheurd worden en het boekje weggegooid wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog nooit van gehoord.......lijkt me echt een gat in de markt!!

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een aantal maal een beurs georganiseerd, en je moet het echt leuk vinden om te doen, want het is mega veel werk ! Dat terzijde.

 

Een ondernemer in damesmode (betere segment) organiseert hier 1x per jaar een evenement rondom zijn winkel. Winkel staat in een sub-sub-gemeente van het dorp, moet je nagaan.

 

Die avond staat in het teken van dames, mode, accesoires en vooral gezelligheid ! Arne Jansen komt een half uur zingen over de meisjes met rode haren en de zaal is los. Géén enkele verkoop of verplichting die avond, puur genieten van gezelligheid en modeshow.....

 

De avond heeft zelf (dacht ik) enkel en alleen vrijkaartjes, welke binnen no-time weg zijn.

 

M.a.w. : Ik zie je idee erg zitten !

 

Maar denk aan je investeringstijd ! Ik dacht begrepen te hebben, dat je dit op verschillende locatie's wil doen ? Per locatie zul je wederom die lingerie zaak moeten overtuigen om mee te doen. Je huurprijs onderhandelen, adverteren en flyeren (zonder goedkoop over te komen).

 

Kijk, de lokale ondernemers genieten naamsbekendheid, en wanneer zij de handen ineen slaan, kan er echt wel iets moois gebeuren.

Maar wanneer een buitenstaander ineens zo'n beurs gaat organiseren, ben ik bang dat veel lokale ondernemers sceptisch zullen zijn, en de kat uit de boom willen kijken. Ze zullen mee moeten betalen, en dat doen ze niet graag......

 

Maar benader je ze niet (en alleen via marktplaats en dergelijke) krijg je scheve gezichten.

 

En via markplaats standhouders.....mwah..... :-\

 

Ik denk dat er nog veel te "bomen" valt, maar dat er zeker potentie inzit !

 

Ik moet nog ergens een draaiboek hebben van een hobby-beurs (zeer dames gericht), mocht ik m op kunnen snorren, mail ik m toe !

 

Succes !

Link naar reactie
  • 0

Wow wat een reacties erg fijn!

 

@Elke ja workshop budgetteren valt samen met workshops op het gebied van Organisation en bespaartips etc. Dus misschien dat de naam aangepast kan worden. Een lopend buffet vind ik geen goed idee, die lunch is ook voor de deelnemers en niet voor de bezoekers. De prijs om een kraampje te huren is express laag gehouden omdat het concept nog nieuw is, een budget voor lopend buffet is er gewoon niet, die mensen zijn daar ook om te verkopen niet om hun buikje rond te eten. Ik ben nu voornamelijk bezig met het concept Damesdag, ik zou niet weten wat er op een beurs voor moeders en dochters anders zou moeten zijn, want ik verwacht dat er ook al moeders en dochters komen naar de Damesdag. Ja die ene euro kan ik misschien ook beter schrappen, staat inderdaad een beetje 'cheap'.

 

@Odeon ja hartstikke leuk idee! Iets om over na te denken!

 

@ Qudo Ik wil inderdaad elke maand in een andere stad een damesdag houden. Een hoop geregel is het zeker maar dat vind ik erg leuk. Dus dat staat me absoluut niet tegen, de eerste wordt in Amsterdam gehouden op een gewaagde locatie... bij het Zuid WTC op een zaterdag. Dan zijn alle kantoren gesloten en dan kan je de restaurantjes die er zitten huren. Dat houdt wel in dat de berichtgeving vooraf zeer goed moet zijn, want er zullen geen toevallige voorbij lopers zijn. Dat heeft als voordeel dat de bezoekers uit alle windstreken komen en ze dus ook geen 'bekende' winkeliers verwachten tegen te komen.

 

Via marktplaats kom je wel leuke mensen tegen en is het aanbod erg divers, het heeft mijn creativiteit wel vergroot... al die verschillende producten die er tegenwoordig (zeg ik met mijn 23 jaar) op de markt zijn echt een openbaring. Ik wil ook echt een divers aanbod op de damesdag en uiteraard benader ik zelf ook winkeliers en verkopers, maar ik wil juist ook een klein stukje blanco hebben zodat ik niet vastgeroest zit aan een bepaald idee of concept.

Ik hoop dat je het hobbybeurs draaiboek kan vinden! Groetjes Mieke

 

ps bedankt iedereen!

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik wel een 'dame' (naja...) ben behoor ik zeker niet tot je doelgroep en zul je mij dus ook niet gauw op zo'n beurs zien. HHB in het klein: hellup!! ;D

 

Maar goed, ik denk wel dat er een doelgroep is voor dat soort evenementen. Vooral in de wat kleinere steden/dorpen heb je nog het type vrouw wat helemaal los kan gaan op zo'n dag. Vraag me wel af of Surinaamse catering dan wel zo geschikt is. Ik denk dat het soort vrouw dat naar zo'n beurs gaat Surinaams eten wel erg exotisch vind.

 

Verder vind ik 'laagdrempelig' en 'luxe' nog wel tegenstrijdig. Wat versta je onder laagdrempelig?

 

Workshop budgetteren schrappen! Dat is zó anno 1950! Ik denk dat we de Nederlandse vrouw wel wat hoger mogen inschatten ;D

 

Over de naam zou ik nog een keer nadenken. 'Damesdag' klinkt wel erg tuttig. Maar goed, dat is misschien ook de bedoeling (lees: "...wij houden het graag lekker meisjesachtig in de kleur roze en wit. Maar ook met bloemen, hartjes, vlindertjes, strikjes etc. ...").

Ik zou eerder het woord 'verwennen/verwendag' in de naam verwerken.

 

Succes ermee!

 

P.S.

Misschien moet je dan maar helemaal over the top gaan met de tuttigheid en een echte damesdag a la jaren 60 van maken. Zo van 'laat de vrouw in je los'. Maak het zó tuttig dat het hip wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 2

Aanstaande zaterdag , hier in :

“The Lady is in Town !”Een evenement speciaal voor de vrouw van vandaag !

 

Dames, laat aanstaande zaterdag uw man zijn klusjes doen en kom naar deze speciale dag, alleen voor u !

Wat kunt u verwachten :

 

De zaal is geopend van 10.00 uur tot ….

 

Diverse standhouders laten u deze dag u de laatste snufjes zien op het gebied van huidverzorging, make-up en de laatste nieuwe trends in kapsels.

Natuurlijk zullen ook de nagelverzorging en de badmode van deze zomer vertegenwoordigd zijn.

En wat wist u eigenlijk al van aromatherapie ?

 

Van 14.00 tot 16.00 uur een spetterende mode show met medewerking van :

 

-   Leonoor Lingerie

-   Daphne Damesmode

-   Celeste Schoenen

-   Jean’s Jewellery

-   En Bianca’s Beautysalon

 

Een extra hippe combinatie in deze show is de samenwerking van Leonoor Lingerie en Bernadette Brillenmode…..!

 

Van 16.00 tot 19.00 uur : “Lady of the Night “ !

 

Tijdens deze gezellige borrel kunt u genieten van hapjes aangeboden door Cateringservice Carel, bij wie u ook een heerlijk broodje kunt verkrijgen. Onder het genot van uw drankje klets u nog gezellig wat na met de standhouders en uw vriendinnen, welke hier ook zeker aanwezig zullen zijn.

 

En als klap op de vuurpijl zal uw eigen plaatselijke volksheld Kenny Kanniezingenie zijn repertoire ten gehore brengen !

Een gezellige dag, een compleet uitje voor moeder en dochter, vriendinnen en zussen onder elkaar, buurvrouwen en kleuterleidsters, kortom : DIT WORDT UW DAG !

 

Haal snel uw kaartjes bij VVV kantoor Vrije Vrouwen, en denk er aan : op = op !

De toegangsprijs voor deze dag bedraagt € …… en is inclusief 5 drankjes naar keuze.

 

 

Geschreven met een dikke ;), maar met een serieuze ondertoon...!

Link naar reactie
  • 0

Oh ja wat een leuke 'brief' ik krijg meteen interesse...

Geeft me ook wel weer wat meer inspiratie voor wat ik nog meer kan organiseren die dag!

En ja misschien maak ik wel een soort slogan, truttig truttiger truttigst

 

Allemaal leuke tips bedankt!

 

Ja het is gewoon een truttige tuttendag maar ondanks dat het wel een catchy naam is vond ik hem niet zo gepast, dus maakte ik er maar Damesdag van ;D

 

Ja gewoon lekker over de top...

 

Laagdrempelig bedoel ik meer dat iedereen welkom is en zich ook welkom mag voelen!

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

@ Fred

 

Jaaa je geeft me teveel inspiratie ik moet denk ik op zoek naar een nieuwe locatie! Kan inderdaad een modeshow organiseren en na afsluiting een concert etc... Maar dan moet de toegangsprijs van 5 euro wel naar een eurootje of 20 denk ik want ruimte huren is best prijzig...

Maar wat een leuke ideetjes :-D

 

Wil jij ook als chippendale optreden?

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Fred: maak er iets exclusievers van. Maak je doelgroep vééééél kleiner. Dan wordt het interessanter denk ik. Nu heeft het voor mij een erg hoog HHB gehalte. Ik denk dat het absoluut een succes kan worden, dus succes daarmee!

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke jullie tips om het exclusiever te maken klinkt nu toch wel aantrekkelijk!

Ik ga daar eens even goed over nadenken.

Het is wel makkelijker om vrouwen te bereiken als je weet welke vrouwen je zoekt. Want niet iedereen zal automatisch interesse hebben.

 

Ik heb nog een afspraak om een andere locatie hier in Amsterdam te bezichtigen.

Dus dat wordt spannend...

 

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.