• 0

Sterke Marketing kreten/acties

Zo nun en dan komt er een slogan langs of lees je een actie waarvan je denkt, wauw die is goed of die gewoon een glimlach op je gezicht laat zien.

 

Het lijkt me leuk om een topic over te maken. wel met de regel dat eigen slogans niet mogen. Anders krijg je eindeloze spam.

 

Als het geen goed idee is, mag het topic verwijdert worden, maar denk dat het wel leerzaam kan zijn.

-------------------

 

Als eerste een klein stukje tekst, waarom ik toch wel moest lachen het komt van een site van een sportcentrum.

Eerst een hoofdstuk om wel te gaan sporten, maar zoals het hoort ook 10 redenen om niet te gaan sporten:

 

10 redenen om niet te sporten

 

 

[*]Sporten kost veel tijd.

[*]Sporten is veel te riskant.

[*]Ik weet niet hoe te beginnen.

[*]Ik ben daar toch te oud en te dik voor.

[*]Ik kan nergens naar toe.

[*]Ik ken helemaal niemand.

[*]Ik wil geen verplichtingen.

[*]Mij niet gezien tussen al dat jonge/oude volk.

[*]Oefeningen zijn te moeilijk of te zwaar voor mij.

[*]Ik zie geen enkel resultaat, dus ik ben niet gemotiveerd.

 

 

 

 

 

 

 

 

Welke gebruik jij ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

retteketet naar beter bed.....nog nooit een slogan gehad die zo ontzettend nergens op slaat maar toch blijft hangen.....om te janken

 

Ik heb gewerkt bij beterbed en je hoort het zo ontzettend vaak... echt verschrikkelijk

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Reaal regelt het allemaal!!!

 

Erg leuk als je er werkt en er werd ineens iets niet geregeld. :( En dan ook nog zeggen: Toen Rijk de Gooijer de reclame nog deed kon wel alles geregeld worden. )

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

* * GOEIEMOGGEL Vistranploft Wilem de Vriep hier! * *

 

Afdeling sproedjes...... Twee kilo inktvip........ Wij roggelen het wel!

 

Om je toch helemaal te bescheuren.

 

Er was zelfs een kerstkaart op een gegeven moment: " Pleppige klefdagen en een gegluppig nieuwjaar"

 

Wat je met een item als SMS spellingsfouten al niet kunt bereiken.

Link naar reactie
  • 0

vandaag kreeg ik een bijna perfecte reclame in de bus. (perfect bestaat in mijn ogen niet)

 

Stel je het volgende voor.

 

Een licht paarse envelop met handgeschreven tekst en postzegel, met daarin een lelijke ansichtkaart met een nog lelijkere bloem. Had zo van je oma kunnen zijn.

Een beetje blabla tekst dat je elkaar zo lang niet gesproken heb en dat we toch weer moesten gaan bellen. En toen kwam het de beste mevr. had in een tijdschrift gezien dat je voor 5 euro kon bellen via XS4All, ze had het uitgescheurd en meegestuurd (inderdaad een blaadje alsof het uit een tijdschrift komt incl scheur randje en een slechte horoscoop op de achterkant).

Ook had ze meteen een antwoordkaart in de kaart gedaan.

Tot slot werd de kaart door 2 verschillende handschriften ondertekend (netjes ook met 2 verschillende kleuren.)

 

Na nader bestudering bleek dat de postzegel een port betaald zegel was en dat het niet om een geschreven envelop ging maar om een gedrukte, maar dan moet je wel goed kijken.

 

Al om al een geslaagde campagne, want ik hen toch minstens de helft van de kaart gelezen, iets dat ik bij een gewone folder van een internet provider nooit zou doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik deze laatste ook naar misleiding vind neigen...

 

Maar ja, als de Reclame codecommissie er niet over struikelt, topreclame!

 

Bij mij begint dan wel direct de "accountant in mij" te spreken. Als dit echt zo moeilijk van echt te onderscheiden is, moet het haast ook een dure campagne zijn. En verdien je dat dan wel terug met die 5 euro per maand...?

 

Maar ik zit te zeuren, dit topic ging over originele marketingcampagnes en dat is deze zeker!

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zal hem morgen wel even inscannen.

 

Het is geen misleiding, de kaart is immers netjes ondertekend door Tante Janny en Oom Kees, kan me haast niet voorstellen dat mensen zich echt hierin vergissen.

 

Leuk detaill is trouwens de verbeterde foutjes in de geschreven tekst.

 

Ik denk trouwens niet dat het om die 5 euro gaat maar gewoon meer om van je te laten horen, XS4All is een grote speler op de markt (misschien wel de grootste) en wil dat graag zo houden.

De kracht zit hem hier in de herhaling en het feit dat men over de actie gaat praten. Iets wat de concurrentie niet lukt. De meeste hebben het woord service nog niet eens uitgevonden.

 

[reclame mode aan]

Ik ben zelf erg fan van XS4All, niet alleen vanwege hun verdediging van internet vrijheid, maar vooral vanwege hun service (lokaal service nummer, ze bellen jou terug als de vraag te moeilijk is, factuurherinneringen blijven netjes en professioneel maar vooral ook dat alles netjes is aan te passen zowel op de website als gewoon via de telefoon.

Ze zijn wel wat duurder, maar dat hall je er zo uit.[reclame mode uit]

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik deze laatste ook naar misleiding vind neigen...

 

Maar ja, als de Reclame codecommissie er niet over struikelt, topreclame!

 

Bij mij begint dan wel direct de "accountant in mij" te spreken. Als dit echt zo moeilijk van echt te onderscheiden is, moet het haast ook een dure campagne zijn. En verdien je dat dan wel terug met die 5 euro per maand...?

 

Maar ik zit te zeuren, dit topic ging over originele marketingcampagnes en dat is deze zeker!

 

Het hoeft niet per definitie Jasper als klant op te leveren, maar Jasper heeft nu wel een effect in werking gezet die het bedrijf wil hebben; namelijk verder vertellen van hen merk/product met als gevolg dat je hier op HL honderden mensen hebt die dit nu lezen of in de komende jaren. Jasper zal dit blijven onthouden en elke keer als iemand aan Jasper vraagt, ken je toevallig nog.. Dan denkt Jasper aan deze brief, dus ik denk dat het een top-reclame is!

Link naar reactie
  • 0

BEste Reclame ooit komt toch van Coca Cola, dankzij Coca Cola is de kerstman definitief rood/wit geworden. Voor de bekende reclames van het cola merk werd de Kerstman ook in andere kleuren gezien, zoals groen, blauw en zelfs paars. Maar nadat Coca Cola ons even liet zien hoe het hoorde, volgde het publiek vanzelf.

 

Het was niet zo heel moeilijk om de mensen te overtuigen, want de Kerstman is natuurlijk afgekeken van onze goed heiligman.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.