• 0

Businessplan aanrader

Ik heb de nodige businessplan sofware bekeken. IMK. Easy start, Bizz, Eigen bedrijf noem maar op. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen bij BusinessPlan Pro 2004 vam Palo Alto software

http://www.paloalto.com

Ik gebruik dit programma momenteel om mijn ondernemersplan te maken. Het heeft een uitstekende wizzard, die je naar keuze op je eigen situatie kan aanpassen.

Hoewel het een engelstalig programma is en gericht op de Amerkaanse markt (geen spell check en synoniemen) kun je wel alles in het Nederlands editen en er bijvoorbeeld hoofdstukken uit IMK, Bizz, of EasyStart of noem maar op, in kopieeren en hoofstukken toevoegen of verwijderen. Bovendien is het interactief met Adobe.pdf en MSOffice. Er kunnen o.a. automatisch grafieken worden gegenereerd, *.doc of *.pdf bestanden van worden gemaakt.

Daar naast zijn er tal van voorbeelden uit diverse branches vrij beschikbaar op http://www.paloalto.com

Een aanrader. :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jeroen,

Ik vond de nederlandse programma's vooral Easy start erg financieel gericht. Uiteraard is dat ook belangrijk maar die financieele stukken kan je dan ook eenvoudig in BusinessPlan Pro implementeren. Ik vind de Nederlandse aanpak nogal academisch en tref er niet een echte ondernemers spirit aan. Het zijn echt van die adviseursstukken geschreven van achter het bureau, door mensen nog nooit tussen de marktkramen hebben gelopen. (Als marketeer & designer is de wekelijkse markt is voor mij altijd een grote inspiratie bron) Wat ik aan BPPro zo goed vind is dat het je behoorlijk aan het denken zet. Ik wil niet stellen dat het een zalig makend programma is. maar het helpt je heel goed op weg en voorkomt een z.g. "'writers block". In het business plan waar ik aan werk gebruik ik BBPro als framework waaraan ik de goede dingen die ik in ander programma's vind (Eigen bedrijf, IMK, Easystart) aan op kan hangen. Vooral de voorbeelden en de wizzard die ook suggesties doet heb ik gemist in de andere programma's. Overigens heb ik nog al wat items aan mijn ondernemingsplan toegevoegd die niet in BBP aanwezig zijn. Het blijft natuurlijk maatwerk. Als ik het businessplan in BPPro klaar heb converteer ik het naar MSWord voor de spell check en de verdere definitieve uitwerking. Aangezien ik geen externe financiering nodig heb is de financiele component voor mij niet het aller belangrijkst. Het gaat er mij juist om, om de juiste en unieke bedrijfsformule te vinden en te voorkomen dat je in de toekomst beren op de weg vind. Ik schrijf het businessplan dus voor mij zelf en het moet de leiddraad zijn tijdens het ondernemen. Het is dus een stuk dat tijdens het ondernemen aan verandering onderhevig zal zijn.Ik schijf het businessplan trouwens terwijl ik tegelijkertijd een sophisticated website in flash aan het bouwen ben. Dit dwingt je om zaken kort en kernachtig te formuleren. Er is dus een interactie tussen het ondernemeingsplan en de website. Kost wat meer tijd maar werkt wel goed m.i. Op mijn website, die nog niet in de lucht is, weet je binnen 35 seconden precies wat mijn onderneming doet en voor de klant kan betekenen.

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Beste Erfgoyer,

 

Ik zal het door jou aanbevolen programma eens aan een nader onderzoek onderwerpen. Je hebt gelijk dat alle door jou genoemde plannen weinig ondernemersspirit bevatten. Maar dat komt omdat alle deze plannen zijn gemaakt door theoretici i.pv. praktijkmensen.

 

Ik heb in de afgelopen jaren meer dan 2000 plannen gezien en slechts 0,5% van deze plannen krijgt een voldoende. Het probleem bij veel mensen is dat ze de minst belangrijke onderdelen voorzien van zeer uitgebreide verhalen, terwijl het belangrijkste onderdeel Marketing & Verkoop er vaak zeer karig van af komt. Ook is men niet in staat om in de managementsamenvatting kort en bondig duidelijk te maken waar het om gaat.

 

Het is daarom belangrijk dat je na het schrijven van je plan contact opneemt met een ervaren praktijkondernemer en vervolgens met deze ondernemer het plan doorneemt, waarbij hij/zij optreedt als een soort advocaat van de duivel. Hierdoor wordt je scherp gehouden en ben je in staat om bepaalde beren op de weg te omzeilen.

 

Overigens als je geen externe financiering nodig hebt is een managementsamenvatting voldoende. Ondernemen draait tenslotte om DOEN.

 

Michael.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Erfgoyer,

 

eehhh..... ik durf het bijna niet te vragen maar volgens mij zitten er in dat business plan Pro pakket een aantal voorbeeldplannen waaronder enkele plannen voor een hondenschool en hondenkennel.

Als ik jou nu eens een kleine bijdrage in de kosten geef en jij mij die voorbeeldplannen opstuur dan zijn we allebei weer een stukje gelukkiger.

Ik weet wel dat het niet helemaal netjes is maar ik vind het ook een beetje zonde om een heel pakket te kopen terwijl ik alleen die voorbeelplannen naast het mijne wil leggen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien al bekend, maar ik heb zelf heel veel aan het businessplan model van de Rabobank Startproof.

 

Ga naar www.rabobank.nl, dan naar bedrijven en onderaan staat als thema het starten van een onderneming.

 

Succes!

 

trouwens ook nog helemaal gratis.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Menace.

 

Maar ik ben specifiek op zoek naar Business Plan Pro want ik ben bezig een bedrijf op te starten in de UK en heb begrepen dat ze bepaalde doorreken methode's hadden in hun programma die aansluit op de UK.

 

Vandaar mijn vraag.

 

Weet iemand anders antwoord hierop?

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Menace.

 

Maar ik ben specifiek op zoek naar Business Plan Pro want ik ben bezig een bedrijf op te starten in de UK en heb begrepen dat ze bepaalde doorreken methode's hadden in hun programma die aansluit op de UK.

 

Vandaar mijn vraag.

 

Weet iemand anders antwoord hierop?

[/quote

 

Op de site van Palo Alto software is er een speciale UK versie beschikbaar

 

http://www.paloalto.co.uk/

 

voor 99 pounds

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.