• 0

Feedback opzetten autoverhuur bedrijf gericht personenbussen!

Hallo ondernemers,

 

Omdat ik veel alleen werk, heb ik besloten me hier in te schrijven. Momenteel heb ik een bedrijf, naast dit bedrijf wil ik een nieuwe onderneming starten. Namelijk het verhuren van personenbussen voor zowel zakelijk/particulier in de regio Haarlem. Ik beschik al over een kantoor/opslag en website bouwer. Wil met 4 bussen beginnen, en hier zo'n 50k voor proberen te lenen bij de bank. Heeft iemand ervaring in deze branche? Is het te doen om hiervoor op dit moment zo'n bedrag te lenen? De concurrentie zijn grotere ketens, voornamelijk gericht op personenauto's en de grotere bussen hebben zijn vaak duur. Althans ik wil daar een klein stukje onder gaan zitten en me duidelijk richten op vakantiegangers,dagje prive/zakelijk, en shortlease voor (startende) ondernemers. Wat vinden jullie ervan?

 

Groet, Tim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Tim en welkom op Higher Level!

 

De bank zal vooral geïnteresseerd zijn in zekerheden dat je de rente plus aflossing kunt betalen. Vaak is dat op basis van een ondernemingsplan. Dus dat lijkt me de eerste stap.

 

Wat wordt de (verwachte) omzet?

 

Wat de kosten?

 

Vergunningen?

 

Verzekeringen?

 

Onderhoud bussen: wie doet dat?

 

En het allerbelangrijkste: zijn er voldoende klanten binnen te halen? Maak dat zo duidelijk mogelijk: doelgroepen, omzet per doelgroep, marketing strategie.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tim,

 

ik reageer wat laat maar ben benieuwd naar je vorderingen.

 

Ik heb zelf een autoverhuurbedrijf en wil je even de oren wassen over die personenbusjes,

duur in aanschaf ivm bpm, duur in wegenbelasting en ook verzekering.

 

Het piekmoment voor personenbusjes is wintersporttijd, verder veel kinderfeestjes op woensdagmiddag.

 

Omdat de personenbusjes met wintersport veel rijden moet je ze ook aanbieden met winterbanden en zeker recente en courante auto's inkopen. (pech in buitenland is erg vervelend voor de klant en voor jou erg duur)

 

Banken zitten niet te springen om auto's te financieren, houd er rekening mee dat ze eisen dat je de auto's casco verzekerd en dat dat nou helaas voor een verhuurbedrijf niet mogelijk is. (tenzij je de nieuwaarde als premie wenst te voldoen in 3 jaar)

 

In ieder geval....laat even wat horen

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik heb zelf een auto garage maar bestelauto's verhuren wil ik er naast doen dit is niet mijn hoofdactiviteit.

Ik wil zelf ook bestelauto's verhuren. Nu is mijn vraag of er iemand is die zelf pas begonnen is met een verhuurbedrijf en wat zijn ervaringen zijn, zowel in positieve als negatieve opzicht.

 

 

 

In afwachting op antwoord.

 

Nog bedankt

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.