• 0

Problemen met updates boekhoud pakket vermijden

 

Ons boekhoudpakket wordt door onze leverancier om de zoveel tijd geupdate. Dit gaat altijd met veel technische problemen en het kost ons dagen om de boekhouding weer op de rails krijgen na een update. De software leverancier Davilex doet dit af met dat dit normaal is.

 

Wij hebben besloten dat we van deze leverancier af willen. Andere leveranciers beloven ons dat met internet boekhouden zulke problemen verleden tijd zijn. Zijn dit weer de zoveelste loze beloftes van automatiseerders?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met een SAAS oplossing zal je hier geen last van hebben inderdaad. Geen enkele techniek is storingsvrij maar je hebt in een SAAS oplossing geen updates meer die je zelf door moet voeren. Enige wat fout kan gaan is dat de leverancier een foute update installeert maar dat heeft dan betrekking op alle gebruikers en de prioriteit om dat op te lossen zal dus erg hoog liggen en hoef je verder niet zelf te doen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk al 10 jaar vol tevredenheid met snelstart. Voor een beginnende ondernemer zijn de instapkosten erg aantrekelijk.

 

MEt het abbonnement krijg je 1 keer per jaar een update, welke uitvoerig is getest. Mochten er toch op 1 of andere manier problemen ontstaan is er een hele goede helpdesk.

Link naar reactie
  • 0

Internet boekhouden kan inderdaad een goede optie zijn je zult daar de problemen van slecht werkende updates niet hebben. Het enige probleem wat je kunt hebben is dat de site plat ligt. maar zoals djlic ook al zegt als er problemen zijn zal dit met hoge prioriteit worden opgelost omdat dan alle of grote groepen klanten er last van hebben.

 

Kijk gewoon goed naar wat beschikbaar is op de markt en bedenk je goed wat je eisen zijn voor je een keuze maakt. kijk bijvoorbeeld eens op een vergelijkingssite als www.boekhoudpakketten.info

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ons boekhoudpakket wordt door onze leverancier om de zoveel tijd geupdate. Dit gaat altijd met veel technische problemen en het kost ons dagen om de boekhouding weer op de rails krijgen na een update. De software leverancier Davilex doet dit af met dat dit normaal is.

 

Uit nieuwsgierigheid: wat houden die werkzaamheden om de boekhouding weer op de rails krijgen na een update, in dan?Ik neem aan dat de data gewoon overgaat maar gaan instellingen o.i.d. verloren?

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

nu we toch bezig zijn: imuis (http://muis.nl) is er ook nog, een van mijn klanten host deze software zelf.

Niet onbelangrijk: muis heeft een goede support afdeling.

Zelf gebruik ik voor het factureren snelstart, heb het pakket nu al 7 jaar en ben er redelijk tevreden over.

Heb momenteel wel een probleem: onder windows 7 64-bits draait snelstart (9.52) zo traag als .......

Men is nog bezig om dat op te lossen.

 

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik al vanaf 1992 snelstart. Eerst de DOS versie, waar ik mee kon lezen en schrijven. Heb tot 1,5 jaar geleden met deze versie gewerkt. Nooit update problemen gehad. Werk nu met de windows versie, Het uitgebreidste pakket, met faktureren, inkoop etc. Gebruik het nu ook voor de inkoop en productie van onderdelen voor ons nieuwste product min of meer gekoppeld aan het CAD programma. Werkt uitstekend, en zou niet weer terug willen naar de DOSversie. Updates installeer ik op de momenten die mij uitkomen om bovengenoemde mogelijke problemen op te vangen. Gelukkig hebben die zich tot nu toe niet voorgedaan.

 

groet herman

Link naar reactie
  • 0

Een update mag je, naast het installeren, toch geen extra werk geven. Maar Davilex, tja.

Elk boekhoudpakket heeft z'n voor- en nadelen, probeer daarom altijd eerst een demoversie uit.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Alleen laat een demoversie neit zien wat voor problemen er kunnen ontstaan bij een update of hoe goed/slecht een service is.

 

Ook vind ik het persoonlijk altijd moeilijk om tijdens een demo te zien hoe goed een boekhoudprogramma is, het systeem is zo complex.

 

Ik vind snelstart een prima programma, maar bijvoorbeeld het aanpassen van de layout van een offerte of factuur is een regelrechte ramp. Toch iets dat je niet bekijkt bij een demo.

Link naar reactie
  • 0

Jasper, daar heb je gelijk in. Maar je kunt dan wel beoordelen of dat het programma gebruikersvriendelijk is en of de service van de leverancier goed is.

De lay-out van Snelstart is toch simpel aan te passen, je moet er wel n uurtje de tijd er voor nemen, maar daarna heb je echt wel wat.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Geachte Dick Marjot

 

Davilex vergat de nieuwe BTW regels 2010 in haar software te bouwen, zegt de financiele man die er nu voor mij naar kijkt.

Dat soort blunders moet je dan als ondernemer corrigeren met ingewikkelde correctie handleidingen. Verder werkt de software niet altijd na een update en moet je aan de telefoon hangen voor de oplossing. Je doet wat ze je vertellen zonder het te begrijpen.

 

We hebben een kleine onderneming met zware financiele problemen sinds ruim een jaar. Onze oude boekhouder was een rommelaar (goedkoop is duurkoop) volgens de financiele man die ik nu inhuur.

 

We zijn er inmiddels ook achter dat Davilex hetzelfde pakket goedkoper verkoopt onder de naam "primo" en dat hun pakketjes jarenlang voor een paar euro bij de V&D hebben gelegen. Ooit een groot bedrijf maar sinds nieuw management berucht om veel technische mankementen in hun software.

 

De reacties op mijn vraag roepen bij mij weer twijfels op omdat velen zeggen wel probleemloos te werken met kleine goedkope leveranciers. Veel geld om uit te geven, heb ik nu niet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hoeft er door de wijziging in de btw wetgeving geen software aanpassing te worden gemaakt. Maar een beetje softwareleverancier verhelpt het probleem toch kosteloos.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

 

We zijn er inmiddels ook achter dat Davilex hetzelfde pakket goedkoper verkoopt onder de naam "primo" en dat hun pakketjes jarenlang voor een paar euro bij de V&D hebben gelegen. Ooit een groot bedrijf maar sinds nieuw management berucht om veel technische mankementen in hun software.

 

 

Je bent overduidelijk kwaad, maar een kruistocht tegen de softwareleverancier helpt ook niet echt. Zoek medestanders of mensen met vergelijkbare ervaringen en beperk je tot feitelijke kritiek, juist ook om te voorkomen dat het escaleert tot smaad en laster. Als je meer mensen vindt met vergelijkbare problemen, is de kans groter dat die leverancier zijn service verbetert. En dat boekhouders eerlijk vertellen dat ze geld bijverdienen met een bepaald advies.

 

;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.