• 0

Boekhouder aansprakelijk stellen voor verkeerd advies?

Onze boekhouder heeft ons een boekhoudpakket geadviseerd dat verouderd, vol met technische fouten zit en veel te duur blijkt. Kunnen wij hem daarvoor aansprakelijk stellen?

 

De leverancier Davilex ontkent in alle toonaarden dat er problemen zijn met het pakket. Haar helpdesk komt steevast met oplossing voor ieder probleem die bestaat uit drie keer om de aarde lopen om bij de buren uit te komen. Technische crashen komen volgens Davilex doordat onze computers niet up to date zijn terwijl ze gloednieuw zijn. Deze maand zijn we erachter komen dat het pakket niet werkt volgens de nieuwe BTW regels van 2010 en dreigen we in de problemen te komen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar ik had al eerder een reactie geplaatst op dezelfde vraag. Maar of mijn antwoord is weg of het topic.

 

Kan mijn bericht niet meer vinden.

 

edit: Je zou je boekhouder in gebreken kunnen stellen, je kunt het namelijk wel hard maken dat je ervan uit gaat dat een boekhoudprogramma up to date is.

En dat er geen uitgebreide kennis nodig zou moeten zijn voor het updaten van de software.

Link naar reactie
  • 0

Jasper

 

Verontschuldigingen voor de late reactie. Ik kan niet hard maken dat ik verwachtte dat een boekhoudprogramma up-to-date moet zijn. Zowel de boekhouder als het boekhoudpakket zijn impulsief en ondoordacht gekozen. Een rechter zal oordelen dat ik met onderzoek had kunnen achterhalen dat zowel de boekhouder als de software problematisch waren.

Ik heb de problemen alleen aan mezelf te danken gehad maar met gezonder ondernemerschap heb ik ze zelf ook weten op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een rare gedachte om je boekhouder aansprakelijk te stellen. Kan hij er wat aan doen dat je pc's crashen? Overigens kan ik bijna niet geloven dat dDavilex software levert die niet voldoet aan de BTW wetgeving.

 

ik moet wel zeggen dat ik een halfjaar geleden voor het eerst kennis heb gemaakt met Davilex en dat was overigens ook geen prettige kennismaking met hun helpdesk. Wij hadden een supportcontract, maar de vragen die ik stelde, vielen daar dan toevallig weer net niet onder. Een supportcontract van lik-mijn-vestje en heb ik overleg met het management davilex zsm vervangen door een anders pakket.

 

Dus als je problemen hebt met de werking van Davilex, of als het niet doet wat je ervan mag verwachten (nl. dat de BTW aan de wetgeving voldoet) dan heb je mogelijkheden tot rechtsvervolging. Maar je boekhouder vervolgen om een advies? Hoe wil je dat gaan bewijzen? Wellicht werkt het niet goed omdat je het zelf niet goed hebt ingericht? Misschien heb je niet tijdig updates geintstalleerd waardoor alles in de soep is gelopen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.